Випалювання застосовується для декорування дитячих іграшок і елементів народної дерев'яної архітектури. Розрізняють два способи випалювання — розжареними металевими штампиками, із відбитків яких складають різноманітні орнаменти, і електрописаком, що дає чіткий контурний малюнок. Розпис на дереві — зручна й оригінальна техніка орнаментування виробів. Технічно вона мало чим відрізняється від розпису на інших матеріалах. Орнамент наносять пензлями на поверхню виробу гуашшю, аквареллю. Розписаний виріб покривають лаком, що оберігає його від забруднення. |
Мета:
|
Мета:
|
Тема заняття: Технологія слюсарно – складальних робіт. Виготовлення виробів.Технологія різання металевих заготовок слюсарною ножівкою. Мета заняття: 1) Навчальна – сформувати в учнів знання про різання заготовок слюсарною ножівкою; види слюсарних ножівок; правила безпечної праці при роботі з слюсарною ножівкою. 2) Виховна – виховувати в учнів культуру праці та бережливе ставлення до технічного обладнання; удосконалювати трудове виховання школярів; 3) Профорієнтаційна – формувати в учнів стійкі професійні інтереси та продовжити ознайомлення учнів із професією слюсаря; 4) Розвиваюча – розвивати у школярів спеціальні здібності і технічне мислення; сприяти розвитку координації і точності рухів рук. |
Урок 1. Вступ Однією з визначальних ознак технологічного стану і цивілізованості держави є рівень розвитку її транспортної системи (транспорту). |
Більшість машин складається із механізмів, вони мають як відмінні так і спільні частини. Механізми застосовуються у багатьох приладах, різноманітних апаратах та технічних пристосуваннях. Відрізняються вони один від одного за своїм призначенням та будовою. |
Виконуючи будь-які роботи в домашньому господарстві, які пов’язані з виготовленням та ремонтом виробів з металу і деревини, для дотримання параметрів виробу, нам необхідно користуватися слюсарними і вимірювальними інструментами |
Орієнтовний план проведення уроку І.Організаційна частина (1 хв.) ІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності (7 хв.) ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (2 хв.) IV. Повторення раніше вивченого матеріалу (6 хв.) V. Практична робота (23 хв.) VI. Заключна частина (6 хв.) |
Урок 5. Створення ескізів моделей-аналогів Мета уроку: Формування умінь розробки нових ідей для створення моделей технічних і технологічних об’єктів шляхом використання типових перетворень здійснювати опис ідей і технічних рисунків до них. Розвивати в учнів уяву, мислення, вміння порівнювати та аналізувати. Виховувати відповідальність, основи культури праці. Об’єкт навчальної праці: модель виробу з листового металу (приладдя). Обладнання: креслярський інструмент, інформаційні джерела. Тип уроку: Формування практичних умінь і навичок. |
Мета уроку: Засвоєння знань про проеціювання (центральне, паралельне); креслення деталей об’ємної форми та умовні позначення на кресленнях. Формування умінь здійснювати проеціювання на дві взаємно перпендикулярні площини. Розвивати в учнів просторове уявлення. Виховувати графічну грамотність, точність, акуратність. Об’єкт навчальної праці: модель деталі об’ємної форми. Обладнання: креслярський інструмент. Тип уроку: Комбінований. Орієнтовний план проведення уроку І.Організаційна частина (2 хв.) ІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності (3 хв.) ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (2 хв.) IV. Повторення раніше вивченого матеріалу (5 хв.) V. Вивчення нового матеріалу (15 хв.) VI. Практична частина (13 хв.) VІI. Заключна частина (3 хв.) |