Урок 2. Основи слюсарної справи
Мета уроку: Засвоєння знань про свердлильний верстат, слюсарні та вимірювальні інструменти. Розвивати просторову уяву, увагу, мислення. Виховувати інтерес до техніки, потребу в праці. Об’єкти навчальної діяльності: вимірювальні та слюсарні інструменти. Обладнання: свердлильний верстат, вимірювальні та слюсарні інструменти, плакати "Деталі машин”. Тип уроку: Засвоєння нових знань. Орієнтовний план проведення уроку І. Організаційна частина (3 хв.) ІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності (5 хв.) ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (2 хв.) V. Вивчення нового матеріалу (25 хв.) VІ. Підсумок уроку (10 хв.) Хід уроку І. Організаційна частина – Перевірка присутніх – Призначення чергових ІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності Виконуючи будь-які роботи в домашньому господарстві, які пов’язані з виготовленням та ремонтом виробів з металу і деревини, для дотримання параметрів виробу, нам необхідно користуватися слюсарними і вимірювальними інструментами. А хто з вас наведе приклад слюсарного чи вимірювального інструмента? (можливе застосування інтерактивного методу "Мікрофон”). А хто скаже який ручний чи електроінструмент найчастіше використовується в домашньому господарстві і для чого він призначений? ... Вірно, це дриль. А на виробництві використовується свердлильний верстат. ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку ІV. Вивчення нового матеріалу. План вивчення. 1) свердлильний верстат. 2) слюсарні та вимірювальні інструменти. 1) Різальні інструменти. Свердла є різальним інструментом для свердлильний верстатів. Найбільш поширеними свердлами за своїми конструктивними ознаками є ложкові, центрові, спіральні свердла. Ложкові свердла (рис. 2, а) застосовують для свердління дере¬вини вздовж волокон, Недоліком цих свердел є те, що внаслідок одностороннього прикладання зусилля (на різальну кромку) воно відгинається і діаметр отвору збільшується, а також зміщується вісь отвору. Ложкові свердла виготовляють таких розмірів: діаметр ріжучої частини 6-—50 мм, довжина ріжучої частини 110—250 мм, довжина хвостовика 50 мм, діаметр хвостовика 13—20мм. Центрові свердла (рис. 2, б) застосовують для свердління неглибоких отворів. Глибина свердління обмежується тим, що в цих свердлах затруднено вихід стружки з отвору. Якщо глибина отвору більша за два діаметри свердла, то свердло треба періодично виймати і очищати отвір від стружки. Діаметри центрових свердел бувають 10—60 мм, довжина 120—210 мм (залежно від діаметра свердла), діаметр хвостовиків 12; 18 мм. Спіральні свердла (рис.2, в) використовують для свердління вздовж і впоперек волокон. Для свердління вздовж волокон свердло має конічну .заточку, нормально до волокон — ріжуча частина має два підрізувачі і напрямляючий центр. Спіральні свердла мають ту перевагу, що під час заточування розміри і форма, ріжучої частини не змінюються. Ці свердла забезпечують високоякісна свердління. Свердла виготовляють таких розмірів: діаметр 6—20 мм з градацією через Імм, довжина 100—185 мм, діаметр хвостовика 5—16 мм з градацією через 1 мм. Технічна характеристика. Верстат дає змогу робити отвори або пази розмірами: діаметр – до 40 мм, довжина – до 200 мм, ширина – до 25 мм, глибина – до 100 мм. Частота обертання шпинделя 3000 і 4500 об/хв. Потужність електродвигуна 1,7 кВт. 2) До слюсарних інструментів відносять (рис. 3): 1. молоток – використовується для створення ударної сили на кернер чи зубило; 2. кернер – використовується для намітки отворів на металі для подальшого виготовлення отворів; 3. кліщі – використовуються для притримування деталей під час обробки та гнуття металу; 4. рисувалка – використовується для розмічання деталей виробу на поверхні металу. До вимірювальних інструментів відносять (рис. 4): 1. лінійка – використовується для вимірювання лінійних розмірів деталей. Слюсарна лінійка виготовляється з металу; 2. кутник – використовується для встановлення кута 90о під час розмічання заготовки та як допоміжний засіб для нанесення паралельних ліній під час розмітки; 3. циркуль – використовується для перенесення розмірів. V. Підсумок уроку 5.1 Рефлексія. Учитель просить кожного учня відповісти на такі запитання: 1. Що нового ви дізналися на уроці? 2. Коли в своєму житті ви використовували вивчені сьогодня інструменти? 3. Чи досягли ми поставленої мети? 4. Що сподобалось чи не сподобалось під час уроку? | |
| |
Переглядів: 3889 | |
Всього коментарів: 0 | |