Тема: Технологія свердлильних робіт. Мета:
Об’єкт праці учнів: заготовка молотка. Дидактичні матеріали: інструкційна карта по виготовленню молотка, стенд „Правила техніки безпеки при свердлінні”, свердлильний верстат 2М-112, коловорот, буравчик, різні види свердл. Матеріально-технічне забезпечення: Верстак, рисувалка, напилки, лещата, свердлильний верстат 2М-112, лінійка, молоток, кернер. Трудові дії, прийоми та операції: вимірювання, розмічання, обпилювання, свердління, пиляння. Тип заняття: комбінований урок. План уроку
Конспект заняттяІ. Добрий день, діти, сідайте. Хто сьогодні черговий? Назвіть будь-ласка відсутніх. Чи всі готові до уроку? Добре, тоді починаємо. ІІ. Давайте відкриємо зошити та запишемо число, класна робота та тему уроку – Технологія свердлильних робіт. На сьогоднішньому уроці всі ви починаєте виготовляти такий виріб, як молоток. А, як ви бачите (демонстрація), у центральній частині він має отвір під ручку. Як на вашу думку, яким чином це можна зробити? (Пропозиції учнів). Дуже добре, бачу, що ви вже зрозуміли про що буде сьогодні наша розмова, про свердління. А як ви гадаєте, чи потрібно вивчати цю операцію? Аргументуйте, будь ласка. (Відповіді учнів) Молодці. З ваших відповідей стає зрозумілим, що операція свердління дуже часто використовується у повсякденному житті. А ось за допомогою яких інструментів та пристроїв це можна зробити ми й дізнаємось на сьогоднішньому уроці. ІІІ. Тепер давайте швиденько повторимо матеріал попереднього уроку та перейдемо до нової теми. (Викликаю трьох учнів до себе та даю їм завдання виміряти розміри деталі використовуючи ШЦ-1) Тож хто мені скаже (усне фронтальне опитування):
Гаразд, бачу, що ви добре підготувалися вдома. Ну а зараз ми переходимо до вивчення нового матеріалу. IV. (Бесіда, пояснення, демонстрація). Ви вже називали мені сьогодні декілька способів як можна просвердлити отвір, а які ж для цього придумали пристрої? (Відповіді учнів) Так, правильно, для цього можна використовувати коловороти, буравчики, верстати, дрель (демонстрація відповідних пристроїв та коротка їх характеристика). А інструментом, що використовується для свердління у нас буде що свердло. А чи може хто не будь своїми словами сказати мені що ми розуміємо під процесом свердління? (Думки учнів). Добре, а тепер давайте запишемо: свердління – це процес утворення отворів шляхом видалення шару матеріалу за допомогою спеціального ріжучого інструменту. Ви всі бачили різні свердла, які відповідно використовуються для різних робіт. Хто хоче назвати види свердл, які він знає? (Відповіді учнів). Так, тепер давайте це запишемо: 1) ложкове; 2) гвинтове; 3)шнекове; 4)пер’єве; 5) пробкове. (демонстрація відповідних свердл вчителем). Детальніше ми розглянемо будову та сферу застосування свердл на наступному уроці. Під час підготовки виробу до свердління необхідно виконати декілька операцій, хто мені скаже як вони називаються? (Учні відповідають). Дуже добре, одна з операцій це дійсно розмічання, а ось друга виконується за допомогою керна. Це необхідно робити для того, щоб свердло точно стало у місце, де необхідно зробити отвір та не зміщувалося при входженні в тіло заготовки. Звертаю вашу увагу, що це обов’язкова операція, коли ви будете свердлити треба обов’язково накренити місце отвору. Взагалі у виробництві розрізняють два види свердління: горизонтальне та вертикальне. Якщо ви всі подивитесь на наш свердлильний верстат, який має назву 2М-112, то, мабуть, зрозумієте, що ми будемо використовувати вертикальне свердління. А зараз давайте більш детально розглянемо його будову (Розповідаю будову на прикладі верстата). Він складається з таких основних вузлів: стіл або станина, кнопкова станція, колона, механізм підйому, шпиндельна бабка, рукоятка ручної подачі шпинделя, електродвигун, захисний кожух. Давайте замалюємо собі у зошит наш верстат та підпишемо відповідні його частини. Максимальний діаметр свердла – 12 мм. Нам залишилося розглянути ще одне питання перед тим, як перейти до практичної роботи. І що ж це за питання, як ви думаєте? (Пропозиції учнів) Так, правильно, це правила техніки безпеки при користуванні свердлильним верстатом Дивимось на стенд та записуємо у зошит:
А зараз я продемонструю вам як закріплюється свердло та проходить свердління (демонстрація). Добре, бачу, що вам вже кортить посвердлити. Давайте трошки повторимо вивчене та перейдемо до практичної роботи. V. Отже (усне опитування):
А хто бажає підійти до верстата й розповісти його будову? (Викликаю одного учня.) VІ. Молодці, бачу, що всі ви добре засвоїли матеріал. Вдягаємо спецодяг, чергові, роздайте, будь ласка, інструкційні карти учням. Нагадую про дотримання правил техніки безпеки та користування інструментами. Свердлильний верстат вмикаємо тільки з мого дозволу. Якщо виникатимуть запитання, то підходьте до мене, все, починаємо працювати. VІІ-VІІІ. При самостійній практичній роботі учнів проводжу цільові обходи класу, перевіряю правильність виконання трудових прийомів, проведення самоконтролю та дотримання правил техніки безпеки. Особливу увагу приділяю роботі на учнів на свердлильному верстаті. Допомагаю при виникненні ускладнень або запитань. ІХ. Заключний інструктаж. Аналізую об’єм роботи, виконаний на уроці кожним учнем, вказую на типові помилки, демонструю найкращі роботи. Х. Підведення підсумків уроку. Все, час нашого уроку вичерпався. Гадаю вам було цікаво на сьогоднішньому занятті, а знання з технології свердлильних робіт ви будете використовувати у повсякденному житті. Виставляю оцінки за практичну роботу. ХІ. Вивчити записи у зошиті. Обов’язково при собі мати спецодяг. ХІІ. Кожний учень прибирає своє робоче місце, чергові – майстерню. Все, урок закінчено, до побачення. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 2500 | | |
Всього коментарів: 0 | |