Тема: технологія обпилювання металевих заготовок напилками. Мета:
Об’єкт праці: заготовка молотка. Дидактичні матеріали: плакат “Види напилків”, інструкційна карта по виготовленню молотка. Матеріально-технічне забезпечення: Молоток, кернер, напилки, свердлильний верстат 2М-112, лещата, рисувалка, лінійка, верстак, заготовка молотка. Трудові дії, прийоми та операції: вимірювання, розмічання, обпилювання. Тип заняття: комбінований урок. План уроку
Конспект заняттяІ. Добрий день, будь ласка сідайте. Чергові, назвіть відсутніх. Гаразд, якщо всі готові, то починаємо урок. ІІ. Записуємо в зошитах число, класна робота та тему нашого сьогоднішнього заняття – „Обпилювання металевих заготовок напилками”. Тема, яку ми будемо розглядати сьогодні дуже важлива, оскільки обпилювання напилками дуже широко застосовується в повсякденному житті та на виробництві. В більшості випадків всі чистові роботи при збиранні і монтажі будь-якого обладнання чи просто виготовлення якого-небудь виробу виконується вручну напилками. Тому ми сьогодні розглянемо основні види напилків і ознайомимося з основними прийомами роботи з ними. ІІІ. А зараз давайте трошки повторимо попередній матеріал та перевіримо як ви вивчили те, що було вам додому (Усне фронтальне опитування): 1. Що таке конструювання? 2. Що таке проектування? 3. Що таке сортовий прокат? 4. Які види сортового прокату ви знаєте? 5. Який розмір називають номінальним? 6. Чи можна при конструюванні поєднувати сортовий прокат та листовий метал? Аргументуйте відповідь. 7. Наведіть приклади виробів з листового металу та сортового прокату. IV. Ви вже знаєте чим проводиться обпилювання, що утворюється в його результаті, тож може хто небудь скаже мені що ми називаємо обпилюванням? (Учні відповідають). Добре, давайте запишемо у зошити: Обпилювання – операція по обробці металів та інших матеріалів шляхом зняття невеликого шару матеріалу напилками вручну чи на обпилювальних верстатах. За допомогою напилка слюсар придає деталям необхідну форму і розміри, призводить підгонку деталей, підготовлює кромки деталей для зварювання і виконує інші роботи. Напилок представляє собою стальний брусок визначеного профілю і довжини, на поверхню якого нанесені насічки (нарізки), які утворюють впадини і загострені зуби, що мають в перерізі форму клина. Напилки по призначенню поділяють на наступні групи: загального призначення, спеціального призначення, надфілі, рашпілі. Давайте це запишемо. Напилки загального призначення призначені для загальнослюсарних робіт. По кількості насічок на 1 см довжини напилки поділяються на 6 типів. Також ви вже знаєте, що напилки можуть різнитися і за формою, назвіть будь-ласка, які ви знаєте (учні відповідають). Так, добре, а більш повний перелік звучить так: А – плоскі; Б – плоскі гостроносі; В – квадратні; Г – тригранні; Д – круглі; Е – напівкруглі; Ж – ромбічні; З – ножівочні. Також існують напилки для:
Алмазні напилки використовують для обробки твердосплавних частин інструмента і металів. Надфілі – для лекальних, гравюрних, ювелірних робіт. Рашпілі призначені для обробки м’яких металів і неметалевих матеріалів. Існують ще машинні напилки, борнапилки. Для того, щоб зручно було тримати напилок при роботі, на його хвостовик насаджують дерев’яну рукоятку. (Демонстрація). А зараз давайте розглянемо безпосередньо процес обпилювання. Перед роботою оброблювану заготовку затискують в лещатах, обпилюваною площиною горизонтально, на 8-10 мм вище рівня губок. Заготовку з обробленими поверхнями закріплюють, використовуючи прокладки із м’якого матеріалу (мідь, латунь, алюміній, фанера). Прийоми обпилювання (Роз’яснення, демонстрація).
V. Тепер давайте перевіримо як ви засвоїли новий матеріал:
VI. Вступний інструктаж. Сьогодні на занятті кожен з вас повинен завершити обробку свого молотка та здати готовий виріб на підсумкове оцінювання. Нагадую, що коли отримаєте інструмент, ви повинні правильно організувати своє робоче місце. Справа від себе ви розташовуєте той інструмент, який берете правою рукою, а в лівому куті той, який берете лівою рукою. При виконанні даної роботи всі повинні дотримуватись правил техніки безпеки, а з урахуванням нової теми ще й таких вимог:
VІІ-VІІІ. Під час самостійної роботи учнів проводжу цільові обходи та проводжу контроль за додержанням правил техніки безпеки, правильністю виконання роботи, виконанням санітарно-гігієнічних норм роботи, правильністю виконання кожної технічної операції і всього технологічного процесу, а також проведенням учнями самоконтролю якості. ІХ. Під час заключного інструктажу проводжу аналіз типових помилок при виконанні практичної роботи, проводжу оцінку якості виробів, демонструю найкращі вироби. Аналізую вироби учнів по таких критеріях:
Х. Тож на сьогоднішньому уроці ми з вами розглянули процес обпилювання металу, дізналися про різні види напилків та прийоми роботи з ними. Гадаю ці знання знадобляться вам на подальших уроках праці та взагалі у подальшому житті. Виставлення оцінок за урок. ХІ. Вивчити записи в зошити, на наступне заняття обов’язково при собі мати спецодяг. ХІІ. Прибирання робочих місць. Урок завершено, до побачення. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 2612 | | |
Всього коментарів: 0 | |