Тема. Художнє конструювання. Прорізне різьблення. Пірографія.

Тема. Художнє конструювання. Прорізне різьблення. Пірографія.

Мета: сформувати уявлення про процес створення виробу, процес проектування та його основні етапи, із художнім конструюванням як складовою процесу проектування;

розвивати вміння застосову­вати графічні види проектної документації;

виховувати художній смак в оздобленні виробів.

Ключові поняття: проектування, ескіз, технічний опис, макет, кресленик, креслен­ня, шаблони, художнє конструювання.

Об'єкти практичної діяльності учнів: ескіз обраного учнями об'єкта праці.

Обладнання: креслярське приладдя (олівці, транспортир, лінійка, циркуль), кольорові олівці або фарби, зразки виробів, оздоблених за традиціями різних народів.

 

Хід уроку

I.     Організаційний етап

V.      Практична робота

 

1. Перший   етап      організаційно-підготовчий      складається з таких стадій: пошук проблеми, усвідомлення проблемної сфери вироблення ідей та варіантів,  формування основних параметрів і граничних вимог, вибір оптимального варіанта та обґрунтування проекту, аналіз майбутньої діяльності, прогнозування результатів Засобами діяльності виступають особистий досвід та різні інфор­маційні джерела — журнали, книги, Інтернет тощо. Результатами діяльності, на даному етапі є визначення оптимального варіанта конструкції.

Другий етап — конструкторський — містить такі стадії: скла­дання ескізу, розробка конструкторсько-технологічної документа­ції, добір матеріалів, вибір інструментів та обладнання, вибір тех­нології обробки деталей виробу, їх з'єднання, обробка, організація робочого місця, економічне та екологічне обґрунтування, міні-маркетингові дослідження, що визначають доцільність проекту з точки зору економи матеріалів та енергоресурсів для його виготовлення Перед тим, як що-небудь виготовити, треба обчислити передбачу­вану вартість запланованої роботи. Яким буде прибуток чи збиток? Відповіді на це дають економічні розрахунки. У проспекті творчого проекту на цьому етапі необхідно дати: обґрунтування необхідних для виготовлення виробу витрат матеріалів, засобів та енергії; ви­значення собівартості виробу; визначення ціни виробу, передбачу­ваних прибутку і термінів реалізації. Наступним моментом цього етапу є здійснення екологічної експертизи, де необхідно дати повну характеристику з точки зору екологічної безпеки виготовлення, не менш важливим є обґрунтування доцільності використання обраної сировини. І, нарешті, необхідним є вивчення достатності подібних конструкцій на ринку і пошук пропозиції на виготовлення цієї кон­струкції для реалізації.

Третій етап — технологічний — передбачає такі стадії, як вико­нання технологічних операцій, передбачених технологічним проце­сом, самоконтроль діяльності, дотримання технологічної та трудової дисципліни, культури праці, оцінка якості варіантів конструкцій.

На четвертому етапі — заключному — здійснюється кінцевий контроль, порівняння і випробування проекту, порівняння виготов­леної конструкції із запланованою, усунення знайдених недоліків та неполадок, аналіз проведеної роботи, встановлення, чи досягнута ме­та, здійснення оцінки спроектованого виробу.

 

     Різьблення поділяється на плоске, рельєфне, ажурне й об'ємне. Найпоширенішим є плоске різьблення, його роблять одним ножем або кількома різцями (долотами).

 Для виробів з фанери найчастіше використовують ажурне або прорізне різьблення за допомогою лобзика та випалювання  (пірографія) за допомогою випалювача. Хоча можна використовувати більш складні техніки, такі як контурне або яворівське різьблення.

Випалювання застосовується для декорування дитячих іграшок і елементів народної дерев'яної архітектури. Розрізняють два спосо­би випалювання — розжареними металевими штампиками, із відбитків яких складають різноманітні орнаменти, і електрописаком, що дає чіткий контурний малюнок.

Розпис на дереві — зручна й оригінальна техніка орнаментування виробів. Технічно вона мало чим відрізняється від розпису на інших матеріалах. Орнамент наносять пензлями на поверхню виробу гуашшю, аквареллю. Розписаний виріб покривають ла­ком, що оберігає його від забруднення.
Категорія: Уроки 5-6 класи | Додав: admin (24.02.2011)
Переглядів: 3116 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: