Існують різні типові проекти шкіл. У зв’язку з цим навчальні майстерні тих чи інших шкіл можуть відрізнятися деякими особливостями. Так, майстерні можуть знаходитися безпосередньо у приміщенні школи або розміщуватися біля школи в окремому приміщенні. Ті і інші бувають комбінованими або спеціалізованими. |
Зміст діяльності вчителя і учнів в процесі проектно-технологічнлї діяльності |
Реалізація такої моделі забезпечується змістом трудового навчання учнів у 5-9 класах, який відображений в новій редакції навчальної програми «Трудове навчання. 5-9 класи» за загальною редакцією В.М. Мадзігона, яка має гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки» і набула чинності з минулого навчального року. Зміст навчального предмета реалізується за трьома варіантами програми: - для хлопців; - для дівчат; - для класів, що не поділяються на групи хлопців і дівчат. |
Характерною особливістю сучасного трудового навчання є формування таких загальнолюдських цінностей, які сприяють розвитку гармонійної особистості та допоможуть стати успішним при виборі свого життєвого шляху, а не лише навчання учнів конкретних трудових операцій. |
Інструктивно-методичних рекомендацій з трудового навчання (технології) та креслення на 2012-2013 н.р
Особливістю сучасного уроку трудового навчання є навчання учнів не лише конкретним трудовим операціям але й підготовка їх до життя, формування таких цінностей особистості, які допоможуть стати успішним у виборі свого життєвого шляху. Типовими навчальними планами для загальноосвітніх навчальних закладів на вивчення трудового навчання передбачено: - у 5, 6, 9 класах – 1 год. на тиждень; - у 7-8 класах – 2 год. на тиждень; - у 10-11 класах (незалежно від профілю) – 1 год. на тиждень; - у 10-11 класах технологічного профілю – 6 год. на тиждень. |
Інструкція з техніки безпеки під час роботи на токарному верстаті з обробки металу |
ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ № під час ручної обробки деревний |
У зв'язку з переходом трудового навчання на проектно-технологічну діяльність дещо змінилися технологічні та методичні вимоги до етапів сучасного уроку трудового навчання. Діяльність учителя в умовах технологічної освіти, має бути чітко структурованою та спланованою. Оскільки урок - це не лише форма організації навально-виховної діяльності у вигляді співпраці учителя та учнів але й творча робота учителя, тому зазначаємо лише основні струк-турні елементи уроку, які створюють передумови для впровадження педагогічних технологій навчання. |
Календарно-тематичне планування шкільного курсу: «Технології» в 10 класі
(рівень стандарту) |