Діяльність
вчителя трудового навчання в умовах технологічної освіти має бути чітко
структурованою та спланованою. Оскільки основною формою навчальної роботи з
учнями є урок, а на його результативність впливає його будова, то виникла
необхідність розглянути структуру технологічного уроку трудового навчання та
відповідні вимоги до його проектування. |
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів 5 – 9 класи (за новим Державним стандартом) |
ПРОГРАМА з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів 5 – 9 класи |
|
Вироби з фанери мають
свою специфіку. В шкільних майстернях немає умов та пристосувань для
виготовлення гнутих деталей, тому деталі повинні бути плоскими. З цих деталей
збираємо об’ємну конструкцію виробу. Фанера має тонкі стінки, тому з'єднувати деталі необхідно переважно
за допомогою шипів та клею. Виготовлення шипів та вушок потребує точного
розмічання та пильної уваги під час їх виготовлення. При цьому шипи краще
робити трішки більшими – їх потім підпилюють безпосередньо під час складання.
Така технологія дає міцні з’єднання деталей. Фанера має багатошарову будову і
шарі можуть роз'єднуватися, тому між отворами має
залишатися фанера не менше 3- |
План конспект уроку Мета: Навчальна: Ознайомити учнів з прийомами обпилювання металу
сортового прокату напилками з різною насічкою. Виховна: Виховувати в учнів естетичний смак, культуру праці,
бережливе ставлення до інструментів та матеріалів. Розвиваюча: Розвивати координацію та точність рухів рук та окомір.
Обпилюванням називається операція по
обробці металів і інших матеріалів зняттям невеликого шару напилками вручну або
на обпилювальних верстатах. За допомогою напилка слюсар додає деталям необхідну форму і розміри,
проводить припасування деталей один до одного, підготовлює кромки деталей під зварювання і виконує інші роботи. За допомогою напилків обробляють
площини, криволінійні поверхні, пази, канавки,
отвори будь-якої форми, поверхні, розташовані під різними кутами, і т. п. Припуски на обпилювання
залишаються невеликими від 0,5 до 0,025
мм. Точність обробки обпилюванням від
0,2 до 0,05 мм, в окремих випадках до 0,001 мм. |
Вироби з деревини оздоблюють, створюючи на їхній поверхні захисно-декоративні покриття. Деревина під впливом навколишнього середовища може змінювати свою форму й розмір, вигоряти (блякнути, сіріти), її можуть пошкоджувати комахи (наприклад, шашіль). Щоб уберегти деревину від небажаного впливу, її покривають тонким шаром лаку або фарби. Що можить робити такий захист? Таке покриття поліпшує також вигляд виробів, виявляє текстуру деревини, змінює її колір. Розрізняють непрозоре, прозоре та художнє оздоблення столярних виробів. |
Для ручного пиляння застосовують багаторізцеві інструменти - пилки. Зуби пилки характеризуються кроком і висотою. Крок t - відстань між вершинами двох суміжних зубів. Висота h - відстань від вершини до основи зуба. Нарізають зуби по всій довжині кромки. Ряд зубів називається зубчастим вінцем; кромка полотна, яка протилежна зубчатому вінцю - обушком, а бокові сторони полотна - щічками. |
В 1960 році у м. Дайтон (США) відбувся перший симпозіум біологів,
інженерів, науковців, які використовують в своїх винаходах підказки природи.
Тоді ж була офіційно визнана нова наука – біоніка – наука про використання в
технічних пристроях і системах принципів організації, властивостей, функцій і
структур живої природи. З появою комп’ютерів інтенсивність наукових досліджень
та втілення наукових досягнень у виробництво значно збільшились. ( навести
приклади технічних приладів та вдосконалень , втілених в останні десятиліття,
провести паралель з природними аналогами). |
Сучасний урок: 1.Покликаний розвивати в учнів пізнавальні інтереси, здібності, служити важливим засобом їх загального розвитку. 2.Вимагає використання сучасних технічних засобів. |