Урок 5. Створення ескізів моделей-аналогів Мета уроку: Формування умінь розробки нових ідей для створення моделей технічних і технологічних об’єктів шляхом використання типових перетворень здійснювати опис ідей і технічних рисунків до них. Розвивати в учнів уяву, мислення, вміння порівнювати та аналізувати. Виховувати відповідальність, основи культури праці. Об’єкт навчальної праці: модель виробу з листового металу (приладдя). Обладнання: креслярський інструмент, інформаційні джерела. Тип уроку: Формування практичних умінь і навичок. |
Мета уроку: Засвоєння знань про проеціювання (центральне, паралельне); креслення деталей об’ємної форми та умовні позначення на кресленнях. Формування умінь здійснювати проеціювання на дві взаємно перпендикулярні площини. Розвивати в учнів просторове уявлення. Виховувати графічну грамотність, точність, акуратність. Об’єкт навчальної праці: модель деталі об’ємної форми. Обладнання: креслярський інструмент. Тип уроку: Комбінований. Орієнтовний план проведення уроку І.Організаційна частина (2 хв.) ІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності (3 хв.) ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (2 хв.) IV. Повторення раніше вивченого матеріалу (5 хв.) V. Вивчення нового матеріалу (15 хв.) VI. Практична частина (13 хв.) VІI. Заключна частина (3 хв.) |
План-конспект уроку Мета уроку: Формування умінь читати складальні креслення, технічні рисунки і ескізи виробів з тонколистового металу і дроту та використовувати геометричні побудови при розмічанні деталей на листовому металі. Розвивати в учнів уяву, мислення, увагу. Виховувати відповідальність, основи культури праці та графічну грамотність. Обладнання: креслярський інструмент. Тип уроку: Формування практичних умінь і навичок. |
Як відомо, метали мають різні властивості – одні м’які, інші тверді, пластичні або крихкі і т.ін. Основні механічні властивості металів: твердість, пластичність, пружність, в’язкість. Твердість визначають по здатності металу протидіяти проникненню в нього інших, більш твердих тіл. Якщо вдарити молотком по кернеру, поставленому на стальну пластину, утворюється невелика лунка. Якщо теж саме проробити з пластиною з міді, лунка буде більшою. Це свідчить про те, що сталь твердіша міді. |
Дріт – це один з найпоширеніших у використанні напівфабрикатів. Що ж таке дріт? Дріт – металевий виріб великої довжини з перерізом до 8 мм. Дріт у вигляді металевих нитей різного діаметру виготовляють з сталі, міді, алюмінію та інших металів. Випускають дріт круглого, напівкруглого і квадратного перерізу. Електричні дроти виготовляються в основному з кольорових металів, а ріжучий інструмент, пружини, рисувалки виготовляються з стального дроту високої твердості. Цвяхи, заклепки та інші вироби виготовляють з м’якого стального дроту. Із напівкруглого дроту виготовляють шплінти, із квадратного – цвяхи квадратного перерізу |
Найбільшого поширення
в геометричному різьбленні
набули тригранні виїмки( трикутники ), різноманітні
за формою, розмірами і технікою
виконання. Трикутники з
поглибленням в основі
можеть бути рівносторонніми або
витягнути у вигляді
променів. Комбінації із цих
трикутників утворюють різноманітні
візерунки: вітейка, змійка, різного
вигляду виду сяяння. |
План-конспект уроку: на тему:Художнє конструювання виробів Протягом багатьох віків люди вивчали, досліджували, пробували копіювати живу природу. Розглянемо бджолині соти. Вони являють собою десятки тисяч шестигранних призм, розміщених паралельними рядами. Соти ізотропні — їх міцність однакова в усіх напрямках. Кожен ряд комірок бджоли кладуть із «перев'язкою», як каменярі цегляну стіну. Тисячолітній досвід бджіл у створенні сотів успішно використовується архітекторами і будівельниками. |