Орієнтовний план-конспект уроку: Пиляння деревини

Тема: Пиляння деревини

Мета:1) ознайомити учнів з прийомами пиляння деревини, ознайомити з елементами і формами зубів пилок. Формувати в них вміння виконувати операції пиляння.

2) виховувати організованість, культуру праці, увагу, охайність, бережливе відношення до інструментів та матеріалів.

3) розвивати такі якості як координацію, точність руху рук, окомір.

Дидактичні матеріали: Підручник з трудового навчання 8 клас, плакат "Пиляння деревини”.

Матеріально-технічне забезпечення: Набір різців для різання деревини

Об’єкт навчальної чи продуктивної праці: Виточена ручка для стамески

Тип заняття:  комбіноване

 

 

План заняття:

І. Організаційна частина.                                                                       3 хв.

ІІ. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності учнів. 2 хв.

ІІІ. Перевірка і узагальнення знань з раніше вивченого матеріалу.             5 хв.

ІV. Вивчення нового учбового матеріалу.                                                     15 хв.

V. Закріплення одержаних знань.                                                         3 хв.

VІ. Вступний інструктаж.                                                                       5. хв.

VІІ. Самостійна практична діяльність учнів і поточний інструктаж.  45 хв.

VІІІ. Заключний інструктаж.                                                                           3 хв.

ІX. Підведення підсумків заняття.                                                         3 хв.

X.Домашнє завдання.                                                                            2 хв.

XІ.Прибирання_майстерень.                                                                           4 хв.

 

 

Хід заняття:

І. Привітання, відмічання відсутніх, призначення чергових.

ІІ. Тема уроку: Пиляння деревини

ІІІ. Запитання для перевірки:

1.     Які операції роблять за допомогою розмічання?

2.     Що таке лінії розмітки?

3.     Для чого призначені вимірювальні бази?

4.     Який інструмент відноситься до розмічального?

5.     Який до вимірювального?

6.     Яка різниця між кутником і єрунком?

7.     Який інструмент застосовують для нанесення 2-х паралельних ліній?

ІV. Пиляння деревини - процес закритого розрізання її на частини з утворенням між ними пропилу. Пропил обмежений трьома гранями: нижньою і двома боковими. Пиляння здійснюється ручними і електрифікованими пилками, а також н круглопилкових верстатах.

Для ручного пиляння застосовують багаторізцеві інструменти - пилки. Зуби пилки характеризуються кроком і висотою. Крок t - відстань між вершинами двох суміжних зубів. Висота h - відстань від вершини до основи зуба.

Нарізають зуби по всій довжині кромки. Ряд зубів називається зубчастим вінцем; кромка полотна, яка протилежна зубчатому вінцю - обушком, а бокові сторони полотна - щічками.

Форма зубів і кут загострення кромки залежить від виду пиляння. Так для поздовжнього пиляння деревини застосовують полотна з косокутним зубом з нахилом в сторону пиляння. Робочим ходом пилки є тільки рух вперед.

Для поперечного пиляння деревини застосовують полотна з зубом у формі рівнобедреного трикутника. Для мішаного пиляння - з прямокутним зубом.

За конструкцією ручні пилки поділяються на: натягнуті(лучкові), і ненатягнуті(ножівки і наградки).

Механізоване пиляння деревини здійснюється за допомогою ручних електрифікованих дискових пилок та на круглопилкових верстатах.

Електричні дискові пилки призначені  для поперечного і поздовжнього розпилювання, а також випилювання деяких шипових з’єднань.

Круглопилкові верстати призначені для поперечного і поздовжнього розпилювання, а також розпилювання під кутом до волокон.

V. Питання для закріплення:

1). Назвіть елементи і форму зубів пилок для поперечного, поздовжнього і мішаного пиляння.

2).Які види пилок відносять до натягнутих і ненатягнутих?

3). Назвіть основні елементи полотна.

VІ. Вступний інструктаж. Розповісти порядок виконанні роботи.

VІІ. Учні виконують практичну роботи, а вчитель слідкує за правильністю виконання роботи, за правильною робочою позою учнів, за дотриманням правил техніки безпеки, за дотриманням організації робочого місця.

VІІІ. Перевірка правильності виконаних робіт, виділення кращих робіт, виявлення недоліків, роз’яснення цих недоліків.

ІX.Виставлення оцінок за роботу на уроці, враховуючи правильність виконання, самостійність, активність на уроці.

X. Д/з §15, стр. 43-49.

XІ. Прибирання майстерень.
Категорія: Уроки 7-9 класи | Додав: admin (27.09.2011)
Переглядів: 4302 | Теги: урок, трудове навчання | Рейтинг: 4.0/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: