1 |
Пошук проблеми
|
Учні уважно слухають вчителя та
аналізують запропоновані ним проблеми. Вчитель пропонує учням
проблеми, орієнтовний перелік об'єктів проектування, розповідає їм про вимоги, що ставляться до проектів, про необхідну технологію, якої потрібно додержуватися під час виконання проектів і критерії оцінювання
|
2 |
Усвідомлення проблемної сфери
|
Учні вибирають із запропонованих вчителем проблем ту, що їм найбільш до
вподоби і актуальна. Вчитель надає поради, консультації, допомагає учневі в
усвідомленні проблеми
|
3 |
Вироблення ідей та варіантів
|
Учні,
спираючись на знання та потребу у відповідних виробах, формують ряд ідей, а згодом і варіанти конструкцій проекту. Вчитель спостерігає, надає консультації, допомагає точніше сформулювати тему проекту, надає поради щодо допоміжної літератури
|
4 |
Формування основних параметрів і граничних вимог
|
Учні визначаються з основними
параметрами проекту (розмір, функції тощо) і граничними вимогами, які ставляться до майбутнього
виробу. Вчитель здійснює уточнення,
надає поради та консультації.
|
5 | Вибір оптимального варіанту та обгрунтування проекту |
Учні конструюють найбільш вдалий, варіант конструкції, вибираючи із попередньо
запропонованих їх найсильніші сторони. Вчитель здійснює контроль, надає
консультації уточнює, доповнює.
|
6 | Прогнозування майбутніх результатів |
Учні узагальнюють ескіз та оформлення проекту (дизайн, витрата матеріалу,визначаються з часом, потрібним для виготовлення виробу) Вчитель слухає учнів, надає поради консультації
|
7 | Складання ескізу |
Учні
розробляють робочий ескіз виробу 3 описанням. Вчитель контролює, уточнює,
допомагає порадами.
|
8 | Добір материалів |
Учні
визначають і записують декілька найменувань матеріалів, і
вибирають той, який їм найбільш підходить. Вчитель надає поради.
|
9 | Вибір інструментів, обладнення |
Учні
визначають і записують перелік необхідних інструментів і обладнання. Вчитель надає поради
|
10 | Вибір технології обробки деталей виробу, їх з'єднання, оздоблення |
Учні
вибирають, аналізують і визначають: раціональну технологію, за якою будуть обробляти деталі виробу, вид з'єднання деталей, оздоблення готового виробу. Вчитель спостерігає,
здійснює контроль, надає поради та консультації.
|
11 | Економічне та екологічне обгрунтування |
Учні розраховують собівартість виробу, проводять екологічну експертизу майбутнього
виробу. Вчитель надає допомогу, контролює.
|
12 |
Міні-маркетингові
дослідження
|
Учні вивчають попит та пропозиції на спроектовану продукцію, розробляють власний
товарний знак, здійснюють пошук пропозицій і можливостей реалізації сконструйованого
об'єкта проекгування. Вчитель надає поради та консультації.
|
13 |
Організація
робочого місця
|
Учні підбирають і розміщують на
робочому місці матеріапи, інструменти, звертають увагу на освітлення,
дотримання норм і правил поведінки. Вчитель надає допомогу.
|
14 |
Виконання технологічних операцій
|
Учні виконують операції з
виготовлення деталей виробу, коректують послідовність операцій, режими обробки,
послідовність складання виробу. Вчитель спостерігає,
контролює, надає консультації, допомогу, слідкує за дотриманням правил техніки
безпеки під час виконання технологічних операцій.
|
15 |
Самоконтроль
своєї діяльності
|
Учні здійснюють контроль якості обробки деталей конструкції під час виготовлення та і складання виробу. Вчитель спостерігає, контролює
|
16 |
Дотримування
технологічної, трудової дисципліни, культури праці
|
Учні
слідкують за дотриманням дисципліни під час уроку, самовиховуються. Вчитель
спостерігає та здійснює контроль за поведінкою
учнів.
|
17 |
Оцінка
якості
|
Учні
оцінюють якість сконструйованого виробу, порівняно до відомих та теоретичного. Вчитель спостерігає,
леревіряє, обговорює.
|
18 |
Корегування
виконаного виробу
|
Учні
порівнюють виконаний проект із запланованим, усувають недоліки та неполадки. Вчитель аналізує, допомагає,
надає поради.
|
19 |
Випробування
проекту
|
Учні здійснюють випробовування
готового виробу. Вчитель спостерігає, надає
консультації.
|
20 |
Самооцінка
проекту
|
Учні
здійснюють самоаналіз вартості,
самооцінку
досягнутих результатів. Вчитель спостерігає, надає консультації.
|
21 |
Аналіз
підсумків
|
Учні
здійснюють аналіз проведеної роботи, підводять підсумки. Вчитель спостерігає.
|
22 |
Оформлення
|
Учні оформлюють проект за
встановленими вимогами. Вчитель надає допомогу,
консультації, поради.
|
23 | Захист
проекту
|
Учні перед
однолітками та групою експертів виконують демонстрації, відповідають ні
запитання. Вчитель здійснює контроль,
слухає, бере участь в оцінці проекту. |