Тема: .
Художнє оздоблення виробів
із деревини.
Мета: Навчальна: поглиблення знань
учнів про види художнього
оздоблення виробів із
деревини. Виховна: виховувати культуру праці , любов до
праці, вміння бережливого ставлення
до майна. Розвиваюча: розвивати вміння застосовувати
набуті теоретичні знання
на практиці,розвиток
просторового мислення та естетичних
смаків в учнів.
Об’єкт
праці: поличка
навісна ( вішалка для одягу). Дидактичні засоби: -
Плакат „ Види оздоблення мозаїкою” -
Плакат " Елементи
геометричного різьблення” - Й.М.
Гушулей. Основи деревообробки. Пробний навч. пос для учнів 8-9 класів. К.:
"Освіта” , 1996р. Інструменти,
обладнання: лобзик ( ручний і електричний ),
наждачний папір, токарний і свердлильний верстат, олівець, лінійка, кутник,
копіювальний папір, нож-косяк. .Тип уроку: комбінований. 2.
Перевірка присутніх учнів за журналом. 3.
Перевірка готовності
учнів до заняття (наявність зошитів, підручників, креслярського приладів). 4.
Призначення чергових
за графіком. 5.
Організація робочих
місць. 2.
Повторення
раніше вивченого матеріалу. 1. В чому суть
технологічної карти на
виготовлення виробу? 2. Яка її
роль в процесі виготовлення? 3. Які є види
технологічних карт? 4. Яка послідовність
складання технологічної карти? Отже, переходимо до вивчення
нового матеріалу. Для
прикрашання виробів частіше
застосовують плоско-рельєфне різьблення, яке поділяється
на геометричне та
контурне. Геометричне різьблення виконується
у вмгляді дво-, три-
і чотиригранних виїмок, яуі
утворюють на поверхні
візерунок з геометричних
фігур – трикутників, квадратів, кіл.( По плакату). Найпростішими елементами
геометричного різьблення є
двогранні виїмки
прямолінійної або криволінійної форми, різної ширини і глибини.
При повторенні прямих
виїмок, розміщених вертикально або під
кутом, утворюється узор,
який називають драбинкою. Найбільшого поширення
в геометричному різьбленні
набули тригранні виїмки( трикутники ), різноманітні
за формою, розмірами і технікою
виконання. Трикутники з
поглибленням в основі
можеть бути рівносторонніми або
витягнути у вигляді
променів. Комбінації із цих
трикутників утворюють різноманітні
візерунки: вітейка, змійка, різного
вигляду виду сяяння. Різальним інструментом для різьблення по дереву є долота й стамески. Але найбільш загальновживаними інструментами є ножі-косяки різної форми, розмірів та кута заточки. Контурне
різьблення – різновидність
плоско-рельєфного, при якому рисунок
утворюється сполученням різноманітних
ліній: прямих, ламаних, звивистих. У
зв’язку з тим, що
в цьому випадку
світлотіні проявляються слабо
і на чистій
деревині рисунок погано
видно, часто поверхню спочатку
підфарбовують у темний
колір, опоряджують і лише
потім наносять на
неї візерунок. Рисунок
попередньо переносять з
оригіналу на кальку, а
потім уже гострим твердим олівцем вереводять на
виріб. Одержаний контур знову
обводять грифулум або
продряпують шилом. По
розмітці прорізують косяком
і напівкруглими стамесками. В контурному різьбленні
лінії ввесь час
згинаються в різних напрямках. Тому інструмент і
руки різьбяра постійно
змінюють своє положення. Якщо тримати
інструмент двома руками, то можна працювати
більш впевнено; це застерігає
від поранень під
час зриву стамески. Контурне
різьблення в більшості
випадків використовують для
виконання декоративних мотивів, наприклад із
стилізованих природних елементів. 1.
Які є
два види плоско-рельєфного різьблення? 2.
Чим відрізняється
геометричне різьблення від
контурного? 3.
Який інструмент
викорисковують для різьби по
дереву? інструктаж вчителя. Зміст обходів вчителя: 1-й
обхід: контроль за
дотриманням правильності
виконання трудових прийомів; 2-й
обхід: : допомога учням у випадку помилки чи ускадненні; Постійний контроль
за дисципліною під час роботи та дотриманням правил
техніки безпеки. 2.аналіз найхарактерніших помилок
і недоліків в роботі
учнів; 3.загальна характеристика заняття. | |
| |
Переглядів: 5029 | | |
Всього коментарів: 0 | |