01:02
Вмховний захід: НУ ДЕ ЩЕ Є ТАКА ЧАРІВНА ПІСНЯ ?

НУ ДЕ  ЩЕ Є ТАКА ЧАРІВНА ПІСНЯ ?

 

МЕТА: Пробуджувати  у дітей  цікавість до народної  пісні, вчити

              розуміти її, художньо виконувати. Виховувати любов  до 

              рідної землі , її духовної спадщини. Пробуджувати інтерес  до

              традицій українського народу

 

ВЕД:

Ну де ще є така чарівна пісня,

Серед яких на світі, славних мов ?

То серце від журби неначе стисне,

А то-  навіє радість  та любов.

 

Звучить спокійна мелодія.

ВЕД:

Українська пісня-це бездонна душа українського народу, його слава , гордість. Бо пісня - то невичерпне джерело, святиня і скарбниця, схили до ніг її своє чоло, її любов′ю можна освятиться.

Хлопчик:

На рідній землі  визріва її плід,

У кожному серці лиша вона слід.

Я  завжди  вважаю  утраченим день,

Коли не почув  хоч одну із пісень.

Дівчинка:

Найглибше, святе одкровення душі,

Вона для людей , як для ниви дощі:

Всім рани лікує, снаги  налива,

Як матері ніжної, в неї слова.

Хлопчик :

Як море без хвиль, як без неньки дитя,

Як хата без вікон -  без пісні життя.

На рідній землі  визріва її плід,

У кожному серці лиша вона слід!

 

ВЕД:

Українську пісню називають солов′їною . Про це говорить легенда.

Легенда.(на фоні музики)

Колись солов′ї не жили  в Україні, а були дуже співучими, бо літали по усьому світу, збираючи пісні для індійського царя, в саду якого вони жили.

Одного разу залетів соловей в Україну і сів спочити у  якомусь селі. В цей час усі люди були в полі .″ Що за люди тут живуть ,- подумав соловей ,- ні пісень, ні музики не чути?″ .А ввечері  люди повернулися додому , і то тут, то там залунали пісні. Та вони були сумними , бо люди втомилися від тяжкої

праці. І тоді солов′ю захотілося розвеселити цих людей , і він заспівав . Зраділи люди, забули про втому, і так заспівали, що навіть  соловей зачарувався їхніми піснями.

   Полетів соловей до царського саду. І  заспівав тих пісень , що почув в Україні . Цар втратив спокій  і звелів лише йому співати у своєму саду.

   А наступної весни  прилетіли солов′ї в Україну, щоб слухати наших пісень. І пташенят почали висиджувати саме на нашій землі, щоб вони від  самого народження  слухали найчарівніших у світі пісень.

Звучить українська пісня

ВЕД:

Пісня – це голос душі народної. А мамина пісня - це те найдорожче, що западає  в душу дитини ще з колиски. Як сказав поет В.Вихрущ :

″ Без пісні, що мені

Співала мати

Я навіть дня прожити би не зміг″

 

Дівчинка:

Коли м′який , ласкавий тихий вечір

Лягає спати  у траву шовкову,

Сон ніжний землю обійма за плечі-

Тоді я чую неньки колискову.

Хлопчик:

Так хочеться гармонії, тепла,

Спокійного, розсудливого слова.

Отих пісень, що матінка дала,

Коли вночі гойдала, колискових.

Дівчинка:

Їх не замінить  жоден інструмент.

Не забувайте -  це мистецтво вічне.

Послухаєш, і трепет перейма,

І відступають ритми заграничні.

ВЕД:

Колискова це перше спілкування мами з дитиною. Зараз ми з вами переглянемо відеофільм ″ Пісня над колискою″ , знятий на матеріалах фольклору нашого села.

Перегляд відеофільму.

ВЕД:

У нас на святі присутні мами. Зараз ми послухаємо колискові  у їхньому виконанні.

ВЕД:

Українська пісня -  поетичний вияв  працелюбної і співучої вдачі, образне втілення історії народу . Вона така ж нездоланна  і безсмертна, як і той народ, що її породив.

ВЕД:

Пісня зароджувалась в праці і забавах, у календарних обрядах. Так, щедрівки, колядки, обжинкові, веснянки, весільні пісні. Цей перелік можна

продовжувати і далі, бо кожен український обряд дуже  багатий піснями. Кожна дія була оспівана. Наприклад у весільній обрядовості, говорили, що коровай замішаний на пісні.

ВЕД:

Зараз ми поговоримо з нашими бабусями і дідусями.

  • Чи правда , що коровай був замішаний на пісні ?
  • Яких пісень любили співати найбільше?
  • Хто навчав  вас цих пісень?

ВЕД:

Зараз у виконанні наших бабусь  ми почуємо  українську весільну пісню.

Звучить пісня.

ВЕД:

Українська пісня  супроводжувала людину все життя .Була вона і  з  козаками

в звитяжних походах, і в  турецькому полоні,  і на жалібних тризнах ночувала, при чумацьких вогнищах під високими зорями, тамувала біль розлуки і заглушала брязкіт кайданів на сибірській каторзі, долинала покликом отчого дому до бідних емігрантів в заокеанській чужині.

ВЕД:

Зараз   козацьку пісню нам  подарують козаки  Вікнинського куреня.

Козак:

Пісня—наш паспорт  вічний,

Пропуск у білий світ…

Ми не ховали обличчя,

Гордо йшли сотні літ

Завжди ми накривали

Дружби ясні столи

Нас по піснях пізнавали,

Де  б  ми  таки  не були.

Райдуга  в небі висне,

Граючи  в плесах вод.

31

Доки  живе  наша пісня,

Доти живе  й народ.

Звучить козацька пісня.

ВЕД:

А зараз  ми пограємо у гру. ″ Пісня  в малюнку ″. У нас на святі присутні  художники ,учні 5,6,7 класів. Кожен  з них отримує пакет, в  якому  написаний  один  куплет  української   народної пісні .Ваше  завдання - ілюструвати слова цієї пісні, щоб ми за  малюнком  змогли  її розпізнати.

ВЕД:

А поки наші художники будуть працювати ми пограємо у гру з нашими гостями: бабусями , дідусями, мамами і татами. Гра: Хто найбільше назве  народних пісень, у яких співається  про рослини-обереги: барвінок, калину, вербу , тополю…( назвати пісні ,  у яких є жіночі імена).

Дівчинка:

Пісні батьків – наснага юних літ.

Пісні батьків – це світу відкриття.

Пісні  батьків -  духовний заповіт

На все життя, на все життя.

Хлопчик:

Співай пісні, що час дарує нам,

Та маминих ніколи  не забудь.

Без них у нас минулого нема,

Майбутнього  без них  не  може  буть.

ВЕД:

В пам′яті народній збереглися   ті справжні пісні. Вони були нашою суттю, нашою духовною основою, нашою долею. Вони жили, бо жив наш народ, тож передавайте  у спадок іншим, щоб нашому народу не було переводу, щоб ми могли сказати світові: ″ Ми - цивілізована  нація,  ми -  народ!″

Звучить пісня ″Горнусь до тебе , Україно.″ М.Баклай, П.Дворський.

Категорія: Позакласна робота | Переглядів: 1851 | Додав: admin | Теги: Патріотичне виховання | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: