01:02 Вмховний захід: НУ ДЕ ЩЕ Є ТАКА ЧАРІВНА ПІСНЯ ? | |
НУ ДЕ ЩЕ Є ТАКА ЧАРІВНА ПІСНЯ ?
МЕТА: Пробуджувати у дітей цікавість до народної пісні, вчити розуміти її, художньо виконувати. Виховувати любов до рідної землі , її духовної спадщини. Пробуджувати інтерес до традицій українського народу
ВЕД: Ну де ще є така чарівна пісня, Серед яких на світі, славних мов ? То серце від журби неначе стисне, А то- навіє радість та любов.
Звучить спокійна мелодія. ВЕД: Українська пісня-це бездонна душа українського народу, його слава , гордість. Бо пісня - то невичерпне джерело, святиня і скарбниця, схили до ніг її своє чоло, її любов′ю можна освятиться. Хлопчик: На рідній землі визріва її плід, У кожному серці лиша вона слід. Я завжди вважаю утраченим день, Коли не почув хоч одну із пісень. Дівчинка: Найглибше, святе одкровення душі, Вона для людей , як для ниви дощі: Всім рани лікує, снаги налива, Як матері ніжної, в неї слова. Хлопчик : Як море без хвиль, як без неньки дитя, Як хата без вікон - без пісні життя. На рідній землі визріва її плід, У кожному серці лиша вона слід!
ВЕД: Українську пісню називають солов′їною . Про це говорить легенда. Легенда.(на фоні музики) Колись солов′ї не жили в Україні, а були дуже співучими, бо літали по усьому світу, збираючи пісні для індійського царя, в саду якого вони жили. Одного разу залетів соловей в Україну і сів спочити у якомусь селі. В цей час усі люди були в полі .″ Що за люди тут живуть ,- подумав соловей ,- ні пісень, ні музики не чути?″ .А ввечері люди повернулися додому , і то тут, то там залунали пісні. Та вони були сумними , бо люди втомилися від тяжкої праці. І тоді солов′ю захотілося розвеселити цих людей , і він заспівав . Зраділи люди, забули про втому, і так заспівали, що навіть соловей зачарувався їхніми піснями. Полетів соловей до царського саду. І заспівав тих пісень , що почув в Україні . Цар втратив спокій і звелів лише йому співати у своєму саду. А наступної весни прилетіли солов′ї в Україну, щоб слухати наших пісень. І пташенят почали висиджувати саме на нашій землі, щоб вони від самого народження слухали найчарівніших у світі пісень. Звучить українська пісня ВЕД: Пісня – це голос душі народної. А мамина пісня - це те найдорожче, що западає в душу дитини ще з колиски. Як сказав поет В.Вихрущ : ″ Без пісні, що мені Співала мати Я навіть дня прожити би не зміг″
Дівчинка: Коли м′який , ласкавий тихий вечір Лягає спати у траву шовкову, Сон ніжний землю обійма за плечі- Тоді я чую неньки колискову. Хлопчик: Так хочеться гармонії, тепла, Спокійного, розсудливого слова. Отих пісень, що матінка дала, Коли вночі гойдала, колискових. Дівчинка: Їх не замінить жоден інструмент. Не забувайте - це мистецтво вічне. Послухаєш, і трепет перейма, І відступають ритми заграничні. ВЕД: Колискова це перше спілкування мами з дитиною. Зараз ми з вами переглянемо відеофільм ″ Пісня над колискою″ , знятий на матеріалах фольклору нашого села. Перегляд відеофільму. ВЕД: У нас на святі присутні мами. Зараз ми послухаємо колискові у їхньому виконанні. ВЕД: Українська пісня - поетичний вияв працелюбної і співучої вдачі, образне втілення історії народу . Вона така ж нездоланна і безсмертна, як і той народ, що її породив. ВЕД: Пісня зароджувалась в праці і забавах, у календарних обрядах. Так, щедрівки, колядки, обжинкові, веснянки, весільні пісні. Цей перелік можна продовжувати і далі, бо кожен український обряд дуже багатий піснями. Кожна дія була оспівана. Наприклад у весільній обрядовості, говорили, що коровай замішаний на пісні. ВЕД: Зараз ми поговоримо з нашими бабусями і дідусями.
ВЕД: Зараз у виконанні наших бабусь ми почуємо українську весільну пісню. Звучить пісня. ВЕД: Українська пісня супроводжувала людину все життя .Була вона і з козаками в звитяжних походах, і в турецькому полоні, і на жалібних тризнах ночувала, при чумацьких вогнищах під високими зорями, тамувала біль розлуки і заглушала брязкіт кайданів на сибірській каторзі, долинала покликом отчого дому до бідних емігрантів в заокеанській чужині. ВЕД: Зараз козацьку пісню нам подарують козаки Вікнинського куреня. Козак: Пісня—наш паспорт вічний, Пропуск у білий світ… Ми не ховали обличчя, Гордо йшли сотні літ Завжди ми накривали Дружби ясні столи Нас по піснях пізнавали, Де б ми таки не були. Райдуга в небі висне, Граючи в плесах вод. 31 Доки живе наша пісня, Доти живе й народ. Звучить козацька пісня. ВЕД: А зараз ми пограємо у гру. ″ Пісня в малюнку ″. У нас на святі присутні художники ,учні 5,6,7 класів. Кожен з них отримує пакет, в якому написаний один куплет української народної пісні .Ваше завдання - ілюструвати слова цієї пісні, щоб ми за малюнком змогли її розпізнати. ВЕД: А поки наші художники будуть працювати ми пограємо у гру з нашими гостями: бабусями , дідусями, мамами і татами. Гра: Хто найбільше назве народних пісень, у яких співається про рослини-обереги: барвінок, калину, вербу , тополю…( назвати пісні , у яких є жіночі імена). Дівчинка: Пісні батьків – наснага юних літ. Пісні батьків – це світу відкриття. Пісні батьків - духовний заповіт На все життя, на все життя. Хлопчик: Співай пісні, що час дарує нам, Та маминих ніколи не забудь. Без них у нас минулого нема, Майбутнього без них не може буть. ВЕД: В пам′яті народній збереглися ті справжні пісні. Вони були нашою суттю, нашою духовною основою, нашою долею. Вони жили, бо жив наш народ, тож передавайте у спадок іншим, щоб нашому народу не було переводу, щоб ми могли сказати світові: ″ Ми - цивілізована нація, ми - народ!″ Звучить пісня ″Горнусь до тебе , Україно.″ М.Баклай, П.Дворський. | |
|
Всього коментарів: 0 | |