01:40 Виховний захід: ЗЕМЛЕ, ЖИВИ І РОЗКВІТАЙ | |
ЗЕМЛЕ, ЖИВИ І РОЗКВІТАЙ
Мета: формувати екологічну культуру, гуманність, науково обґрунтоване ставлення до природи як вищої національної і загальнолюдської цінності. Розвивати вміння захищати навколишнє середовище від забруднень і руйнувань, пропагувати сучасні методи вирішення проблем екології та охорони природи.
Виходить дівчинка Земля. Я –Земля! Я-Земля! Я мільярди літ жила, А тепер поранена, вся у ранах я. Людина підкоряє природу. Вона створює все нові й нові хімікати, Які знищують комах, тварин, отруюють воду… Я вмиваюся кислотними дощами. Нові технології роздирають моє тіло. Доволі, люди, схаменіться! Огляніться , благаю вас! Все задумано мудро вприроді- Жити усьому в мирі і згоді.
ВЕД: 22 квітня в нашій країні відзначають День захисту Землі. Наш дім - планета Земля. Із тих далеких часів, як Господь створив людину і покарав, Земля була її матір′ю і годувальницею. Людина—це частина природи і частина Земля. Природа—це живе, одухотворене, гармонія і поєднання форм, природа може відчувати, мислити, здійснювати різні дії. Учень: Були у матері-Природи Дві донечки такої вроди: Хто їх побачив хоч на мить, - Не міг забути й розлюбить. Голубооку звати Флора У неї очі, наче зорі. Завжди замріяна, тендітна, Ласкава, ніжна та привітна, А Фауна - швидка, як вітер, Могла за птахами летіти, І за оленями стрибати, Та з білочками пустувати. Обидві світ живий любили, Відтак його боготворили. Тож вирішила мудра мати У посаг їм дарунки дати: Мрійливій Флорі – світ рослинний, А жвавій Фауні—тваринний, Щоб берегли і доглядали, Від всього злого захищали. Живуть в легендах і понині Живого світу дві богині. ВЕД: З Адамових часів пішла людина дорогою незалежності. Судилось їй пройти складний час випробувань, обернутися і побачити те, що зосталося за спиною, і вжахнутися… Сьогодні рідна земля благає у нас порятунку, заради нас самих, заради збереження життя.
Учениця: Дивлюсь я на небо, та й думку гадаю: Що ми після себе на світі лишаєм, Ліси наші в′януть , нема чистих рік, Птахи покидають край рідний навік. Учень: Біло все в історії, було… Прокляті війни, катастроф немало, Та щоб у вікна стронцій намело, Такого ще ніколи не бувало! Учениця: Ще не бувало, щоб моря гнили, Щоб ріки у безриб′ї висихали. Чи лишим тільки звалища-рови, Ліси зрубаєм , знищимо степи? Учень: Спинися технології експрес! Єднайте голос вчені і поети! Страшну ціну ми платим за прогрес! Це зветься—самознищення планети! ВЕД: Ось послухайте такі сумні цифри. У процесі виробництва щороку в світі в ріки, озера, моря в середньому викидається до 6,5 кубометрів забрудненої води, а це десятки мільйонів тонн шкідливих речовин. Викиди в атмосферу становлять на рік понад двісті мільйонів тонн оксиду вуглецю, близько 46 мільйонів тонн двооксиду сірки та 53 мільйони тонн оксиду азоту. Це дуже небезпечні отруйні речовини. ВЕД: За підрахунками вчених, за три з половиною століття з планети безповоротно щезли 46 видів ссавців і 94—птахів. Зникнення загрожує більш як 150 видам рослин України. Зникнення тільки одного виду рослин може спричинити зникнення від 10 до 30 видів комах. Лише 5 грамів нафтопродуктів затягують плівкою 50 кв.м водної поверхні, спричиняючи кисневе голодування й отруєння водних організмів, призводячи до загибелі ікри мальків. Учениця: Рятуємо чисте повітря. Рятуємо воду- В морях, океанах, в малих і великих річках. Рятуємо рідкісних птахів- не всі ще породи, А ті, що зникають в полях, у лісах, у лігах. Рятуємо злаки. А потім рятуємо квіти. Рятуєм світанки—від кіптяви, гару й димів. Рятуємо тишу, щоб в тиші мовчати й радіти. Рятуємо вулицю від голосних двигунів. Рятуємо землю. А також рятуємо небо. Рятуємо мрії. Кохання солодкий мотив. Рятуємо ніжність… Від кого рятуєм ? Від себе Поки ще не пізно і можна хоч щось зберегти.
Повідомлення про Червону книгу України. Рослини і тварини нашої місцевості, занесені до Червоної книги.
Учень: Все на землі. Все треба берегти: І птаха, й звіра, і оту травинку. Не чванься тим, що цар природи ти, Бо, врешті, ти - лише її частинка. Та частка - невелика і залежна Цю істину сприймай беззастережно. Якщо береш, то треба віддавати, Коли й надалі хочеш царювати. ВЕД: Стогне від людини Земля, плачуть ріки. А Чорне море плаче сірководневими сльозами, бо вода в ньому на 90 % насичена сірководнем і цей товстий шар швидко піднімається до поверхні. Атмосфера перенасичена аерозолями. Оксидами азоту, вуглецю, сірки, хлором, іонами тяжких металів. Йде знищення озонового шару. Виникає загроза майбутнім поколінням.
Блукає радіація в містах, Життя вигонить з кожної хатини, Тріпоче крилами журливий птах В полях радіоактивних України. ВЕД: «І засурмив третій ангел - і велика зоря впала з неба, палаюча, як смолоскип. І впала вона на третину річок і на водні джерела. А ймення тій зорі - Полин. І стала третина води, як полин. І багато людей повмирало, бо згіркла вода» (Одкровення святого Івана Богослова)
Тієї квітневої ночі 1986 року ядерним вибухом обпечено землю назавжди. І стала рідна земля зоною відчуження…
ВЕД: Втрата від радіоактивного забруднення 4-5 % території країни. Територія 32 районів, 6 областей, площею майже 5 млн га лісів забруднена радіонуклідами. Учень: Щоб наша дума і дорога Єднали глибину і вись, Чорнобильський полин волає: Людство, спинись! Учениця: Невже в майбутньому на світі Не будуть квітнуть дивні квіти- Конвалія й фіалки ніжні І вісник березня—підсніжник? Невже ми більше не побачим, Як сон-трава росою плаче, Троянда степу, квітка мрій, Жар-цвітом землю не зігріє? Входять двоє учнів. 1. Що ж це сталося з нами, люди? Це ж як так, то нічого не буде. 2. Ні річок, ні гаїв, ні криниць, Ні комах, ані звірів, ні птиць. 1. Ані квітів, ні трав, ні повітря. Ні людей! Хоч тепер вже - повірте… 2. Зупинімось - останній є шанс, Оглянімось - благаємо вас. 1. Все задумано мудро в природі, Жити всьому у мирі і в згоді. 2. Річка хай куди хоче тече, Пташеняті підставим плече,
1. Як зрубаємо дерево - вмить Поспішаймо хоч два посадить 2. Як асфальт - то не через калину, Джерельце - хай не знає зупину. 1. Полюбімо природу палко, Не топчімо ногами фіалку… 2. Як розоримо світ оцей вщерть, Вирок нам без війни буде: смерть! 1. Зупинімось- останній є шанс. Ця планета не тільки для нас.
Разом: Люди, будьмо ж людьми!
Звучить пісня Ю.Рибчинського «Три поради»
Учитель: Любі діти! Мені дуже хочеться вірити, що після цієї години спілкування душі ваші стали добрішими, серця теплішими і ви назавжди запам′ятаєте, що: Земля - не рабиня, а мати, Сонце - не вітчим наш, а рідний батько. Ліси - наші брати, річки - сестри. Дощі, вітри, сніги мусять бути добрими гостями. А ми на своїй планеті - не тимчасові мешканці, а мудрі господарі. | |
|
Всього коментарів: 0 | |