02:03
Виховний захід: Трудова вікторина

Тема: Трудова вікторина

Мета: 1) навчальна: навчати учнів швидко і вірно відповідати на поставлене питання, а також логічно мислити при виборі відповідей;

           2) виховна: виховувати уважність, кмітливість,

           3) розвиваюча: розвивати вміння працювати в команді, логічне мислення.

Форма проведення: інтелектуально-розважальна гра.

Місце проведення: шкільна майстерня з трудового навчання.

Обладнання: дошка, дві картки з переліком інструменту, картки з критеріями обґрунтування виробу.

Час проведення: 40 хвилин.

План

1. Організаційна частина

2. Проведення конкурсів

           2.1. Перший конкурс «Сьомий зайвий»

           2.2. Другий конкурс «Щасливий випадок»

           2.3. Третій конкурс «Поле Чудес»

           2.4. Четвертий конкурс «Кращий проектувальник»

3. Підведення підсумків

 

 

Хід заходу

1. Організаційна частина

Сьогодні ми з вами зустрілися для того, щоб провести змагання, які називаються «Трудова вікторина». Спочатку давайте розділимося на дві команди і кожна команда обирає собі назву.

Зараз послухайте правила гри:

  • за правильно виконані завдання команди будуть отримувати певну кількість балів;
  • за порушення правил і дисципліни з команди знімається 1 бал.

2. Проведення конкурсів

2.1. Перший конкурс «Сьомий зайвий»

Протягом однієї хвилини учням пропонується список інструментів, з яких вони повинні виключати один інструмент і пояснити чому він «зайвий». За правильно виключений інструмент – 1 бал, за правильно виключений інструмент і пояснення – 2 бали.

 

Перший набір слів:

  1. молоток
  2. напилок
  3. рубанок
  4. рашпіль
  5. стамеска
  6. ножівка
  7. долото

Другий набір слів:

  1. лінійка
  2. рисувалка
  3. киянка
  4. кутник
  5. шаблон
  6. олівець
  7. рейсмус

 

 

 

2.2. Другий конкурс «Щасливий випадок»

Протягом 3-х хвилин за правилами аналогічної телевізійної гри ставляться питання спочатку одній, потім іншій команді. Правильна відповідь оцінюється в 2 бали.

  1. Матеріал, який має високу теплопровідність, електропровідність, блиск і т.д. (Метал)
  2. Які є стругальні інструменти? (Рубанок, фуганок, шерхебель)
  3. Слюсарна операція з розділення металу за допомогою ріжучих та ударних інструментів. (Різання чи рубання)
  4. Інструмент для проведення ліній під кутом 90 градусів. (Кутник)
  5. Нанесення на заготовку точок та ліній, які означають місце та рівень обробки. (Розмічання)
  6. Слюсарний розмічальний інструмент, за допомогою якого наносять лінії на металеву заготовку. (Рисувалка)
  7. Ручні інструменти для різання металів. (Ножиці, ножівка)
  8. Інструменти, які використовують при розмічанні металу. (Лінійка, кутник, рисувалка, кернер)
  9. Які інструменти використовують для довбання деревини? (Долото, стамеска)
  10. Види напилків за профілем поперечного перерізу. (Плоскі, трикутні, квадратні, круглі, напівкруглі)
  11. Операція, в ході якої заготовці надають загнутої форми. (Гнуття)
  12. Слюсарна операція по зняттю з заготовки невеликого шару металу за допомогою напилка. (Обпилювання)

2.3. Третій конкурс «Поле Чудес»

На дошці малюються квадратики, кожний з яких відповідає одній літері слова, яке необхідно вгадати. За кожну відгадану літеру присуджується 1 бал, за відгадане слово – 5 балів.

Питання: інструмент за допомогою якого можна розмічати деякі кути. (Єрунок)

2.4. Четвертий конкурс «Кращий проектувальник»

Проаналізувати запропоновані зразки виробів (шкатулка, таця, кухонна дощечка) та вибрати один з них, обґрунтувавши свій вибір за такими критеріями:

  •  призначення виробу;
  •  доцільність вибору матеріалу;
  •  естетичний вигляд (форма, колір, оздоблення);
  •  інструменти та обладнання, яке використовувалось при виготовленні виробу;
  •  визначення вартості виробу.

Виконання завдання оцінює журі. Максимум 5 балів.

3. Підведення підсумків.

Ось і підійшла наша гра до кінця. Сьогодні обидві команди проявили свої знання. Але кращою, за балами, а отже і переможцем стала команда (назва команди). Вітаємо цю команду з перемогою. Хочемо подякувати обом командам за прекрасну гру та нагородити найактивніших учасників.

Категорія: Позакласна робота | Переглядів: 1464 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: