01:05 Виховний захід: ПОДОРОЖ У МІСТО ПРАВ ДИТИНИ | |
ПОДОРОЖ У МІСТО ПРАВ ДИТИНИ
« Рівність прав не в тому, що всі ними користуються, а в тому, що вони всім надані» Сенека Мета: сприяти поширенню правової культури серед учнів, виховувати бажання поглиблювати правові знання, уміння дотримуватись правових обов’язків та користуватися своїми правами. Розвивати логічне мислення.
ВЕД: Є права дітей, звичайно, Треба, щоб усяк їх знав. Знайте ж, що усі ви –рівні, І людина змалку вільна, Наче в небі синій птах. ВЕД: Знайте ж, змалечку всіх діток Треба вчить, оберігать. І ніхто у цьому світі Їх не може ображать . Треба діткам всього світу Не сваритись, а дружить. І по правилах хороших, По законах треба жить.
Учитель: Зараз ми з вами помандруємо в чудове містечко Прав Дитини. В цьому містечку існує порядок, тому, що всі його жителі знають свої права . Чітко усвідомлюють, що права однієї людини закінчуються там, де починаються права іншої людини. Мають можливості, які необхідні дітям(до 18 років) для того, щоб жити і дорослішати. Тобто те, що ви можете робити, і в чому вам не можуть відмовити для того, щоб подорослішати і вести повноцінне життя. Отже в добру путь! ВЕД: Перша зупинка в містечку Прав Дитини « Історична» Учитель: У кожної держави є один найголовніший закон - Конституція. Ось чому кожен народ хоче мати хорошу Конституцію. Бо від Конституції залежить доля нашого народу і кожної людини.28 червня 1996 року є днем народження Конституції України. Кожен громадянин повинен добре знати Конституцію своєї держави, розуміти її, виконувати і боронити. Учениця: 20 листопада 1989 року Генеральною асамблеєю ООН було ухвалено Конвенцію(угода, міжнародний договір) про права дитини. 27 вересня 1991 року її було ратифіковано Верховною Радою України. Учень: Конвенція має 54 статті , написаних на 6 мовах. ООН має комітет з прав дитини, йому кожна держава звітує про заходи. Які вжиті згідно із Конвенцією. Він же досліджує, як у країнах дотримуються права. Перед вами права дитини згідно з Конвенцією.(великий ілюстрований плакат)
або не порушує прав інших людей)
ВЕД: Друга зупинка в містечку Прав дитини «Казкова лотерея»
(ведучий демонструє ілюстрації з казок.( можуть демонструватися уривки із мультфільмів). Завдання дітей сказати з якої казки ілюстрація і відповісти на запитання ведучого) 1.Ілюстрація до казки «Колобок» - Яке право встиг використати Колобок у своєму житті ?Хто в цій казці скоїв найнебезпечніше правопорушення? (Право на життя. Найнебезпечніше правопорушення, а точніше злочин, у цій казці скоїв Лис, який хотів з'їсти Колобка, відібравши в нього одне з найдорожчих прав - право на життя, яке закріплене у Конвенції прав дитини)
2.Ілюстрація до казки «Попелюшка» Ш.Перро. -Які права Попелюшки порушувала мачуха у казці ? (мачуха та сестри знущалися над Попелюшкою. Вони порушили її право на свободу і особисту недоторканість, на невтручання в її особисте життя, на свободу думки й слова, на відпочинок, на вільний вибір праці. Ніхто не має права знущатися над людиною)
3.Ілюстрація до казки О.Толстого «Золотий ключик» - Чи правильно вчинили поліцейські, схопивши Буратіно і не давши
промовити йому жодного слова? Яке право порушили?
4.Ілюстрація до казки «Царівна жаба» Яке право порушив Іван царевич у казці «Царівна –жаба»? ВЕД: Третя зупинка в нашому містечку. «Театральна» Зараз вам буде показано інсценізацію статей Конвенції прав дитини. Ваше завдання розгадати яку саме статтю інсценізовано. ВЕД: Четверта зупинка в нашому містечку «Літературна» Ведучий зачитує уривки з оповідань(різні життєві ситуації). Всі разом міркують які права дітей порушено. 1.Троє сидять і грають в карти, поруч лежать сірники і попільничка. Повз них проходить дівчинка. -Дай закурити. -Я не палю. -Ти щось не зрозуміла, ану давай! -Я не маю.Повірте! -Ану,хлопці, хапайте її і женіть в три шиї! -Це несправедливо!(жорстоке , нелюдське ставлення до дівчинки, приниження)
2.Троє хлопців сидять .Біля них шприци. По вулиці йде хлопчик. - Шпана, ану давай сюди! Пробував це? Один раз. Це ж кайф! - Я не хочу. Це шкідливо для здоров'я! -Баба.Та що ви його слухаєте? Самі вколемо раз, другий, а там і сам прибіжить до нас. - Це несправедливо(уряди країн готові зробити все для того, щоб захистити дітей від вживання сильнодіючих фармакологічних препаратів, наркотиків та токсичних речовин, які збагачують ділків та знищують дітей. ВЕД: П'ята зупинка в нашому містечку «Спортивна» Юридичний волейбол На середину зали викликаються 10 чоловік. Ведучий вручає одному з них волейбольний м'яч. Отримавши його потрібно назвати одне з прав дитини і передати м'яч наступному в ланцюжку, котрий в свою чергу назве одне з прав дитини. Гра проводиться до того часу , доки не будуть названі всі права дитини. Повтори заборонені. ВЕД: Шоста зупинка в нашому містечку « Художників» Я запрошую вас відвідати виставку наших художників під назвою «Конвенція прав дітей» в малюнках. Діти демонструють власні малюнки Учитель: На світі залишилося ще багато зла і несправедливості. Не даваймо злу побороти добро. Відстоюймо права дитини. Борімося разом проти зла, несправедливості, жорстокості, експлуатації, приниження, образи, неповаги. Прочитаймо ще раз статті з Конвенції про права дитини і запам’ятаймо їх назавжди. Дитина має право:
- на захист від незаконного вживання наркотиків. Держави широко інформують про права , що містяться в Конвенції, як дорослих , так і дітей. Учениця: Дитя моє, права дитини завчи напам'ять. Порадь і друзям почитать. Хай прочитають тато й мама - Закони всім потрібно знать. Будь добрим сином(чи дочкою), Поганим вчинком не зганьби Ти роду власного ніколи. Люби сою сім'ю і школу, Свою Україну люби | |
|
Всього коментарів: 0 | |