01:05
Виховний захід: ПОДОРОЖ У МІСТО ПРАВ ДИТИНИ

ПОДОРОЖ    У   МІСТО ПРАВ ДИТИНИ

 

                                    « Рівність прав не в тому, що всі ними користуються,

                                      а  в тому, що вони всім надані»

                                                                                                Сенека

Мета: сприяти  поширенню  правової культури серед учнів, виховувати бажання поглиблювати правові знання, уміння дотримуватись  правових обов’язків  та користуватися своїми правами. Розвивати логічне мислення.

 

ВЕД:

Є права дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

Знайте ж, що усі ви –рівні,

І людина змалку вільна,

Наче в небі синій птах.

ВЕД:

Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать.

І ніхто  у цьому світі

Їх не може ображать .

Треба діткам всього світу

Не сваритись, а дружить.

І по правилах хороших,

По законах треба  жить.

 

Учитель:

Зараз ми з вами помандруємо  в  чудове містечко Прав Дитини. В цьому містечку існує порядок, тому, що всі його жителі  знають свої права . Чітко усвідомлюють, що  права однієї людини  закінчуються там, де починаються права іншої людини.  Мають  можливості, які необхідні дітям(до 18 років) для того, щоб жити і дорослішати. Тобто те, що ви можете робити,  і  в  чому вам не можуть відмовити для того, щоб  подорослішати  і вести  повноцінне життя.

Отже  в  добру путь!

ВЕД:

Перша зупинка  в містечку  Прав Дитини  « Історична»

Учитель:

У кожної держави  є один найголовніший  закон - Конституція. Ось чому кожен народ хоче мати хорошу Конституцію. Бо від Конституції залежить доля нашого народу і кожної людини.28 червня 1996 року  є днем народження  Конституції  України. Кожен громадянин повинен добре знати  Конституцію своєї держави, розуміти її, виконувати  і боронити.

Учениця:

20 листопада 1989 року  Генеральною асамблеєю ООН було ухвалено Конвенцію(угода, міжнародний договір)  про права дитини.

27 вересня 1991 року її було ратифіковано Верховною Радою України.

Учень:

Конвенція має 54 статті , написаних на 6 мовах. ООН має комітет  з прав дитини, йому кожна держава  звітує про заходи. Які вжиті згідно  із Конвенцією. Він же досліджує, як у країнах  дотримуються права.

 Перед вами права  дитини  згідно з Конвенцією.(великий ілюстрований плакат)

  1. Всі діти рівні у правах.
  2. Всі діти мають право на любов  та піклування  з боку батьків  та держави.
  3. Право на навчання.
  4. Право на життя  та медичне обслуговування.
  5. Право на гру, розваги, відпочинок.
  6. Право на інформацію
  7. Право висловити власну думку( якщо це не загрожує  безпеці держави

або не порушує  прав інших людей)

  1. Дитина не повинна  бути примушена  до тяжкої праці.
  2. Дитина не повинна бути  скривджена та зневажена.
  3. Дитина  не повинна бути жертвою насильства та війни.
  4. Право на якісне харчування.
  5. Діти , позбавлені сім'ї, охороняються та опікуються державою.

 

ВЕД:

Друга зупинка  в містечку  Прав дитини   «Казкова лотерея»

 

(ведучий демонструє ілюстрації з казок.( можуть демонструватися уривки із мультфільмів). Завдання дітей сказати з якої казки ілюстрація і відповісти на запитання  ведучого)

1.Ілюстрація до казки «Колобок»

- Яке право  встиг використати Колобок у своєму житті ?Хто в цій казці скоїв найнебезпечніше правопорушення?

(Право на життя. Найнебезпечніше правопорушення, а точніше злочин, у цій казці скоїв Лис, який хотів з'їсти Колобка, відібравши в нього одне з найдорожчих прав - право на життя, яке закріплене у Конвенції прав дитини)

 

2.Ілюстрація до казки «Попелюшка» Ш.Перро.

-Які права Попелюшки порушувала мачуха у казці ?

(мачуха та сестри знущалися над Попелюшкою. Вони порушили її право на свободу і особисту недоторканість, на невтручання  в її особисте життя, на свободу думки й слова, на відпочинок,  на вільний вибір праці. Ніхто не має права знущатися над людиною)

 

3.Ілюстрація до казки О.Толстого «Золотий ключик»

- Чи правильно вчинили поліцейські, схопивши  Буратіно  і не давши

                                                                                                                                

промовити йому жодного слова? Яке право порушили?

 

4.Ілюстрація до казки «Царівна жаба»

  Яке право  порушив Іван царевич у казці «Царівна –жаба»?

ВЕД:

Третя зупинка  в нашому містечку. «Театральна»

Зараз вам буде показано інсценізацію  статей Конвенції прав дитини. Ваше завдання розгадати яку саме статтю інсценізовано.

ВЕД:

Четверта зупинка в нашому містечку «Літературна»

Ведучий зачитує уривки з оповідань(різні життєві ситуації). Всі разом міркують які права дітей порушено.

1.Троє сидять і грають в карти, поруч лежать сірники і попільничка.  Повз них проходить дівчинка.

-Дай закурити.

-Я не палю.

-Ти щось не зрозуміла, ану давай!

-Я  не маю.Повірте!

-Ану,хлопці, хапайте  її і женіть в три шиї!

-Це   несправедливо!(жорстоке , нелюдське ставлення до дівчинки, приниження)

 

2.Троє хлопців сидять .Біля них шприци.  По вулиці йде хлопчик.

- Шпана, ану давай сюди! Пробував це? Один раз. Це  ж кайф!

- Я не хочу. Це шкідливо для здоров'я!

-Баба.Та що ви його слухаєте? Самі вколемо раз, другий, а там і сам прибіжить до нас.

- Це несправедливо(уряди країн  готові зробити все для того, щоб захистити дітей від вживання  сильнодіючих фармакологічних препаратів, наркотиків  та токсичних речовин, які збагачують ділків  та знищують дітей.

ВЕД:

П'ята зупинка  в нашому містечку «Спортивна»

Юридичний волейбол

На середину зали викликаються 10 чоловік. Ведучий вручає одному з них  волейбольний м'яч. Отримавши його потрібно назвати  одне з прав дитини і передати  м'яч  наступному  в ланцюжку, котрий  в свою чергу назве   одне з прав дитини. Гра проводиться до того часу , доки не будуть названі всі права дитини. Повтори заборонені.

ВЕД:

Шоста зупинка  в нашому містечку « Художників»

Я запрошую вас відвідати виставку наших художників під назвою  «Конвенція прав дітей» в малюнках.

Діти демонструють   власні малюнки

Учитель:

На світі залишилося ще багато  зла  і несправедливості.  Не даваймо злу побороти добро. Відстоюймо права дитини. Борімося разом проти зла, несправедливості, жорстокості, експлуатації, приниження, образи, неповаги.

Прочитаймо ще раз статті з Конвенції про права дитини і запам’ятаймо їх назавжди.

Дитина має право:

  • на життя
  • на ім'я та набуття громадянства
  • знати своїх батьків
  • на свободу думки, совісті, релігії
  • на особисте і сімейне життя
  • на недоторканість житла
  • на таємницю листування
  • на повноцінне і достойне життя
  • на освіту, відпочинок, дозвілля
  • на захист від економічної експлуатації

- на захист від незаконного вживання наркотиків.

Держави  широко інформують про права , що містяться в Конвенції, як дорослих  , так  і дітей.

Учениця:

Дитя моє, права дитини завчи напам'ять.

Порадь і друзям почитать.

Хай прочитають тато й мама -

Закони всім потрібно знать.

Будь добрим сином(чи дочкою),

Поганим вчинком не зганьби

Ти роду власного ніколи.

Люби сою сім'ю і школу,

Свою Україну люби

Категорія: Позакласна робота | Переглядів: 3886 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: