00:27 виховний захід: Подорож до лісової аптеки. | |
Ведуча.Все цінне для людини прийнято порівнювати з золотом.Природа дарує людині таку різно- манітність „золотих дарів „,що їх важко на- віть перерахувати .Особливу цінність мають лікарські рослини ,які допомагають зберігати і зміцнювати здоров’я людини.У медичних книгах сказано :”Якщо подивитися на приро- ду поглядом лікаря ,який шукає ліків,то можна з певністю сказати –ми живемо у світі ліків .” Звірі часто лікуються травами ,відшукуючи необхідні серед великої кількості.Людина теж здавна помітила ,що деякі рослини вилікову- ють певні недуги.Тому люди почали з поколі- ння в покоління передавати набуті знання про лікувальні властивості рослин.На жаль, не зав- жди і не всі лікарські рослини можна придбати в аптеках.Тому часто люди самі збирають їх на лузі ,у лісі,біля водоймищ.Знання про лікар- ські рослини необхідні кожній людині. 1 дит.Є на світі рослин так багато, Їх Земля віддає недарма. Бо лікують людей дуже радо, Й кращих ліків на світі нема . 2 дит.Пропонують здоров’я нам чудо , Манять нас походить по росі Їх відшукують люди усюди, Ці цілющі скарби на Землі. 3 дит. Первоцвіт і барвінок,калина, Звіробій і любисток ,і хміль, Кропива й кульбаба ,і ліщина, Поглядають на нас звідусіль. 4 дит.Жовтим оком моргає ромашка, І волошка синіє в росі. І конвалії крихітні чашки- Пропонують нам ліки усі. Ведуча: Тож почнемо подорож у незвичайний , цікавий світ зеленої аптеки. На сцені під деревом сидить лікар Айболить ,одягнений у білий халат ,окуляри.Перед ним стоїть стіл,на якому стоять пляшечки з ліками,журнал для запису хворих,різне медичне приладдя. Діти сидять на стільцях одягнені в костюми лікарських рослин,звірят. Айболить Я добрий лікар Айболить , Я все лікую , що болить . Лікую звірів і птахів , Ще й маленьких дітлахів. Кульгаючи , виходить Вовк і йде до лікаря. Вовк.Ой, лікарю , допоможіть , Вовка бідного спасіть . Швидко біг я через кладку Та поранив собі лапку. Айболить.Сідай, Вовче, я зараз тобі допоможу. Кашляючи і тримаючись за голову, виходить Їжачок. Їжак.Кашель, голова болить , Як же далі мені жить ? Дайте ліки від простуди – Їжачок слухняним буде. Виходить Лисичка тримаючись за живіт, стогне. Лисичка .Ох ,болить мені живіт , Зіпсувався апетит , І не їм я , і не п’ю, І вночі зовсім не сплю. Тримаючись за серце , йде Зайчик. Зайчик. Болить серце в мене сильно , І не можу бігать вільно. Дуже я усіх боюсь, І ховаюсь , і трушусь.
Айболить .Зачекайте , я усіх вас вилікую , допоможу.Але спочатку скажіть , що вам краще : гіркі ліки чи духмяний терпкуватий напій із пахучих трав , ягід та плодів ? Звірі .Напій із трав!!! Айболить .Гаразд допоможе мені вас вилікувати зелена аптека , мої вірні помічники – лікарські рослини.Гей, друзі, допоможіть , прийдіть на допомогу!
Під веселу музику вибігають лікарські рослини.Танцюють.
Кропива.Стою , коливаюся, як торкнеш , то кусаюся.Ви впізнали мене?Я, Кропива , займаю у веснянім букеті трав почесне місце і відома кожному з дитинства своїми пекучими «укусами», коли ви необережно торкаєтесь до мене.Але чи знаєте ви, що я широко застосовуюся в медицині для зупинки кровотечі і покращення властивостей крові?Також відвар кропиви використовують для зміцнення волосся. Підходить до Вовка , дає пляшечку . Кропива.Випий , Вовчику, це допоможе тобі зупинити кровотечу. Подорожник.Я Подорожник , Тоненьке стебельце біля доріжки , На кінці його сережки, На землі лежать листки – Вам я як хороший друг, Лікую рани рук і ніг. Мене можна побачити і при дорозі , і на подвір’ї, і на городі, і в саду, у лісі на галявині, на лузі.Я надзвичайно цінна лікарська рослина , яку люди використовують здавна для загоєння ран, при шлункових захворюваннях , від простуди. Підходить до Вовка , дає йому свій листочок.
Подорожник.Приклади , Вовче , його до рани на лапці , вона швидше заживе. Кульбаба.Ви мене всі добре знаєте , Поміркуйте - й відгадаєте . Сонечко в траві зійшло , Усміхнулось , розцвіло, Потім стало біле – біле І за вітром полетіло . Відгадали? Звичайно ж ! Я – Кульбаба! Мене так і називають – кульбаба лікарська .У народі кульбабу називають « еліксиром життя» : вона допомагає позбутися подагри.Для лікування використовують відвари і настої з листя і коренів кульбаби. Ромашка.На стрункій високій ніжці Біля річки у ліску У косинці – білосніжці Всім, хто йде, поворожу. Ось отак собі живу, Вірой – правдою служу. Я поширена трав’яниста рослина ще й лікарська.Найчастіше мене можна зустріти серед зеленої трави на узбіччях стежин, у полях, у лісі.Від моїх ніжних квітів світлішає навкруги.Мої квіти запашні , заварюються як чай .Використовуються при застудних захворюваннях , хворобах шлунку.Ось, тобі лисичко ,мої ліки.Це допоможе тобі видужати(Підходить до Лисички і дає їй ромашковий чай) Конвалія .Я – Конвалія . Цвіту прекрасна , білосніжна , А квіти – дзвоники малі – Рядком рівненько , як намисто , Висять на ніжному стеблі. А запах ніжний , незрівнянний , П’янкий , мов чари весняні. Усі люблять мене за красу та п’янкий аромат .Я рідкісна рослина .Моє ім’я записане в Червоній книзі .У мене є не тільки краса і врода , а й лікувальні властивості .Мене застосовують при лікуванні серцевих захворювань.Випий, Зайчику, моїх ліків , тобі одразу стане легше.(Підходить до Зайчика дає ліки). Суниця. У ряснім зеленім листі , У краплистому намисті . Коли цвіла – біліла, Як спіла - рум’яніла Тепер зачервонілася, Між листям зачаїлася. Смачна хоч невеличка , А звуть мене суничка. Усі полюбляють мої смачні запашні ягоди , ніхто не відмовиться покуштувати їх .Мої ягоди не тільки смачні , а й дуже корисні.Їх використовують для покращення складу крові , при хворобах серця.( Зайчику дає ягоди). Малина.Хоч росту в чагарниках , Мене знає кожен птах , І ведмідь в кущах щоднини Дуже ласий до малини . Мої ягоди теж дуже корисні і смачні.З них варять варення , плоди , листки, стебла заварюють як чай і використовують при ангінах , простудах.Випий їжачок , мого чаю , це допоможе тобі одужати! Барвінок.Листочки тугенькі , Коротка стеблинка . Повзучий барвінок . Встеляю , як килим , Горби і горбочки, Збігаю по схилах униз до ставочка . Моє блискуче зелене листя не в’яне ні влітку , ні взимку.А навесні звеселяє очі блакитними зірочками цвіту.В Україні шанують мене , як вічнозелену рослину .Барвінком прикрашають святковий стіл , із нього плетуть весняні букети .Взимку відвар барвінку п’ють від застуди . Настої з барвінку зміцнюють організм , зокрема серце, загоюють рани, лікують хвороби шкіри.(Відносить свої ліки Зайчику й Лисичці). Калини.У вінку зеленолистім , У червоному намисті Видивляюся у воджу На свою хорошу вроду. Я є символом краси і здоров’я , символом рідної землі , отчого краю.Люблять мої плоди і птахи , і діти, і дорослі. Чим міцніше мороз їх приморозить , тим вони смачніші.Будь – які застуди можна вилікувати калиновими настоями .Цвіт, ягоди, стебла рослини заварюють як чай і п’ють.(Дає їжачку калиновий напій).Випий , Їжачку , не будеш кашляти. Шипшина.Шпак шипшину не клює , Й так здоров’я в нього є , А цілющий чай з шипшини- Це здоров’я для людини . Шипшина завжди гарна і корисна .Мої квіти доволі скромні, але милують зір.ВА восени я приваблюю великими червоними ягодами .Вони взимку рятують пташок від голоду, а дітей від застуди .Збирають мої ягоди тому , що в них дуже багато вітамінів .Шипшиновий напій цілющий і дуже смачний .Раджу вам усім ,звірята, пити шипшиновий чай. Айболить .Ну що, звірята , легше вам? Звірі.Так! Айболить Не пручалися звірята , Лікувались залюбки . Звірі. Вийшли із лікарні Живі , здорові , гарні. Звучить весела музика .Звірята , рослини й Айболить танцюють.На галявину виходять діти . Діти. Почули веселу музику і вирішили подивитися, хто ж так веселиться. Айболить А ви теж лікуватись? 1 дівчинка. Ні .В ліс по лікарські рослини Ми ходили так далеко , В лісі затишно і тихо , Не страшна була нам спека . Показує кошик з лікарськими рослинами. 2 дівчинка Ось ромашка й валер’янка , Материнка й толокнянка – Всякі трави і квітки Ми збирали в торбинки. 1 хлопчик Ми спочить хотіли трохи Під одним дубком високим . Та хіба ж усидиш – де там , Коли скрізь де глянеш оком , І ромашка й валер’янка , 1 дівчинка Материнка й толокнянка . Всякі трави і квітки Ми збирали залюбки . Всі ми вивчили у школі , Що збирать , щоб не хворіть. 2 дівчинка Тільки Ваня все поплутав , Не до ладу все говорить : На ромашку (показує ромашку )- Ваня. Валер’янка 1 дівчинка Материнку (показує материнку)- Ваня Толокнянка. Дівчатка. Заглянули ми – ану! (дивляться йому в кошик) В нього повно бур’яну. Хлопчик. В ліс по лікарські рослини Ми ходили так далеко . Назбирали повні торби , То ж приймай тепер ,аптеко: І ромашку , й валер’янку , Материнку й толокнянку. 1 дівчинка Знову рушимо у путь , Як рослини підростуть . Айболить Зілля різне , страви , води , Все вживаєш , як хворієш . Бігаєш , шукаєш ліки , На них грошей не жалієш. Рослини.Знайте нас та пам’ятайте : При потребі нас вживайте . Айболить Бо не купиш і за гроші Ти здоров’я мій хороший. Пісня на мотив «Если с другом вышел в путь» Вчитель А на завершення нашої подорожі хочемо подарувати вам пам'ятки , які допоможуть вам познайомитись з правилами збирання та зберігання лікарських рослин та ще багато корисного.І хочемо вас запросити до смачного , цілющого чаю з лікарських рослин.
Пісня на мотив «Что мне снег,что мне зной» Ці рослини усім нам, (2 рази) Треба добре знати Щоб здоров’я і красу,(2 рази) Нам відмінні мати. У лісах ,у гаях , У не скошених полях , Їх так багато не злічить, Їх збирать і вивчать, Всі хвороби лікувать, Нас матінка природа вчить.
Без таблеток і мікстур,(2 рази) Легко нам прожить , Просто лікарських культур,(2 рази) Треба більше вчити.
Ось настій, ось відвар, Зніме біль ,припине жар, І вмить хворобу віджене. Сто хвороб ,сто недуг , Подолає вірний друг, Красу і силу поверне. | |
|
Всього коментарів: 0 | |