02:35
Виховний захід „Брейн-ринг”,

Тема: „Брейн-ринг”

Мета: вдосконалити і закріпити знання учнів з вивчених тем на уроках інформатики, математики та фізики.

сформувати навички систематизації раніше вивченого навчального матеріалу та вміння швидко знаходити відповідь на поставлену задачу;

виховувати культуру праці, любов до справи, бажання впізнати свої інтелектуальні можливості:

розвивати кмітливість, винахідливість, пам’ять, логічне мислення.

 

Устаткування: Настільні лампи, секундомір.

 

Форма проведення: гра.

 

Дата проведення: 02.03.04.

 

План роботи.

 

1. Вступ.

2. І-й гейм. Лінивому не розгадати, кмітливому на роздуми - секунди.

3. ІІ-й гейм. Музичний конкурс

4. ІІІ-й гейм. „Реставрація”.

5. ІV-й гейм. Літературний.

6. V-й гейм. Бліц-гейм „Обганялки”.

7. VІ-й гейм. Продемонструвати блок-схеми до алгоритмів.

8. VIІ-й гейм. Артистичний.

9. VIІІ -й гейм. „Художня пауза”.

10. Підсумок гри.

 

І. Вступне слово.

 

Любі друзі!

Розпочинаємо „Брейн-ринг” з інформатики, математики і а фізики, в якому беруть участь команди з учнів 10-1 1 класів.

Жодна школа не може випустити спеціаліста високої кваліфікації. Спеціалістом робить його власна діяльність. Треба лише, щоб він умів учитися, учитися все життя. Школа прищеплює учням культуру, любов до справи. Кожний школяр повинен опанувати основи знань, критично їх засвоїти. Він повинен уміти знаходити знання яких  не вистачає, знати, де їх можна знайти і як ними скористатися, адже “мудрим ніхто не вродився, а навчився”, “навчити можна лише того, хто хоче вчитися”.

Ми впевнені, що серед вас є майбутні лауреати найпрестижніших світових відзнак.

Ведучий.

- А зараз проведемо жеребкування.

Проводиться жеребкування команд, вибір капітанів, після чого команди займають свої місця (під час жеребкування - музична пауза). Представляються команди.

Ведучий.

Чому саме цих учнів ви обрали своїми капітанами?

Капітани представляють свої команди, девізи команд.

1.Капітани команд описують членів команди. (З бали.)

2.Показують рекламу команд, тобто представляють свою візитну карту (5 балів)

Ведучий.

Слухай, і ти почуєш щось нове.

Слухай, і що почув - то твоє.

Слухай, щоб розуміть чужі слова.

Слухай. хай все навколо ожива.

Слухай, хіба ти будеш один?

Слухай - і ти не будеш один!

Гра проходитиме так: команда, яка готова відповісти на питання вмикає лампу (лампи стоять на столах кожної команди).

Судді надають слово й один з членів команди відповідає. Якщо відповідь правильна, то цій команді присуджується 1 бал. Якщо ні, то відповідає член іншої команди або допомагають болільники (теж поділені на команди А і В).

Ведучий представляє журі, головних суддей і ведучих.

Ведучий.

- Ну. що ж, розпочнемо! У добру путь! Нехай переможе дружба!

Звучить музична композиція. Потім один з учасників команди розкручує дзигу, після зупинки якої визначається запитання, на яке учасники команд повинні дати правильну відповідь. За правильну відповідь один бал.

Ведучий.

Розпочинаємо перший гейм гри.

І гейм.

Девіз: „Лінивому не розгадати, кмітливому на роздуми - секунди”.

 

Перше запитання з інформатики, друге - з математики. і третє з фізики.

1. Який алгоритм виконує Місяць (Сонце)? Відповідь. Циклічність.

2.  Розділити сім хлібин порівну між 8 так, щоб розрізів було найменше.

Відповідь:

3. Чи можна закип’ятити воду, не підігріваючи її?

Відповідь: так, збільшивши тиск.

4. Яка мова основна?

Відповідь. Бейсік.

5. Що можна назвати „чотирма китами алгебри”?

Відповідь. Рівняння, числа, тотожності, функції.

6. У якому місці Землі магнітна стрілка показує обома кінцями на південь?

Відповідь. На Північному полюсі.

7. В комп’ютері, як і в людині,

В роботі всі органи єдині.

 Скажіть тоді - що замість серця

В комп’ютерних відсіках зветься?

Відповідь. Хард-диск, “heard” (англ.) –“серце”.

8. Чий це вислів: “Вдохновение нужно в геометрии, как и в поєзии”? Відповідь. О.С.Пушкіна.

9. Свіжоспечений хліб важить більше, ніж той самий хліб . охолонувши. Чому?

Відповідь. Коли хліб черствіє. частина вологи випаровується. вага хліба зменшується.

10. Чому з комп’ютерного класу важко винести один комп’ютер? Відповідь. Усі вони з’єднані між собою локальною мережею.

11. Чий це вислів: “Математика цариця наук арифметика –цариця математики”?

.Відповідь. Карла І’аусса.

12. Крапля води. яка падає на розжарену плиту, починає на ній підскакувати. Чому?

Відповідь. Розжарена плита нагріває поверхню краплі, утворюючі навколо неї оболонку пари. Ця пара підкидає краплю вгору.

13. Скажіть, будь-ласка, що за штучка нам вікна ставить? Відповідь. “Windows” – “вікна”.

14. Як можна від стрічки завдовжки 4 м відрізати 3 м, не користуючись метром? Відповідь. Скласти двічі пополам і відрізати одну четверту.

15. Як в умовах невагомості можна перелити воду з однієї посудини в іншу?

Відповідь. Воду можна видавити стисненим повітрям чи надавлюванням па стінки посудини, якщо вони еластичні.

16. Пристрій для передачі інформації від людини до ЕОМ. Відповідь. Клавіатура.

17. Чи можна поділити 3 апельсини між 2 батьками і 2 синами так,. щоб кожному дісталося по апельсину?

Відповідь. Так: це дід, батько й син.

18.  Чим можна пояснити потріскування та іскри, що виникають, коли в темній кімнаті знімати шерстяний одяг?

Відповідь. Електризацією тіл.

19. Кінець фільму англійською мовою а в програмі?

Відповіль. “End”

20. Соловей починає співати о 1 годині ночі, зозуля о 3 годині, шпак о 4 годині, горобець о 6 годині. Котра тепер година, якщо співають соловей і зозуля. а шпака не чути?

Відповідь. Між 3 і 4 годинами ночі.

21. Перша половина слова: від англійської – “повий”, друга властивість звуку. Разом - учений-фізик?

Відповідь. Ньютон.

22. “Кіт у мішку” Тут зібрані: і процесор, і процедура, програма і миша алгоритм і графобудівник. інформація і дисковод.

Відповідь. Тлумачний словник.

23. Чий надмогильний пам’ятник прикрашає зображення кулі. вписаної в циліндр?

Відповідь. Архімеда.

24. Чи може бути лід нагрівником?

Відповідь. Може. якщо менше тіло має температуру, що нижча від темпера-льоду.

25. Щоб “підхопити комп’ютерний вірус”, чи треба “привітатися за руку” з вінчестером комп’ютера?

Відповідь. Так.

26. Розповідають, що на честь свого відкриття він на подяку богам приніс жертву - 10 биків. У 1955 році у Греції випустили поштову марку з ілюстрацією його найважливішого відкриття. Він відкрив правило в музиці. Хто це?

Відповідь. Піфагор.

27. Французький фізик, який ввів в науку поняття “електричний струм”?.

Відповідь. Ампер.

Журі підводить підсумки І гейму. Музична пауза після якої журі оголошує результати.

 

II гейм.

Музичний конкурс (5 хв.)

Написати слова ї інформатики, математики та фішки, які містять ноти: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі. Хто більше?

 

До - документ, доріжка, доповнення, псевдогляд, доступ, домен, секундомір

Ре – дерево, регістр, перетворення, переміщення, переповнення, адресація. ресурси, ретрансляція, регенерація, рентген, пароутворення, ...

Мі - мікропроцесор, алгоритмізація, програміст, дискримінація, імітація, зміст, динаміка, промінь.

Фа - ;алфавіт, файл, фаза, факультатив.

Соль – консоль.

Ля - компілятор, екземпляр, емулятор, ретрансляція, маніпуляція, - табулятор, мікрокалькулятор, акумулятор, модуляція.Сі - інверсія, дисперсія, СІ - система інтернаціональна.

Музична пауза

Команди зачитують свої слова по черзі. Перемагає той. хто більше придумав слів. Гейм оцінюється в 2 бали.

 

ІІІ гейм.

“Реставрація” (5 хв.)

Команди отримують картки з окремими складами і матеріали. Потрібно скласти вислів.

Команда А: ком, з, не, спр, п’ю. ро, яка, стра, те, ш, лю, зум, ром, на, ава. ній, ди. будь. ні.

Відповідь.   Розумній людині будь-яка справа не страшна з комп’ютером.

Команда В: роз, на, від, ком, впр, май, би, від. а, п’ю, рай, стра, ся, ав, но, уму, сті, тера.

Відповідь.   Від майстра набирайся вправності, а від комп’ютера – розуму.

Та команда, яка першою прочитає текст, отримує 5 балів, а якщо швидше. Ніж за 5 хвилин, то ще додаткові 2 бали.

Музична пауза.

Команди читають свої варіанти відповідей. Після цього журі підводить підсумок ІІІ гейму та оголошує результати гри за трьома гейми.

 

ІV гейм.

Літературний.

Виходять по 2 члени команди.

а) По черзі скласти прислів’я - обганялки, з інформатики, математики. фізики. За 1 прислів’я 1 бал. Звернути увагу на культуру відповідей.

Що натискаєш - те й маєш.

Натиснеш кнопку - отримаєш результат.

Людина припускає, а комп’ютер розподіляє.

Один комп’ютер добре, а два – краще.

Інформатика - мати всіх фанатиків.

Комп’ютеру слово - а він тобі 1000.

Рослина гнеться до Сонця, а учень – до комп’ютера.

Людина красна розумом, а комп’ютер - пам’яттю.

У невмілого інформатика очі не болять.

Учи інформатику не до старості, а до смерті.

Комп’ютер - усьому голова.

Звикай до комп’ютера змолоду, то не будеш знати на старості голоду.

На комп’ютері не мудруй багато, а працюй завзято.

У комп’ютерному класі будеш працювати вволю, то матимеш долю.

Від майстра набувайся вправності, а від комп’ютера - розуму.

Знай хвилинам ціну - секундам рахунок, коли працюєш за комп’ютером.

Розумній людині будь-яка справа не страшна за комп’ютером.

б) Скласти вірш про інформатику, математику, фізику.

Доки команди готуються - гумористична пауза.

Ей было тысяча сто лет,

Она в сто первый класс ходила.

В портфеле по сто книг носила,

И это правда, а не бред.

Когда, пиля десятком ног,

Она шагала по дороге,

За ней бежал щенок

С одним хвостом зато сто ногий,

Она .ловила каждый звук

Своими десятью ушами

И десять загорелых рук

Портфель и поводок держали,

И  десять темно-синих глаз

Рассматривали мир привычно…

Но станет всё совсем обычным,

Когда поймёте мой рассказ.

Ведучий. Чи зрозуміли команди цей вірш? Що особливого в ньому?

Відповідь. Всі числа записані в двійковій системі числення.

Ведучий. Ми звикли лічити предмети десятками. Але лічили дюжинами - по 12, копами - по 60, по 20.

Запитання болільникам.

1. Коли наука заявляє про себе, відразу добровільно шукають засновників, першовідкривачів і геніальних попередників. Хто висунув ідею і створив проект універсальної програмованої машини.

Відповідь. У 1823 році англійський математик Чарльз Беббідж.

2. Назвіть ім’я жінки, яка з повним правом вважається першою жінкою-програмістом.

Відповідь. Герцогиня Ада Лавлейс, дочка Байрона. На її честь мову програмування назвали АДА.

3. У глибокій давнині лежать витоки роботехніки. Спочатку людина створила іграшки, які могли рухати лапами, крилами, головою. У мріях людей виник образ механічного людиноподібного помічника. А хто придумав слово “робот”.

Відповідь. Чеський письменник Карел Чапек у1920 році використав його в п’єсі “Рич”.

4. Теорію алгоритмів вважають матір’ю алгоритмів і програмування, а їх батьком є по праву логіка. Бо саме логіка є теоретичною основою сучасних ЕОМ. Пропонуємо логічну задачу.

“Один мандрівник випадково опинився в невеличкому містечку й вирішив підстригтися. У містечку було лише два майстри (у кожною своя перукарня). Заглянувши у вікно до одного майстра, він побачив, що в салоні неприбрано, сам майстер недбало одягнений і сяк-так підстрижений. У салоні іншого майстра було ідеально чисто, його власник був бездоганно одягнений і акуратно підстрижений. Подумавши, мандрівник пішов стригтися до першого майстра.

Чи не могли б ви пояснити причину такого дивного, на перший погляд. рішення мандрівника?

Відповідь. Оскільки в місті лише 2 перукарні, то кожний майстер повинен стригтися в іншого. Мандрівник вибрав того майстра, який краще підстригає свого конкурента.

Після проведення цього гейму, журі підводить підсумки.

Музична пауза.

 

V гейм.

Бліц-гейм „Обганялки”.

За першу хвилину кожна команда повинна дати найбільшу кількість правильних відповідей. Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів. Правильна відповідь оцінюється 1 бал.

Запитання для команди А:

1.   Твердження, яке приймають без доведення. (Аксіома).

2.   1% від кілометра? (10 м)

3.   Чому дорівнює один пуд? (16 кг).

4.   Одиниця вимірювання опору?(Ом)

5.   2/3 від прямого кута? (60 градусів)

6.   25*11. (275)

7.   Скільки коренів має рівняння Х2= -1? (¥)

8.   Здогад, припущення. ( Гіпотеза)

9.   Кут у квадраті. (Прямий)

10.      Одиниця вимірювання частоти? (Герц)

11.      Автор підручника “Начала”(Аристотель)

12.      Чи міг Декард бути учнем Евкліда? (Ні)

13.      Винахідник радіо. (О.С.Попов)

14.      Скільки нулів у мільярді? (9)

15.      Число, яке не впливає на суму? (0)

16.      Одиниця магнітної індукції. (Тесла)

17.      Що більше - діаметр чи хорда? (Діаметр)

18. Що важче кілограм снігу чи кілограм води? (Однаково)

19. За якої температури починає замерзати вода? (0°С)

20. Чому дорівнює абсолютний нуль? (-273 К)

21. Прилад для вимірювання тиску? (Манометр)

22. У чому вимірюється ємність вінчестера? (у байтах)

23. Чому дорівнює сума кутів трикутника? (180)

24. Позитивна частинка в атомі? (Протон)

Запитання для команди В:

1.  Скільки коренів має рівняння Х3 = -1? (1)

2.  18*11? (198)

3.  Одиниця вимірювання ЕРС? (Вольт)

4. Чому дорівнює один 1 центнер? (100 кг)

5. Чим відрізняється заряд протона й електрона? (Знаком)

6. Об’єм куба? (а3)

7.   Від’ємний електрод. (катод)

8.   Автор першої у Європі ЕОМ. (Лебедєв)

9.   Чи можна на Місяці спостерігати комети? (Так)

10.      Позитивно чи негативно заряджена частинка. (Іон)

11.      Рівність двох дробів. (Пропорція)

12.      Похідна від sin х. (соs х)

13.      Відрізок, який має напрям. (Вектор)

14.      Добуток маси тіла на прискорення? (Сила)

15.      Чому дорівнює sin 2α + cos2α? (1)

16.      Одиниця кількості речовини. (Моль)

17.      Вчений, який створив планетарну модель атома. (Резерфорд)

18.      Добуток сили на переміщення?(Робота)

19.      Чому дорівнює розгорнутий кут? ( 180 )

20.      Вчений, який знайшов чому дорівнює квадрат гіпотенузи. (Піфагор)

21.      Прилад, який відображає роботу на комп’ютері. (Монітор)

22. Коли швидше висихає білизна: в морозну погоду чи у відлигу? (У морозну)

23.      Те, що може знайти голку в стогу сіна? (Магніт)

24.      У скільки разів радіус менший за діаметр? (У два рази)

Після закінчення цього гейму журі підраховує кількість балів, а гравці та болільники відпочивають.

Музична пауза.

Журі підводить підсумок п’ятого гейму та оголошує результати п’яти геймів.

 

VІ гейм.

Продемонструвати блок-схеми до алгоригмів.

Перефразувати прислів’я (приказки), використовуючи структури розгалуження і циклу. За кожну правильну відповідь - 1 бал. У разі відсутності відповіді, право переходить до іншої команди. Відповідають по два члени команд по черзі.

- Де не оре сошка, там хліба трошки.

Якщо…(не оре сошка), то …(хліба трошки)

Поки оре сошка (Повт.), то пц є хліб (кц)

- Де козак там і слава

Якщо  є козак, то є і слава

Поки є козак, пц є і слава кц

- Терпи козак отаманом будеш

Якщо терпітимеш козак, то будеш отаманом

- Немає хліба - їж пироги

Якщо хліба немає, то  їж пироги

Поки хліба немає, пц їж пироги кц

- Щирий козак ззаду не нападає

Якщо козак щирий, то ззаду не нападає

- Треба розумом надточити, де сила не візьме

То …,поки  сила не візьме.

Повторювати пц немає сили, треба розумом доточити кц

Музична пауза

Після неї журі оголошує результати VІ гейму.

 

VІІ гейм

Артистичний

Обом командам обіграти фразу: “Зі світу по комірці – програмісту банк даних. А все таки, чи варто брати банк даних?”

Поки команди готуються – номер художньої самодіяльності.

Команди відповідають на поставлене запитання.

VІІІ гейм

“Художня пауза”.

Намалювати із зав’язаними очима на дошці автопортрет та портрет робота-марсіанця.

Після підведення підсумків VІІІ гейму, доки журі підводить підсумки, гравці та болільники відпочивають.

Музична пауза.

Підсумок гри.

Після цього оглошується остаточний результат змагань.

Вітають переможців, найбільш активних гравців. Вітання команді, яка програла.

Члени журі, головні судді дякують командам за гру, а також усім, хто брав участь у брейн-ринзі. На цьому брейн-ринг закінчується. Звучить музика.

Категорія: Позакласна робота | Переглядів: 2169 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: