00:48
Класна година "Навіщо берегти підручник?"

Класна година "Навіщо берегти підручник?"
 Ми часто говоримо: "Земля - колискова людства". А яка вона - Земля? Для кожного своя, неповторна, особлива - і в той же час для всіх - єдина. "Своя" - тому що кожний бачить Землю по-своєму, а "єдина" - тому що, якщо щось трапляється із Землею в одному місці, то ми відчуваємо це на всій її території. На Землі створені особливі умови існування людства. Навіть прямуючи до інших планет, людина бере із собою (у космічний корабель, скафандр та інше) земні умови існування. Як тут не згадати давню легенду про Антея. Неможливо було подолати Антея, поки зберігався його зв'язок із землею. Як тільки він до неї доторкався, вона дарувала своєму втомленому сину все нові і нові сили. І тільки відірвавши Антея від землі, зруйнувавши цей зв'язок, Геракл зміг подолати супротивника. Ми, люди, самі того не помічая, черпаємо свою силу від зв'язка із землею. Земля в повному сенсі цього слова дає нам життя. Як же ми "відплачуємо" їй за це?
 В Конституції нашої країни записано: "Кожний громадянин зобов'язаний берегти природу, охороняти її багатства". Підкреслюю слово "ЗОБОВ`ЯЗАНИЙ". Існують такі самі статті і в конституціях інших країн. А як же обстоять справи у дійсності. 
 Із надр землі виймається щорічно 100 мільярдів тон мінералів ( по 25т на людину). З них більше 90% йдуть на відходи. Марнотратство людей, прагнення до збагачення будь-якою ціною - одна з головних загроз ресурсам планети. Світовий океан, визначальне обличчя нашої біосфери, гине. Він покритий нафтовою плівкою, в нього скидають побутові та промислові відходи. Із-за них гине риба, водорості. 
 Лісний покров скоротився на 60-65%. Адже ліси називають легенями планетами, завдяки ним восповнюється дефіцит кисню на землі. Деякі міста центральної Європи поглинають кисню більше, ніж здатні відтворити навколишні ліса. Проте вирубка тропічних лісів йде зі швидкістю 20 га за хвилину. У нас майже зведені на "ні" хвойні ліси. Найцінніші породи змінені на низькопродуктивні. При сучасних темпах лісозаготівлі ми використовуємо залишившиєся ліси за 50-60 років, а відновлення лісів відбувається за 100-120 років. Для чого ж рублять стільки лісів? По-перше потрібні нові пощаді для сільського господарства. По-друге деревина потрібна на виробництві, будівництві та інших галузях промисловості. Із деревини виготовляється папір. З кожним роком її потрібно все більше і більше. 
 Давайте розглянемо використання деревини з точки зору школи. Отже, з паперу виробляють зошити та підручники. І робляться вони не просто з паперу, а з паперу високої якості. Один підручник важить приблизно 200 гр. У нас в школі 16000 підручників. Давайте зробимо розрахунок: 16000 х 0,2 = 3200 кг.
 Щоб отримати 60 кг паперу потрібно 1 велике дерево.
 3200 кг : 60 кг = 53 (дерева)
 І це тільки на підручники, а ще посібники, зошити!!!
 Підручники і зошити безумовно потрібні, але відноситися до них треба бережно. Чи варто рубить дерева, знищувати красу, наносити шкоду здоров'ю? А може краще обгорнути підручник, підклеїти його, не малювати в ньому, не рвати сторінки? Може краще розтягнути термін користування підручником не на 3 - 4 роки, а на 5 - 6 років? Може краще приймати активну участь у зборі макулатури? Адже 1т макулатури допоможе зберегти 5 м3 деревини, а з 5м3 деревини можна отримати 225 тис. шкільних зошитів. А з 1т лохмоть можна отримати 600 м тканини. 
 А зараз давайте проаналізуємо. Скільки зібрав макулатури ваш клас? (Навести цифри). В якому стані знаходяться ваші підручники? ( Аналіз результатів сморта "Живи, книго!").
 Із всього цього можна зробити висновок про ваше відношення не тільки до підручників і не стільки до підручників, а про ваше відношення до природи. Ви усі вже достатньо дорослі, щоби не зрозуміти цей зв'язок. 
 На закінчення хочу сказати. Земля у нас одна. Часто письменники порівнюють її з кораблем. Цей корабель має все необхідне для нескінченно довгої мандрівки у всесвіті. Механізм життя надзвичайно міцний, але не необмежений. Це тільки в фантастичних фільмах герої у останню мить перед катастрофою сідають на інший корабель і улітають до зірок. Ні! У випадку "поламки" нашого корабля, пересісти нам буде нікуди. Ми усі залишимося тут на Землі. Треба берегти то, що в нас є. Треба міняти відношення до природи. І починати треба з малого: з підручників

Категорія: Позакласна робота | Переглядів: 1535 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: