Тема уроку: З’єднання деталей. Мета уроку: Ознайомити учнів з інструментами для з’єднання деталей та з видами з’єднання. Виховати в них бережливе ставлення до деревини. Об’єкти роботи: ящик для деталей. Обладнання та інструменти: молоток, олівець, лінійка, столярний кутник, цвяхи, навчальні таблиці. Хід уроку 1). Організація учнів: перевірка присутності учнів; перевірка спецодягу. 2) Повторення попереднього матеріалу: роздача інструментів і заготовок. Запитання для повторення попереднього матеріалу. Які правила вимірювання лінійкою? Які інструменти і де роблять розмічання деталей на деревині? 3). Викладання нового матеріалу. Більшість столярних виробів складаються з окремих деталей, які з’єднують в основному цвяхами. Цвяхи роблять із стального дроту. Вони бувають різної довжини і товщини. При скріпленні деталей цвяхами використовують слюсарний молоток і обценьки. Молоток треба брати так, щоб рука була на відстані 20-30мм від кінця рукоятки. Цвях тримати двома пальцями лівої руки. Молотком ударяють по його головці. Удари повинні бути не сильними й виконувати рухом кісті руки (кистьовий удар) по центру головки цвяха. Під час ударів дивитись треба на цвях. Коли він забитий у дошку наполовину, ліву руку прибирають й ударяють молотком сильніше. Якщо удар припав не по центру головки цвяха, а збоку, то цвях згинається. Витягують цвях обценьками. Щоб не було вм’ятин на заготовці, підобценьки підкладають дерев’яний брусок. Якщо цвях проходить наскрізь через дошки, то загинати його слід так, підкласти під нього щось кругле, циліндричної форми (інший грубий цвях) і тоді загинати його молотком. Це підвищує надійність з’єднання. З’єднуючи деталі виробу, треба пам’ятати, що товщина цвяха повинна бути в 10 раз меншою ніж товщина деталі, яку прибивають, а довжина – в 2-3 рази більшою. Забивати цвях треба не ближче як за 10мм від кромки деталі. З’єднання буде надійнішим, якщо цвях забивають не перпендикулярно, а під невеликим кутом. Дерев’яні деталі склеюють клеями в основному при виготовленні меблів та інших виробів з деревини. Перш ніж склеювати деталі з деревини, треба підготувати їхні поверхні. Поверхня повинна бути шорсткою, тоді клеї добре вбираються. На ній не повинно бути пилу або фарби. Приготовлений клей пензлем наносять рівномірно на поверхні деталей, які потім з’єднують і витримують деякий час в спеціальних затискачах – струбцинах. Склеєні деталі зачищають, знімають залишки засохлого клею, щоб вони не заважали при наступній обробці деталей фарбами або лаками. 4) Самостійна робота 5) Поточний фронтальний інструктаж демонстрування пилових помилок, що допускаються учнями. Пояснення причин цих помилок та способів їх усунення. 6) Продовження самостійної роботи учнів по виготовленню ящика для деталей. 7) Поточний індивідуальний інструктаж.перевірити наскільки правильно учні з’єднують деталі цвяхами. 8) Заключний інструктаж. аналіз помилок, загальна оцінка виконаної роботи, виставлення і мотивація оцінок; домашнє завдання (вивчити записи в зошиті). 9) Прибирання робочих місць. | |
| |
Переглядів: 6143 | | |
Всього коментарів: 0 | |