Тема: Складання виробів

Тема: Складання виробів

 

Мета:

 

Навчальна: закріпити знання про види сучасних столярних з’єднань, їх виготовлення та застосування ; формувати уміння складати вироби за допомогою шипових з’єднань і здійснювати контроль виробу.

Виховна: виховувати дисциплінованість учнів, бережливе ставлення до інструмента, устаткування, матеріалів.

Розвиваюча: розвивати спостережливість і самоконтроль, увагу, точність та координацію рухів.

 

Методичне забезпечення: зразок виробу та окремі деталі, таблиці із зображенням полички для рукодільниці, інструкційні карти, картки для взаємоконтролю з теми «Столярні з’єднання».

 

Матеріально технічне забезпечення: столярні верстаки, струбцини, лінійки, олівці, кутники, свердла діаметром  5 і 2мм , ручний дриль, або за присутності настільний свердлильний верстат 2М112, клей, пензлі, шканти.

 

Об’єкт праці: поличка для рукодільниці.

 

Тип уроку: комбінований

 

Час: 90 хв.

 

План

 

1. Організаційна частина.............................................................. 2 хв.

2. Мотивація навчальної діяльності учнів................................................. 1 хв.

3.  Оголошення теми і мети заняття......................................... 2 хв.

4.  Повторення раніше вивченого матеріалу................................................. 15 хв.

5. Вступний інструктаж................................................................. 10 хв.

6. Самостійна практична робота і поточний інструктаж............ 45 хв.

7. Заключний інструктаж.............................................................. 10 хв.

8.Прибирання робочих місць і майстерні в цілому................... 5 хв.


Хід уроку

 

І.  Організаційна частина.

Привітання з класом. Концентрація уваги учнів та перевірка їх наявності. Організація і перевірка готовності учнів до роботи, створення позитивної емоційної атмосфери. Призначення чергових.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Ми закінчили виготовляти деталі полички для голок і різних дрібничок, оздобили їх різьбою. Сьогодні на уроці необхідно скласти наш виріб за допомогою шипових з’єднань, які ми вивчили на минулому занятті.

 

ІІІ. Оголошення теми і мети заняття. (Фронтальна робота)

Темою нашого заняття буде «Складання  виробу ». (Записати на дошці) Запишемо у зошит. 

Метою нашого заняття є закріплення знань про види столярних з’єднань, їх виготовлення та застосування, формування умінь складати виріб за допомогою шипових з’єднань.

 

IV. Повторення раніше вивченого матеріалу.          

Форма перевірки знань з попередньої теми – парна.

Завдання для взаємоперевірки знань учнів являють собою картки двох видів: одна містить зображення основних з’єднань і  учням необхідно на листках відповіді вписати їх назву; друга картка містить текст з пропущеними термінами і учням необхідно відтворити повний текст. (Додаток 1)

Кожна пара учнів отримує картки. Після заповнення учні обмінюються картками, вчитель роздає кожній парі ключі правильних відповідей і учні в парі здійснюють взаємоперевірку, підраховуючи кількість правильних відповідей.  

Всі учні отримують оцінки за знання видів столярних з’єднань.

 

V. Вступний інструктаж.

1. Завдання практичної роботи: просвердлити необхідні отвори і зібрати виріб за допомогою шкантів,  для більш надійного з’єднання використати клей.

2. Складання виробу необхідно виконати так, щоб з’єднання деталей були надійними і виглядали акуратно, що виключає помилки під час розмітки отворів та підтікання клею.

3. До роботи необхідно підготувати робоче місце. На верстаку необхідно розмістити деталі виробу, інструменти для розмітки центрів отворів під шканти (кутник, олівець, лінійку). Крім того будемо користуватись для свердління отворів ручним дрилем, а при наявності настільним свердлильним верстатом 2М112 , киянкою для виконання  з’єднань, а також викруткою, клеєм, пензлями.

Під час роботи необхідно дотримуватись правил техніки безпеки під час свердління: деталь що оброблюється , надійно закріплюють на верстаті за допомогою струбцин або затискачів; свердло розташовують точно по центру отвору, попередньо намітивши його  шилом; дриль під час свердління тримають вертикально, не допускають його качання, ручку дриля обертають плавно без ривків, тому що в результаті перекосу дриля і сильного натиску на свердло воно може зламатись.

4. Пояснення і показ виготовлення шипового з’єднання за допомогою шкантів.

5. Перед свердлінням необхідно перевірити точність розмітки центрів отворів, тому що від цього в подальшому залежить точність складання і якість виробу в цілому.

6. Причиною браку можуть стати:  неуважне свердління і як результат – наскрізний отвір замість глухого; великий діаметр шканта, що може призвести до розколювання деталі; надлишкова кількість клею, в результаті чого виникає його підтікання на поверхні виробу.

7. Демонстрація 1-2 учнями прийомів свердління ручним дрилем з метою перевірки засвоєних раніше прийомів.

8. Демонстрація зразка виробу.

9. Бесіда з учнями з метою розробки плану складання виробу(Додаток 2). В результаті обговорення опрацьований план записують на дошці (або роздають попередньо складені інструкційні картки з пропущеними операціями, які учні заповнюють).

План складання:

-         перевірка відповідності розмірів деталей полички до тих, що вказані на кресленні;

-         з’єднання за допомогою шкантів;

-         кріплення верхньої планки за допомогою саморізів;

-         оздоблення бічних стінок декоративними накладками.

10. Норма часу на виконання роботи по складанню виробу 45 хв.

11. Критерії оцінки за практичну роботу:

-  вчасне завершення складання виробу;

- відповідність розмірів вказаним на кресленні;

- привабливий зовнішній вигляд виробу.

12. Форма організації навчально - трудової  діяльності учнів - парна.

 

VІ. Самостійна практична робота учнів і поточний інструктаж .

Учні розташовуються за столярними верстаками по парах і розпочинають виготовлення отворів.

Треба стежити за тим, щоб учні в парах правильно розподілили обов'язки.

Учні в парах постійно допо­магають один одному, навчають­ся один в одного і навчають один одного. В разі потреби зверта­ються за порадою до  вчителя.

Учите­ль спостерігає за дотриманням виробничої і технологічної дисципліни та правил безпечної праці, надає парам необхідні поради, допомогу, перевіряє якість виконаної роботи, додер­жання основних розмірів.

У разі потреби проводиться по­точний інструктаж (індивіду­альний, парний, груповий або фронтальний).

Цільові обходи:

1) перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;

2) перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій, рухів, і якості виробів;

3) перевірка правильності проведення самоконтролю;

4) перевірка правильності дотримання технічних умов;

Спостереження за дотриманням правил техніки безпеки. 

 

VІІ. Заключний інструктаж.

Демонстрація робіт. Пари де­монструють свої роботи перед однокласниками, відповідають на їхні запитання. Активну участь в оцінюванні робіт беруть чле­ни інших пар та вчитель. Вони висловлюють свою кри­тичну думку про позитивні й не­гативні сторони виготовленого виробу:

відповідність розмірів готового виробу нанесеним на кресленні, якість виконаних з'єднань, перпендикулярність стінок і полички, якість оздоблення.

 

Вчитель, врахувавши думку учнів про виготовлений виріб, дотриман­ня парами виробничої і техно­логічної дисципліни, правил без­печної праці, спів ставляє запланований хід роботи з фактичним і виставляє бали кожному учневі. На завершення здійснюється відбір виробів на шкільну виставку.

 

VІІІ. Прибирання робочих місць
Категорія: Уроки 7-9 класи | Додав: admin (14.05.2011)
Переглядів: 2786 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: