Тема: Складання виробів Мета: Навчальна: закріпити знання про види сучасних столярних з’єднань, їх виготовлення та застосування ; формувати уміння складати вироби за допомогою шипових з’єднань і здійснювати контроль виробу. Виховна: виховувати дисциплінованість учнів, бережливе ставлення до інструмента, устаткування, матеріалів. Розвиваюча: розвивати спостережливість і самоконтроль, увагу, точність та координацію рухів.
Методичне забезпечення: зразок виробу та окремі деталі, таблиці із зображенням полички для рукодільниці, інструкційні карти, картки для взаємоконтролю з теми «Столярні з’єднання».
Матеріально технічне забезпечення: столярні верстаки, струбцини, лінійки, олівці, кутники, свердла діаметром 5 і 2мм , ручний дриль, або за присутності настільний свердлильний верстат 2М112, клей, пензлі, шканти. Об’єкт праці: поличка для рукодільниці. Тип уроку: комбінований Час: 90 хв. План 1. Організаційна частина.............................................................. 2 хв. 2. Мотивація навчальної діяльності учнів................................................. 1 хв. 3. Оголошення теми і мети заняття......................................... 2 хв. 4. Повторення раніше вивченого матеріалу................................................. 15 хв. 5. Вступний інструктаж................................................................. 10 хв. 6. Самостійна практична робота і поточний інструктаж............ 45 хв. 7. Заключний інструктаж.............................................................. 10 хв. 8.Прибирання робочих місць і майстерні в цілому................... 5 хв. Хід уроку І. Організаційна частина. Привітання з класом. Концентрація уваги учнів та перевірка їх наявності. Організація і перевірка готовності учнів до роботи, створення позитивної емоційної атмосфери. Призначення чергових. ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Ми закінчили виготовляти деталі полички для голок і різних дрібничок, оздобили їх різьбою. Сьогодні на уроці необхідно скласти наш виріб за допомогою шипових з’єднань, які ми вивчили на минулому занятті. ІІІ. Оголошення теми і мети заняття. (Фронтальна робота) Темою нашого заняття буде «Складання виробу ». (Записати на дошці) Запишемо у зошит. Метою нашого заняття є закріплення знань про види столярних з’єднань, їх виготовлення та застосування, формування умінь складати виріб за допомогою шипових з’єднань. IV. Повторення раніше вивченого матеріалу. Форма перевірки знань з попередньої теми – парна. Завдання для взаємоперевірки знань учнів являють собою картки двох видів: одна містить зображення основних з’єднань і учням необхідно на листках відповіді вписати їх назву; друга картка містить текст з пропущеними термінами і учням необхідно відтворити повний текст. (Додаток 1) Кожна пара учнів отримує картки. Після заповнення учні обмінюються картками, вчитель роздає кожній парі ключі правильних відповідей і учні в парі здійснюють взаємоперевірку, підраховуючи кількість правильних відповідей. Всі учні отримують оцінки за знання видів столярних з’єднань. V. Вступний інструктаж. 1. Завдання практичної роботи: просвердлити необхідні отвори і зібрати виріб за допомогою шкантів, для більш надійного з’єднання використати клей. 3. До роботи необхідно підготувати робоче місце. На верстаку необхідно розмістити деталі виробу, інструменти для розмітки центрів отворів під шканти (кутник, олівець, лінійку). Крім того будемо користуватись для свердління отворів ручним дрилем, а при наявності настільним свердлильним верстатом 2М112 , киянкою для виконання з’єднань, а також викруткою, клеєм, пензлями. 4. Пояснення і показ виготовлення шипового з’єднання за допомогою шкантів. 5. Перед свердлінням необхідно перевірити точність розмітки центрів отворів, тому що від цього в подальшому залежить точність складання і якість виробу в цілому. 6. Причиною браку можуть стати: неуважне свердління і як результат – наскрізний отвір замість глухого; великий діаметр шканта, що може призвести до розколювання деталі; надлишкова кількість клею, в результаті чого виникає його підтікання на поверхні виробу. 7. Демонстрація 1-2 учнями прийомів свердління ручним дрилем з метою перевірки засвоєних раніше прийомів. 8. Демонстрація зразка виробу. 9. Бесіда з учнями з метою розробки плану складання виробу(Додаток 2). В результаті обговорення опрацьований план записують на дошці (або роздають попередньо складені інструкційні картки з пропущеними операціями, які учні заповнюють). План складання: - перевірка відповідності розмірів деталей полички до тих, що вказані на кресленні; - з’єднання за допомогою шкантів; - кріплення верхньої планки за допомогою саморізів; - оздоблення бічних стінок декоративними накладками. 10. Норма часу на виконання роботи по складанню виробу 45 хв. 11. Критерії оцінки за практичну роботу: - вчасне завершення складання виробу; - відповідність розмірів вказаним на кресленні; - привабливий зовнішній вигляд виробу. 12. Форма організації навчально - трудової діяльності учнів - парна. VІ. Самостійна практична робота учнів і поточний інструктаж . Учні розташовуються за столярними верстаками по парах і розпочинають виготовлення отворів. Треба стежити за тим, щоб учні в парах правильно розподілили обов'язки. Учні в парах постійно допомагають один одному, навчаються один в одного і навчають один одного. В разі потреби звертаються за порадою до вчителя. Учитель спостерігає за дотриманням виробничої і технологічної дисципліни та правил безпечної праці, надає парам необхідні поради, допомогу, перевіряє якість виконаної роботи, додержання основних розмірів. У разі потреби проводиться поточний інструктаж (індивідуальний, парний, груповий або фронтальний). Цільові обходи: 1) перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи; 2) перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій, рухів, і якості виробів; 3) перевірка правильності проведення самоконтролю; 4) перевірка правильності дотримання технічних умов; Спостереження за дотриманням правил техніки безпеки. VІІ. Заключний інструктаж. Демонстрація робіт. Пари демонструють свої роботи перед однокласниками, відповідають на їхні запитання. Активну участь в оцінюванні робіт беруть члени інших пар та вчитель. Вони висловлюють свою критичну думку про позитивні й негативні сторони виготовленого виробу: відповідність розмірів готового виробу нанесеним на кресленні, якість виконаних з'єднань, перпендикулярність стінок і полички, якість оздоблення. Вчитель, врахувавши думку учнів про виготовлений виріб, дотримання парами виробничої і технологічної дисципліни, правил безпечної праці, спів ставляє запланований хід роботи з фактичним і виставляє бали кожному учневі. На завершення здійснюється відбір виробів на шкільну виставку. | |
| |
Переглядів: 2842 | |
Всього коментарів: 0 | |