Тема: Електродвигун та його використання
Мета: Навчальна: систематизувати знання про призначення та особливості використання колекторного електродвигуна, ознайомити з роботою і будовою електродвигуна; сформувати вміння виявляти та усувати дрібні неполадки у роботі електродвигуна; Виховна: виховувати творче ставлення до праці, охайність, самостійність, повагу до професії механік електричного обладнання, вимогливість до себе; Розвиваюча: розвивати координацію рухів рук, спостережливість. Тип уроку: комбінований. Час: 90 хвилин. Дата проведення: 13.10.05 План. I. Організаційна частина 2 хв. II. Повторення раніше вивченого матеріалу 25хв. III. Вивчення нового матеріалу 10 хв. IV. Закріплення нових знань 5 хв. V. Вступний інструктаж 10 хв. VI. Самостійна практична робота учнів і інструктаж вчителя. 20 хв. VII. Заключний інструктаж. 5 хв. VIII. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговими. Зхв. Хід уроку. Організаційна частина. (Привітання з класом. Перевірка присутніх. Оголошення теми уроку.) Повторення раніше вивченого матеріалу. Тематична атестація по розділу "Основи графічної підготовки” та "Електротехнічні роботи”. Письмова контрольна робота. Питання; І. 1.Яке зображення називають розрізом? Для чого застосовуються розрізи ? 2.Як можна змінювати силу притягання електромагніта? 3.Завдання на картці №1. ІІ. 1.Які види розрізів ви знаєте ? Як позначити розріз на кресленні? 2. Де використовують електромагніт? Наведіть приклади. 3.Завдання на картці №2. ІІІ. 1.Назвіть основні умовні позначення на кресленні? Для чого їх застосовують? 2. Як можна змінювати силу притягання електромагніта? 3. Завдання на картці №3. Картка №4. Додаткове завдання на вищій бал. Викладення нового матеріалу та вступний інструктаж. Методи: бесіда з елементами пояснення, спостереження. Тема: (Записано на дошці) Електродвигун та його використання. Електричні двигуни перетворять електричну енергію в механічну. Вони широко використовуються в промисловості (верстати і механізми), на транспорті (електровози, трамваї, тролейбуси, метро), у будівництві (піднімальні крани), у сільському Електродвигун: а — будова електродвигуна; б — умовне позначка електродвигуна на електричних схемах. господарстві (молотарки й ін.). у побуті (пилососи, пральні і швейні машини, магнітофони, дитячі іграшки й ін.). Електродвигун (мал. 85) складається з двох основних частин: статора і ротора. Статор — нерухома частина електродвигуна. В електродвигуні статором служить електромагніт. Ротор — обертова частина двигуна. Він складається з якоря з обмоткою з ізольованого проводу і колектора, що забезпечує проходження по обмотці електричного струму від джерела. Коли по обмотці якоря йде електричний струм, ротор під дією електромагніта обертається. Виводи обмотки якоря з'єднані з колектором. Сердечник якоря зібраний зі сталевих пластин. Для охолодження обмоток служить вентилятор, що встановлюється на валові ротора. Електродвигуни мають великі переваги в порівнянні з іншими видами двигунів (паровими, внутрішнього згоряння): вони екологічно чисті — при роботі не виділяють шкідливих газів, диму або пари; економічні — для них не потрібний запас палива і води їх легко установити в будь-якому доступному місці (на стіні, під підлогою трамвая, тролейбуса, у корпусі магнітофона і т.д.). Для потреб народного господарства промисловість випускає велику кількість різноманітних електродвигунів: від мініатюрних, наприклад для іграшок і моделей, до двигунів величезних розмірів — для кораблів, електровозів. Електродвигуни розрізняються не тільки розмірами, але і призначенням, конструкцією, частотою обертання ротора. На електротехнічних підприємствах виготовленням електродвигунів займаються робітники різних професій. Намотування котушок статора і ротора, з'єднання окремих їхніх частин здійснюють електромонтери-обмотники. Збирають електродвигуни слюсарі-збирачі. Вони повинні володіти навичками виконання не тільки електромонтажних, але і слюсарних робіт. ЕЛЕКТРОМОНТЕР ПО РЕМОНТІ Й ОБСЛУГОВУВАННЮ ЕЛЕКТРОУСТАТКУВАННЯ Працює на підприємствах різних галузей народного господарства. Розбирає, ремонтує, збирає, встановлює і центрує електроустаткування, електричні машини і електроапарати різних типів і систем. Здійснює налагодження, ремонт і регулювання схем технологічного устаткування, електричних схем автоматичних ліній, електричних і електронних приладів. Обслуговує ультразвукові, електронні, електроімпульсні установки, пристрої релейного захисту, автоматичного включення резерву, схеми на транзисторних і логічних елементах. Перевіряє класи точності вимірювальних трансформаторів. Виконує роботи по ремонтові, монтажеві і демонтажеві кабельних ліній. Повинний знати: електричні схеми, способи і правила перевірки на точність електричних машин, електроапаратів, приладів і автоматичних ліній; схеми телекерування й автоматичного регулювання і способи їх налагодження; правила обслуговування ультразвукових, електроімпульсних і електронних установок; методи комплексних іспитів електромашин, електроапаратів і приладів; правила складання електричних схем і іншої технічної документації на електроустаткування в мережі електроживлення; схеми пультів оперативного керування. Професія має 1—6-й розряди, для 6-го розряду потрібно середня фахова освіта. Закріплення нових знань. А тепер дайте відповіді на мої питання. 1. Де застосовуються електродвигуни? 2. Назвіть основні частини колекторного електродвигуна і розповісти про їх призначення. 3. У чому перевага електродвигунів у порівнянні з іншими двигунами? Самостійна практична робота учнів і поточний інструктаж вчителя. 1) форма проведення — бригадна; 2) зміст цільових обходів робочих місць учнів: Вивчення будови електричних приладів і електродвигунів. Читання паспортних даних . демонтажні та складальні роботи. Виявлення простих неполадок. Додаток 1. Додаток 1 1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи; 2-й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій, рухів і якості виробів; 3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю; 4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов і т. д. Постійна перевірка виконання учнями правил безпеки праці і виробничої санітарії; 3) прийняття і оцінка робіт учнів. Заключний інструктаж. Сьогодні ми з вами ознайомились з колекторним електродвигуном його будовою та галузями застосування. Повідомлення домашнього завдання. (Записати на дошці домашнє завдання, при необхідності - з додатковим поясненням) Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговими. Додаток 1 Несправності в електродвигуні і способи їхнього усунення Несправність Спосіб усунення Щітки не торкаються колектора Відрегулювати положення щіток так, щоб вони були притиснуті до колектора Між щітками і колектором немає електричного контакту Зачистити щітки і колектор шліфувальною шкуркою Обрив в обмотці. Порушення ізоляційного шару в проводі Перевірити обмотку в допомогою пробника. Замінити обмотку Картка-завдання. Вивчення будови та призначення колектора і якоря. Обладнання: зібраний якір з набору електроконструкгора. Уважно розгляньте зібраний якір і визначте, з яких частин він зібраний. У кожній частині визначте деталі та їх елементи, визначте, з якого металу зроблена кожна деталь та яке її призначення. Дайте відповіді на такі запитання: 1.Яка деталь є спільною для колектора і якоря? 2.Чому вона зроблена із сталі? 3.Яке її призначення? 4.З яких частин складається якір? 5.Які елементи його основи? 6.Для чого вони використовуються? 7.Чому під обмоткою в кожному секторі є ізоляційна прокладка? 8.З яких деталей складається колектор? 9.Чому його основу зроблено з пластмаси? 10.Чому пластинки (сегменти) колектора зроблено з міді? Уважно розгляньте, як кінці обмотки з'єднано із сегментом. | |
| |
Переглядів: 5765 | | |
Всього коментарів: 0 | |