План конспект уроку:Робітничі професії галузей виробництва і первинної переробки продукції сільського господарства - Уроки 7-9 класи - Трудове навчання - Вчительська - Школа
Головна » Статті » Трудове навчання » Уроки 7-9 класи

План конспект уроку:Робітничі професії галузей виробництва і первинної переробки продукції сільського господарства
Робітничі професії галузей виробництва і первинної переробки продукції сільського господарства

Мета:
закріпити знання про робітничі професії галузей виробництва і первинної переробки продукції сільського господарства; 
  розвивати пам'ять, мислення;
формувати інтерес до професій переробних галузей продукції рослинництва і тваринництва; виховувати почуття прекрасного, культуру праці.
Основні поняття: професія, продукція рослинництва і тваринництва.
Міжпрсдметні зв'язки: біологія.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати навчальної діяльності
Учні характеризують професії хлібороба та переробних галузей продукції рослинництва і тваринництва; описують важливість професій науково-дослідницької, раціоналізаторської та селекційної спрямованості.
СТРУКТУРА УРОКУ
І. Організаційна частина
ІI. Актуалізація знань і мотивація навчальної діяльності учнів
ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Вибір професії — вирішальний вибір
Вибір професії — вирішальний вибір. Юність — чудова пора
в житті людини. Це час для роздумів про майбутнє, планування
і визначення перспектив власного життя. Що чекає на хлопців та дів-
чат за порогом юності? Від чого залежить життєвий успіх? Як знайти
себе в цьому світі? Ці запитання задає собі кожний випускник школи. 
Усі професії можна умовно поділити на п'ять класів. 
1. Професії типу «Людина — Природа», коли фахівець працює з природними об'єктами: рослинами, тваринами, мікроорганізмами (наприклад, агроном, ветеринарний лікар, еколог тощо).
2. Професії типу «Людина — Техніка»: спеціаліст працює з тенікою, технічними системами, енергією, різними матеріалами і речовинами (наприклад, інженер, радіотехнік, монтажник конструкцій, токар, слюсар тощо).
3. Професії типу «Людина — Людина», коли фахівець працює перш за все з людьми, групами, колективами (педагог, лікар, журналіст, юрист, медична сестра тощо)
Професії типу «Людина — Знакова система» — представник цієї професії має справу з обробкою інформації у вигляді умовних знаків, цифр, букв, штучних і природних мов (наприклад, оператор, програміст, перекладач, лінгвіст, бухгалтер тощо). 5. Професії типу «Людина — Художній образ» — це перш за все професії, пов'язані зі створенням і відтворенням різних художніх образів, їх елементів, частин (наприклад, художник, дизайнер, журналіст, візажист тощо).
При виборі професії важливо знати зміст праці, що конкретно доведеться робити професіоналу: якими інструментами і засобами праці він користуватиметься, у яких умовах працюватиме. Відомо, що найбільша стійкість професійного вибору і найбільше задоволення від обраної професії є в тих, хто, обираючи її, добре розумів зміст праці й орієнтувався саме на нього. Людина матиме успіх, буде задоволена своєю роботою, менше втомлюватиметься і збереже своє здоров'я, якщо, обираючи майбутню професію, урахує відповідність своїх інди¬відуальних, особистих якостей, стану здоров'я і вимог професії.
Важливим для кожної людини, безумовно, є питання про те, де можна застосувати отримані знання, де і на скільки затребувана отримана спеціальність, чи легко буде знайти роботу і які ймовірні шляхи кар'єрного росту.

2. Професії типу «Людина — природа»
Обираючи професію, пов'язану з використанням природних ресурсів, людина бере на себе відповідальність за розвиток і майбутнє того, що нас оточує, за життя наступних поколінь.
1. Професії, пов'язані з дослідженням і освоєнням природи, впливають на її процеси, вимагаючи наявності психофізіологічних і особистих якостей у людини. Як і для будь-якої професії, визначальними в роботі з природними ресурсами є успішність діяльності, інтерес до роботи і працьовитість, відповідальність і наполегливість в досягненні мети. У цих професіях частіше, ніж у інших, потрібні такі якості, як передбачення і прогнозування майбутніх результатів, готовність працювати в несприятливих погодних умовах, наодинці або в команді з декількох чоловік. Тому професії цього напрямку добре підходять людям замкнутим і неемоційним, тим, хто не потребує нових вражень,.подій

Найнопулярніші професії паступного десятиріччя
Еколог
Це справжні цілителі довколишнього середовища. Нове робота еколога — вивчення стану землі, води і повітря, аналіз відходів виробництва на рослин, тварин і людину.
Зараз без екологічної експертизи не можна ані побудувати ловий будинок, ані прокласти нову дорогу, ані відкрити ф; чи завод. Жодне підприємство не може функціонувати без екологів. Адже підприємству вигідніше запобігти забрудненню колишнього середовища, аніж потім виплачувати лікарняні с бітникам і штрафи екологічним службам.
Біотехнолог
Це люди, які при допомозі живих організмів та їх компоне генів, ферментів, білків — створюють те, чого раніше навіть не і ло у природі: абсолютно нові організми, рослини і продукти
Біотехнологія — це генна інженерія і навіть клонування організмів.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Які професії переробних галузей продукції рослинництва чи тва¬ринництва ви знаєте?

V. Підсумки уроку
1. Рефлексія із застосуванням інтерактивного прийому «Мікрофон»
Запитання
Що сподобалось чи не сподобалось на цьому занятті? Чи дізнались про щось нове, цікаве?
• Чого навчились?
• Що очікували від себе та інших?
• Яких результатів досягли?
• Що вдалось, а що ні?
• Чи взяли із цього заняття щось корисне для себе?
• Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній ді¬яльності?
2. Оцінювання навчальних досягнень. 
її Контроль за прибиранням робочих МІСЦЬ.

VI. Домашнє завдання
Повторити конспект, записаний у зошиті.



Категорія: Уроки 7-9 класи | Додав: ROM@N (24.04.2010)
Переглядів: 3915 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: