План конспект уроку:Робітничі професії галузей виробництва і первинної переробки продукції сільського господарства
Мета: закріпити знання про робітничі професії галузей виробництва і первинної переробки продукції сільського господарства; розвивати пам'ять, мислення; формувати інтерес до професій переробних галузей продукції рослинництва і тваринництва; виховувати почуття прекрасного, культуру праці. Основні поняття: професія, продукція рослинництва і тваринництва. Міжпрсдметні зв'язки: біологія. Тип уроку: комбінований. Очікувані результати навчальної діяльності Учні характеризують професії хлібороба та переробних галузей продукції рослинництва і тваринництва; описують важливість професій науково-дослідницької, раціоналізаторської та селекційної спрямованості. СТРУКТУРА УРОКУ І. Організаційна частина ІI. Актуалізація знань і мотивація навчальної діяльності учнів ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Вибір професії — вирішальний вибір Вибір професії — вирішальний вибір. Юність — чудова пора в житті людини. Це час для роздумів про майбутнє, планування і визначення перспектив власного життя. Що чекає на хлопців та дів- чат за порогом юності? Від чого залежить життєвий успіх? Як знайти себе в цьому світі? Ці запитання задає собі кожний випускник школи. Усі професії можна умовно поділити на п'ять класів. 1. Професії типу «Людина — Природа», коли фахівець працює з природними об'єктами: рослинами, тваринами, мікроорганізмами (наприклад, агроном, ветеринарний лікар, еколог тощо). 2. Професії типу «Людина — Техніка»: спеціаліст працює з тенікою, технічними системами, енергією, різними матеріалами і речовинами (наприклад, інженер, радіотехнік, монтажник конструкцій, токар, слюсар тощо). 3. Професії типу «Людина — Людина», коли фахівець працює перш за все з людьми, групами, колективами (педагог, лікар, журналіст, юрист, медична сестра тощо) Професії типу «Людина — Знакова система» — представник цієї професії має справу з обробкою інформації у вигляді умовних знаків, цифр, букв, штучних і природних мов (наприклад, оператор, програміст, перекладач, лінгвіст, бухгалтер тощо). 5. Професії типу «Людина — Художній образ» — це перш за все професії, пов'язані зі створенням і відтворенням різних художніх образів, їх елементів, частин (наприклад, художник, дизайнер, журналіст, візажист тощо). При виборі професії важливо знати зміст праці, що конкретно доведеться робити професіоналу: якими інструментами і засобами праці він користуватиметься, у яких умовах працюватиме. Відомо, що найбільша стійкість професійного вибору і найбільше задоволення від обраної професії є в тих, хто, обираючи її, добре розумів зміст праці й орієнтувався саме на нього. Людина матиме успіх, буде задоволена своєю роботою, менше втомлюватиметься і збереже своє здоров'я, якщо, обираючи майбутню професію, урахує відповідність своїх інди¬відуальних, особистих якостей, стану здоров'я і вимог професії. Важливим для кожної людини, безумовно, є питання про те, де можна застосувати отримані знання, де і на скільки затребувана отримана спеціальність, чи легко буде знайти роботу і які ймовірні шляхи кар'єрного росту. 2. Професії типу «Людина — природа» Обираючи професію, пов'язану з використанням природних ресурсів, людина бере на себе відповідальність за розвиток і майбутнє того, що нас оточує, за життя наступних поколінь. 1. Професії, пов'язані з дослідженням і освоєнням природи, впливають на її процеси, вимагаючи наявності психофізіологічних і особистих якостей у людини. Як і для будь-якої професії, визначальними в роботі з природними ресурсами є успішність діяльності, інтерес до роботи і працьовитість, відповідальність і наполегливість в досягненні мети. У цих професіях частіше, ніж у інших, потрібні такі якості, як передбачення і прогнозування майбутніх результатів, готовність працювати в несприятливих погодних умовах, наодинці або в команді з декількох чоловік. Тому професії цього напрямку добре підходять людям замкнутим і неемоційним, тим, хто не потребує нових вражень,.подій Найнопулярніші професії паступного десятиріччя Еколог Це справжні цілителі довколишнього середовища. Нове робота еколога — вивчення стану землі, води і повітря, аналіз відходів виробництва на рослин, тварин і людину. Зараз без екологічної експертизи не можна ані побудувати ловий будинок, ані прокласти нову дорогу, ані відкрити ф; чи завод. Жодне підприємство не може функціонувати без екологів. Адже підприємству вигідніше запобігти забрудненню колишнього середовища, аніж потім виплачувати лікарняні с бітникам і штрафи екологічним службам. Біотехнолог Це люди, які при допомозі живих організмів та їх компоне генів, ферментів, білків — створюють те, чого раніше навіть не і ло у природі: абсолютно нові організми, рослини і продукти Біотехнологія — це генна інженерія і навіть клонування організмів. IV. Закріплення вивченого матеріалу Які професії переробних галузей продукції рослинництва чи тва¬ринництва ви знаєте? V. Підсумки уроку 1. Рефлексія із застосуванням інтерактивного прийому «Мікрофон» Запитання Що сподобалось чи не сподобалось на цьому занятті? Чи дізнались про щось нове, цікаве? • Чого навчились? • Що очікували від себе та інших? • Яких результатів досягли? • Що вдалось, а що ні? • Чи взяли із цього заняття щось корисне для себе? • Чи застосовуватимете набуті знання в майбутній практичній ді¬яльності? 2. Оцінювання навчальних досягнень. її Контроль за прибиранням робочих МІСЦЬ. VI. Домашнє завдання Повторити конспект, записаний у зошиті. | |
| |
Переглядів: 5053 | |
Всього коментарів: 0 | |