Тема заняття: Прийоми обробки циліндричних поверхонь на ТВ-6. Мета заняття: 3. Профорієнтаційна: формувати в учнів стійкі професійні інтереси та продовжити ознайомлення учнів з професією токаря. 4. Розвиваюча: розвивати у школярів спеціальні здібності і технічне мислення; сприяти розвитку технічних вмінь. Об’єкти праці: циліндричний вал; Дидактичні засоби: плакат "Точіння циліндричних поверхонь” Обладнання, інструмент та заготовки: заготовки, готовий виріб, верстат ТВ-6, ШЦ-2, різці, заготовка. Трудові дії, прийоми та операції: Хід та зміст заняття. І. Організаційний момент. ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу. а) Назвіть правила встановлення різця? б) Назвіть правила встановлення заготовки? в) Які ви знаєте різці? ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 2. При обточуванні циліндричних поверхонь на ТВ-6 використовують чорнове та чистове точіння. Заготовку розміщують в залежності від її розмірів, за правилами які вам відомі. При чорновому точінні з деталей знімають стружку великого перерізу, внаслідок чого виникнуть значні сили, під дією яких деталь може вирвана з патрона. Тому закріплення деталей при чорновому точінні повинно бути особливо сильним. Різці для чорнового точіння працюють зазвичай при великому перерізі стружки і часто великій швидкості різання. Тому такий різець повинний бути особливо сильним Твердоплавкі різці для чорнового обточування називаються прохідними. Прохідні різці, що використовуються при обробці стальних і чавунних деталей виготовляють з пластинками з твердих сплавів із швидкоріжучої сталі. Вимірювання діаметрів при чорновому точінні циліндричних поверхонь відбувається кронциркулем і лінійкою, а також ШЦ-1. Чистова обробка циліндричних поверхонь. Метою чистового точіння є отримання поверхонь з малою шорсткістю, точними розмірами. Деталь при чистовій обробці закріплюється міцно, щоб не було вібрації. Різці повинні забезпечувати поверхню з найменшою шорсткістю. Різці знімають стружку малих перерізів і працюють при великих швидкостях. Для найбільш точної чистової обробки різці охолоджують маслом (водою). Перед початком роботи вивчають креслення і вимірюють заготовку, визначають який шар металу треба зрізати і за скільки проходів. Вмикають верстата і підводять різець щоб він торкнувся заготовки. Відводять
від торця на 10- IV. Закріплення нового матеріалу. 1. Питання для закріплення. а) Яке точіння використовують при точінні циліндричних поверхонь? б) Якими різцями обточують циліндричні поверхні? в) Яка послідовність обточування циліндричних поверхонь? V. Вступний інструктаж. а) закріплення заготовки; б) закріплення різця; в) вимірювання заготовки; г) вимірювання заготовки; д) підвести різець і торкнутися ним заготовки; е) відвести різець на 10- є) встановити глибину різання; ж) проточити і відвести різець; з) вимірювати заготовку; і) якщо потрібно повернутися до пункту е) VI. Самостійна робота учнів і інструктаж вчителя. а) вставляють і закріплюють в патрон; б) вимірюють заготовку; в) микають верстат; д) підводять різець ; е) відводять різець на 10- є) встановлюють глибину різання; ж) проточують і відводять різець; з) вимірюють заготовку; 1-й обхід: перевірка вірності організації робочого місця. 2-й обхід: перевірка вірності виконання трудових прийомів. 3-й обхід: перевірка вірності проведення самоконтролю. VII. Заключний інструктаж. | |
| |
Переглядів: 2543 | Коментарі: 2 | |
Всього коментарів: 2 | |
| |