Тема: Розмічання деревини Мета: 1) вдосконалювати в учнів знання про процес розмічання, дати основні поняття про розмічальний інструмент, навчити правильно використовувати цей інструмент; 2) виховувати естетичний смак, культуру праці; 3) розвивати творчу пізнавальну активність. Дидактичні матеріали: Зразок технологічної карти, підручник з трудового навчання 8 клас Матеріально-технічне забезпечення: лінійка, олівець, креслярський набір Об’єкт навчальної чи продуктивної праці: технологічна карта, ескіз, розмічена заготовка Тип заняття: комбіноване План заняття: І. Організаційна частина. 3 хв. ІІ. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності учнів. 2 хв. ІІІ. Перевірка і узагальнення знань з раніше вивченого матеріалу. 5хв. ІV. Вивчення нового учбовог о матеріалу. 15 хв. V. Закріплення одержаних знань. 3 хв. VІ. Вступний інструктаж. 5. хв. VІІ. Самостійна практична діяльність учнів і поточний інструктаж. 45 хв. VІІІ. Заключний інструктаж. 3 хв. ІX. Підведення підсумків заняття. 3 хв. X. Домашнє завдання. 2 хв. XІ. Прибирання майстерень. 4 хв. Хід заняття: І. Добрий день діти, сідайте. На сьогоднішньому уроці чергові.... Чергові назвіть мені будь-ласка відсутніх. ІІ. Темою нашого сьогоднішнього уроку є "Розмічання деревини". На сьогоднішньому уроці ми повинні вдосконалити наші знання та вміння з розмічання деревини. Виготовлення кожного виробу починається з його розмічання на заготовці. Тому кожен з вас повинен засвоїти прийоми розмічання та правильно застосовувати його на практиці. ІІІ. А зараз перевіримо домашнє завдання. Отже дайте мені відповіді на такі питання: Ø Які способи різання ви знаєте? Ø Яку форму має різальний інструмент? Ø З яких основних частин складається різець? Ø Назвіть основні елементи різця. Ø В чому різниця між передньою і задньою гранями? Ø Що називається переднім кутом різця? Ø Що називається кутом різання? Ø Для чого визначають кути різця? Ø Які види різання ви знаєте? ІV. А зараз перейдемо до вивчення нового матеріалу. Отже відкривайте зошити і те, що я буду казати вам необхідно буде законспектувати. Усі столярні вироби виготовляють за кресленням. Кожна деталь виробу своїми розмірами і формами повинна відповідати кресленню. За допомогою розмічання переносять на заготовку контурні, осьові і деякі допоміжні лінії у відповідності з кресленням. Лінії розмітки (риски) - наносять на деревину олівцем або вістрям відповідного різального інструменту. Олівець нахиляють під кутом 400...600 в напрямі руху і притискають до розмічального інструменту. Перед розмічанням на заготовці визначають вимірювальні бази, тобто місця, від яких буде вестись підрахунок. Під час розмітки застосовують розмічальний і вимірювальний інструмент. Вимірювальна лінійка, складаний або стрічковий метр - призначені для вимірювання розмірів та розмічання деталей. Кутники дерев’яні застосовують для розмічання, перевірки прямих кутів і струганих під прямий кут суміжних поверхонь. У них розрізняють п’ятку, (колодку) і закріплену в ній під прямим кутом тонку лінійку. Єрунок є одним з різновидів кутника, тільки його лінійка встановлена під кутом 450 і 1350 до колодки. Ним користуються при розмічанні з’єднуваних елементів під кутом 450. Малка складається з колодки і шарнірно приєднаного до неї пера. За допомогою малки можна наносити кути довільної величини. На заданий кут малку встановлюють за зразком, а потім закріплюють її перо гвинтом з гайкою і переносять на дану величину кута на заготовку. Рейсмус складається з колодки і двох висувних брусків (штанг), закріплених клинком. На кінці брусків є металеві штифти, якими й прокреслюють лінії на деталі. Щоб нанести риску паралельно базовій кромці на визначеній відстані, заготовку закріпляють на верстаку і двома руками переміщують інструмент вздовж заготовки. Контроциркуль і нутромір призначені для перевірки зовнішніх і внутрішніх розмірів. Працюють цими інструментами так: ніжки розводять і щільно притискають до стінок отвору. Знятий розмір переносять на вимірювальну лінійку. V. А зараз закріпимо цей матеріал. Кілька питань для закріплення нового матеріалу. Ø Які інструменти відносять до розмічальних? Ø Які до контрольно-вимірювальних? Ø Якими інструментами здійснюється контроль кутів? VІ. Тепер ми приступаємо до виконання практичної роботи. Роботу ви будете виконувати за такими етапами: 1. Розробити технологічну карту. 2. Накреслити ескіз виробу. 3. Провести розмічання заготовки. VІІ. Діти приступають до виконання практичної роботи, а вчитель тим часом слідкує за виконанням практичної роботи, при цьому особливу увагу приділяє таким чинникам виконання роботи: Ø самостійність виконання; Ø дотримання організації робочого місця; Ø дотримання правил ТБ; Ø за правильністю користування робочим інструментом Якщо під час виконання роботи вчитель помічає недоліки у виконанні роботи, то вчитель повинен провести індивідуальний інструктаж. Якщо такі помилки зустрічаються у багатьох учнів, вчитель повинен припинити роботу всього класу і провести поточний інструктаж для всього класу. Також при необхідності допомагає учням. VІІІ. Вчитель перевіряє виконану учнями роботу, виділяє кращі роботи, вказує на недоліки в гірших роботах та коментує їх. Правильність виконання оцінюється такими критеріями: Ø охайність; Ø естетичний вигляд при розробці технологічної карти; Ø дотримання розмірів при розмічанні; Ø економне використання матеріалу. ІX. Вчитель підводить підсумки уроку і виставляє оцінки за роботу на уроці, при цьому користуючись такими критеріями виставлення оцінок: самостійність виконання роботи, виріб, активність на уроці, поведінка, перевірка домашнього завдання. X. Домашнє завдання: вивчити § 14 стр. 40-41. XІ. Прибирання майстерень | |
| |
Переглядів: 9853 | |
Всього коментарів: 0 | |