План-конспект уроку з трудового навчання : Розмічання деревини

Тема: Розмічання деревини

Мета: 1) вдосконалювати в учнів знання про процес розмічання, дати  основні поняття про розмічальний інструмент, навчити правильно використовувати цей інструмент;

2) виховувати естетичний смак, культуру праці;

3) розвивати творчу пізнавальну активність.

Дидактичні матеріали: Зразок технологічної карти, підручник з трудового навчання 8 клас

Матеріально-технічне забезпечення: лінійка, олівець, креслярський набір

Об’єкт навчальної чи продуктивної праці: технологічна карта, ескіз, розмічена заготовка

Тип заняття:  комбіноване

План заняття:

І. Організаційна частина.         3 хв.

ІІ. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності учнів. 2 хв.

ІІІ. Перевірка і узагальнення знань з раніше вивченого матеріалу.   5хв.

ІV. Вивчення нового учбовог о матеріалу.               15 хв.

V. Закріплення одержаних знань.        3 хв.

VІ. Вступний інструктаж.                      5. хв.

VІІ. Самостійна практична діяльність учнів і поточний інструктаж.  45 хв.

VІІІ. Заключний інструктаж.        3 хв.

ІX. Підведення підсумків заняття.    3 хв.

X. Домашнє завдання.               2 хв.

XІ. Прибирання майстерень.      4 хв.

Хід заняття:

І. Добрий день діти, сідайте. На сьогоднішньому уроці чергові.... Чергові назвіть мені будь-ласка відсутніх.

ІІ. Темою нашого сьогоднішнього уроку є "Розмічання деревини". На сьогоднішньому уроці ми повинні вдосконалити наші знання та вміння з розмічання деревини. Виготовлення кожного виробу починається з його розмічання на заготовці. Тому кожен з вас повинен засвоїти прийоми розмічання та правильно застосовувати його на практиці.

ІІІ. А зараз перевіримо домашнє завдання. Отже дайте мені відповіді на такі питання:

Ø Які способи різання ви знаєте?

Ø Яку форму має різальний інструмент?

Ø З яких основних частин складається різець?

Ø Назвіть основні елементи різця.

Ø В чому різниця між передньою і задньою гранями?

Ø Що називається переднім кутом різця?

Ø Що називається кутом різання?

Ø Для чого визначають кути різця?

Ø Які види різання ви знаєте?

ІV. А зараз перейдемо до вивчення нового матеріалу. Отже відкривайте зошити і те, що я буду казати вам необхідно буде законспектувати.

Усі столярні вироби виготовляють за кресленням. Кожна деталь виробу своїми розмірами і формами повинна відповідати кресленню. За допомогою розмічання переносять на заготовку контурні, осьові і деякі допоміжні лінії у відповідності з кресленням.

Лінії розмітки (риски) - наносять на деревину олівцем або вістрям відповідного різального інструменту. Олівець нахиляють під кутом 400...600 в напрямі руху і притискають до розмічального інструменту.

Перед розмічанням на заготовці визначають вимірювальні бази, тобто місця, від яких буде вестись підрахунок.

Під час розмітки застосовують розмічальний і вимірювальний інструмент.

Вимірювальна лінійка, складаний або стрічковий метр - призначені для вимірювання розмірів та розмічання деталей.

Кутники дерев’яні застосовують для розмічання, перевірки прямих кутів і струганих під прямий кут суміжних поверхонь. У них розрізняють п’ятку, (колодку) і закріплену в ній під прямим кутом тонку лінійку.

Єрунок є одним з різновидів кутника, тільки його лінійка встановлена під кутом 450 і 1350 до колодки. Ним користуються при розмічанні з’єднуваних елементів під кутом 450.

Малка складається з колодки і шарнірно приєднаного до неї пера. За допомогою малки можна наносити кути довільної величини. На заданий кут малку встановлюють за зразком, а потім закріплюють її перо гвинтом з гайкою і переносять на дану величину кута на заготовку.

Рейсмус складається з колодки і двох висувних брусків (штанг), закріплених клинком. На кінці брусків є металеві штифти, якими й прокреслюють лінії на деталі.

Щоб нанести риску паралельно базовій кромці на визначеній відстані, заготовку закріпляють на верстаку і двома руками переміщують інструмент вздовж заготовки.

Контроциркуль і нутромір призначені для перевірки зовнішніх і внутрішніх розмірів. Працюють цими інструментами так: ніжки розводять і щільно притискають до стінок отвору. Знятий розмір переносять на вимірювальну лінійку.

V. А зараз закріпимо цей матеріал. Кілька питань для закріплення нового матеріалу.

Ø Які інструменти відносять до розмічальних?

Ø Які до контрольно-вимірювальних?

Ø Якими інструментами здійснюється контроль кутів?

VІ. Тепер ми приступаємо до виконання практичної роботи. Роботу ви будете виконувати за такими етапами:

1.  Розробити технологічну карту.

2.  Накреслити ескіз виробу.

3.  Провести розмічання заготовки.

VІІ. Діти приступають до виконання практичної роботи, а вчитель тим часом слідкує за виконанням практичної роботи, при цьому особливу увагу приділяє таким чинникам виконання роботи:

Ø  самостійність виконання;

Ø  дотримання організації робочого місця;

Ø  дотримання правил ТБ;

Ø  за правильністю користування робочим інструментом

Якщо під час виконання роботи вчитель помічає недоліки у виконанні роботи, то вчитель повинен провести індивідуальний інструктаж. Якщо такі помилки зустрічаються у багатьох учнів, вчитель повинен припинити роботу всього класу і провести поточний інструктаж для всього класу. Також при необхідності допомагає учням.

VІІІ. Вчитель перевіряє виконану учнями роботу, виділяє кращі роботи, вказує на недоліки в гірших роботах та коментує їх. Правильність виконання оцінюється такими критеріями:

Ø охайність;

Ø естетичний вигляд при розробці технологічної карти;

Ø дотримання розмірів при розмічанні;

Ø економне використання матеріалу.

ІX. Вчитель підводить підсумки уроку і виставляє оцінки за роботу на уроці, при цьому користуючись такими критеріями виставлення оцінок: самостійність виконання роботи, виріб, активність на уроці, поведінка, перевірка домашнього завдання.

X. Домашнє завдання: вивчити § 14 стр. 40-41.

XІ. Прибирання майстерень
Категорія: Уроки 7-9 класи | Додав: admin (05.02.2012)
Переглядів: 9866 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: