План конспект уроку з креслення на тему: Спряження

Тема: Спряження.

Мета: 1) навчальна: формувати знання видів та елементів спряження, навчати будувати зображення на основі спряження.

2) виховна: виховувати уважність, охайність.

3) розвиваюча: розвивати, точність, спостережливість, уважність.

Дидактичний матеріал: плакат „Побудова спряження”.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

План уроку

№ п/п

 

Етапи уроку

 

Час хв

Організаційно методичні вказівки

1

 

Організаційна частина

1-3

 

2

 

Оголошення теми і мети уроку

 

1-2

 

3

Перевірка раніше вивченого матеріалу

5-7

 

4

Вивчення нового матеріалу

10

Розповідь, і демонстрація

5

Закріплення нових знань

20

Фронтальне опитування, практична робота

6

Підведення підсумку уроку

 

3-4

 

7

Домашнє завдання

 

2-3

 

 

Хід уроку

І.Організаційна частина, перевірка наявності учнів в класі

Привітання з класом, відмічання відсутніх.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

(Тема уроку: Спряження – записується на дошці)

Тема сьогоднішнього заняття: Спряження. На цьому уроці ми з вами розглянемо загальні відомості про спряження, визначимо, що таке центр і точки спряження, розглянемо види спряження та правила їх побудови.

ІІІ. Перевірка раніше вивченого матеріалу.

Але спочатку давайте повторимо те що ви вивчали на минулих уроках.

Фронтальне опитування

1.     Які геометричні побудови ви вже знаєте? (Ділення на рівні частини відрізки і коло, будувати кути)

2.     Що таке аналіз графічного складу зображень? (Це розділення процесу виконання креслення на окремі графічні операції)

3.     Як розділити коло на чотири рівних частини? (Для цього потрібно провести два взаємно перпендикулярних діаметра)

Індивідуальне опитування

(Викликати учнів виконати зображення на дошці)

1.  Як розділити коло на три рівних частини? (Для цього потрібно поставити ніжку циркуля в кінці діаметра і описати дугу радіусом, який рівний радіусу кола)

2.  Як розділити коло на шість рівних частини?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Що ми можемо побачити, якщо подивимось на шаблон, який знаходиться на даному плакаті – на ньому прямі лінії плавно переходять в криві (показувати на плакаті цей перехід). Такий же плавний перехід може бути між двома прямими і двома колами.

Так що ж таке спряження? Спряження – це плавний перехід одної лінії в іншу. (Запишіть в зошит)

Для побудови спряження потрібно знати центри спряження і точки спряження. Центри спряження – центр дуги спряження, а точки спряження – це точки в яких одна лінія переходить в іншу. (Запишіть в зошит)

Подивиться на плакат. На ньому зображено загальні способи побудови спряження двох ліній, які перетинаються, а також спряження кола і лінії.

Для початку давайте розглянемо, як виконується спряження двох ліній, які перетинаються. У нас є прямі, які дають прямий, гострий і тупий кути. Потрібно побудувати спряження цих прямих дугою заданого радіуса.

Для усіх трьох випадків застосовується загальний спосіб побудови.

(Записуйте: Загальний спосіб побудови спряження для прямих, що перетинаються)

1. Знайти точку О – центр спряження. (Записати в зошит). Центр спряження повинен лежати на відстані радіуса R від заданих прямих. Такій умові відповідає точка перетину двох прямих, розміщених паралельно на відстані R від заданих прямих. Для побудови цих прямих потрібно з довільно вибраних точок кожної заданої прямої провести перпендикуляри. Відкласти на них довжину радіуса R. Через отримані точки проводимо прямі, паралельні заданим. В точці перетину цих прямих отримуємо центр О спряження.

2. Знайти точки спряження. Для цього проводимо перпендикуляри на наші прямі з центру спряження. Отримані точки і є точками спряження.

3. Провести дугу з центру спряження від одної точки спряження до іншої. Для цього ставимо опорну ніжку циркуля в точку О, проводимо дугу заданого радіуса R між точками спряження.

Тепер давайте з вами розглянемо як виконується спряження кола з прямою.

(Записуйте: Спряження кола з прямою)

У нас відомі радіус даного кола R, і радіус дуги спряження R1.

Побудова виконується так:

1. Для находження центра спряження з точки О кола проводимо дугу допоміжної окружності радіуса R + R1. На відстані R1 від прямої АВ проводимо паралельну їй пряму до перетину з дугою R + R1. Точка О1 буде центром спряження.

2. З’єднавши прямою точки О і О1, тобто центи окружності і дуги спряження, отримуємо точку спряження М. Опустивши перпендикуляр з точки О1 до прямої АВ, знаходимо іншу точку спряження N.

3. З’єднавши дугою R1  точки M і N спряження, отримуємо плавний перехід від кола до прямої.

 

IV. Закріплення нових знань.

Давайте з вами закріпимо матеріал, який ми сьогодні вивчили.

1. Що ж називається спряженням?

2. Які потрібно знати точки для виконання спряження?

А тепер давайте спробуємо виконати спряження двох ліній, які перетинаються під тупим кутом.

Виконуємо побудову. Я на дошці, а за мною у зошитах.

(виконую креслення на дошці, якщо бачу, що у якогось учня добре виходить, то тоді пропоную йому продовжити побудову на дошці)

Зараз будемо будувати спряження прямої і кола.

(Хто хоче піти до дошки і спробувати це зробити?)

VI. Підведення підсумку уроку.

Отже, на сьогоднішньому занятті ми з вами повторили види геометричних побудов та познайомились із спряженням двох ліній і лінії з колом.

Виставлення оцінок.

VII. Домашнє завдання.

Параграф 15.3-15.4, виконати графічну роботу рис. 135.
Категорія: Уроки 7-9 класи | Додав: admin (15.04.2011)
Переглядів: 9763 | Коментарі: 6 | Теги: креслення, План-конспект уроку | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 1
1 Андрій  
цікавить плани розрізи та перерізи

Ім`я *:
Email *:
Код *: