Тема: Конструювання виробів прямокутної форми. Мета: Навчальна: повторити та продовжити формувати знання про конструювання виробів прямокутної форми, Виховна: виховувати відповідальне та бережливе ставлення до інструменту, культуру праці. Розвиваюча: розвивати просторове, технічне та економічне мислення, пізнавальний інтерес. Об’єкт праці: кутник Дидактичні засоби: зразок об’єкту праці, плакати. Інструменти та матеріали: заготовки, лінійки, олівці, кутники, долота, стамески, пилки для повздовжнього та мішаного пиляння, киянки; Обладнання: верстак, лещата; Трудові дії прийоми та операції: вимірювання, розмічання, пиляння, довбання. Тип уроку: практична робота План. 1Організаційна частина; 4хв. 2. Актуалізація знань учнів та перевірка домашнього завдання 10 хв. 3. Повідомлення теми, мети, завдань практичної роботи 3 хв. 4. Вступний інструктаж; 15 хв. 5. Самостійна практична діяльність учнів та поточний інструктаж; 40 хв. 6. Заключний інструктаж; 5 хв. 7. Підведення підсумків уроку; 5 хв. 8. Завдання для виконання вдома; 3 хв. 9. Прибирання робочих місць. 5 хв. 1. Організаційна частина. 4 хв. Привітання з класом. Концентрація уваги учнів та пепревірка їх наявності. Організація та перевірка готовності учнів до роботи, наявності спец одягу, створення позитивної емоційної атмосфери. 2. Актуалізація знань учнів, перевірка домашнього завдання. 10 хв. Метод: фронтальна бесіда. Форми організації навчальної діяльності учнів: фронтальна, індивідуальна. Роздати картки для індивідуального опитування див (додаток 1) 1. Яку тему ми вивчали на минулому занятті? Добре сідай. 2. Яке завдання вам було задане додому? Добре сідай. 3. Що ж таке процес конструювання? 4. З яких етапів він складається? 5. Назвіть інструменти, які використовують під час виготовлення шипового з’єднання? 6. Чим відрізняється провушина від гнізда? 7. На минулому уроці ми вели розрахунок шипового з’єднання, хто скаже мені для чого треба вести цей розрахунок? Таким чином, а минулому занятті ми вивчили теоретичну основу конструювання виробів прямокутної форми за допомогою шипових з’єднань. На минулому занятті було визначено, що процес конструювання це – процес виготовлення об’єкту праці з попередньою розробкою креслення, за кресленням виготовляють окремі деталі , які після цього складають в готовий предмет – виріб. Визначили етапи з яких складається процес конструювання. Також, ми розглянули будову, призначення, види і застосування шипових з’єднань, та інструмент, що використовує майстер при їх виконанні. Також, розрахували шипове з’єднання і склали креслення для нашого майбутнього виробу – кутника. 3. Повідомлення теми, мети, завдань практичної роботи. 3 хв. Сьогодні продовжимо роботу над конструюванням кутника. Тема практичної роботи: "Виготовлення кутника за кресленням” (тема записується на дошці). Під час практичної роботи ви повинні оволодіти прийомами запилювання шипів та виконання провушин. Таким чином, сьогодні ви повинні задовбати провушину, зачистити її та підогнати лінійку. 4. Вступний інструктаж. 15 хв. Зараз, прибрали з верстаків всі зайві речі. На верстаку повинні залишитися лише креслення, технологічна карта, олівець, лінійка та стиратка. Отримавши кожний свою заготовку ви ще раз перевіряєте правильність розмітки, а після цього приступаємо до роботи. Операції вести згідно технологічної карти. 1. Розмічену заготовку надійно закріплюємо в верстаках, та починаємо виконувати запилювання провушин. Під час запилювання, звертайте увагу на те, що пиляти треба не строго по лінії, а трошки збоку, щоб половина лінії розмітки залишалася на деталі, а не на відході. 2. Витягуємо запиляну заготівку з лещат, та приступаємо до операції довбання. (показати учням, учні стоять навколо вчителя, а він демонструє операцію довбання). 3. Наступна операція за технологічною картою – зачищення. Цю операцію виконуємо за допомогою чого? Правильно, стамески. Зверніть увагу, що зачищати в сторону себе не можна, можна лише від себе. На цьому, сьогодні, ми завершуємо роботу, все останнє зробимо на наступному уроці. В кінці нашого заняття кожна з робіт буде оцінена, оцінки я виставлю в журнал. Для того, щоб оцінка була позитивною, треба запиляти, видовбати та зачистити провушину, причому, треба слідкувати за дотриманням розмірів. Провушина повинна бути така, щоб лінійка кутника туго входила в неї. Тепер, що до організації робочого місця. Ви вже повинні знати, що інструмент, яким ви користуєтесь правою рукою, повинен лежати справа, лівою – зліва, тим, що частіше – прямо і ближче, а тим, що користуєтеся рідко – далі. За цим я теж буду слідкувати. Чергові роздають: ножівки, долота, стамески, кутники та заготовки. Діти починають роботу. 5. Самостійна робота учнів та поточний інструктаж 40 хв. 1) Самостійна робота учнів: індивідуальна. 2) Інструктаж вчителя: 1. Форма проведення: індивідуальна та групова (в залежності від ситуації); 2. Зміст цільових обходів робочих місць учнів: 1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи; 2-й обхід: перевірка правильності тримання ножівки для повздовжнього пиляння, та запилювання провушин; 3-й обхід: перевірка правильності виконання операції довбання; 4-й обхід: перевірка правильності роботи стамесками. Постійна перевірка виконання учнями правил безпеки праці виробничої санітарії 3) Прийняття та оцінка робіт учнів. В процесі роботи учнів, у деяких виникають питання, інструктаж проводиться в залежності від ситуації та роду запитань. 6. Заключний інструктаж. 5 хв. 1. Підведення підсумків практичної роботи; 2. Повідомлення оцінок за якість роботи кожного учня (за вимогами, які поставлені у вступному інструктажі); 3. Визначити кращих робіт та їх демонстрація; 4. Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків в роботі учнів. 5. Загальна характеристика заняття. 7. Підведення підсумків уроку. 5 хв. Таким чином, сьогодні на практичній роботі ми на практиці спробували виконувати шипові з’єднання, вчилися правильно тримати пилки для повздовжнього пилянні деревини, долота, стамески. Нажаль, не в усіх зразу і правильно це вдавалося, але для того, щоб навчитися літати, треба літати, так само і тут, для того, щоб був результат, треба працювати, працювати, працювати… На наступному уроці ми продовжимо виготовляти виріб, а саме приступимо безпосередньо до укріплення шипового з’єднання за допомогою шкантів та пошліфуємо виріб за допомогою наждачного паперу. 8. Завдання для виконання вдома. 3 хв. Вдома ви повторюєте за конспектом вивчений матеріал на попередніх заняттях. За підручником трудове навчання 7 кл. автори А.К. Бєшенков, В. Н. Мадзігон опрацьовуємо §2 стор.7 та §3 стор. 12. Відповідати на питання, після параграфів. На наступний урок буде невелика самостійна робота по шиповим з’єднанням, та їх розрахунку. | |
| |
Переглядів: 2659 | | |
Всього коментарів: 0 | |