02:25 Виховний захід "Професії наших батьків" | |
Мета: привернути увагу підлітків до такого важ¬ливого проблемного питання, як вибір професії. Унаочнення: фотомонтаж «Професії наших-батьків». Учениця. Куди зовеш мене, манлива путь, Без настанови, без перестороги? Розсипав день незаймані прологи, В котрому з них моя розрада й суть? Класний керівник. Дорогі гості, батьки, учні! Рада вітати вас на виховній годині «Професії наших батьків». Сьогодні моє слово до вас, мої вихованці. У вас такий прекрасний вік – вік пізнання і перших са¬мостійних рішень, вік дружби, яку проносять потім через усе життя, вік, коли у вас з’являється чимало власних проблем. Декому здається, що в чотирнадцять років ще не потрібно ламати собі голову серйозними про¬блемами. Але коли добре подумати, то саме у цьо¬му віці людина має дати відповіді на найсерйозніші запитання свого життя. Перевага старших людей перед тими, кому сьогодні чотирнадцять, зрозумі¬ла. Вони теж були у цьому віці й лише тепер зна¬ють, як прожити ці роки з найбільшою користю. Вони вже пройшли через ваші нинішні труднощі, сумніви, вагання. Адже питання, які постають пе¬ред людиною в юності, за своєю суттю завжди одні й ті самі. Тому відвернутись од порад старших, хто б вони не були – батьки, учителі, знайомі – було б непростимою легковажністю. Ви стоїте на порозі самостійного життя. Адже дехто ч вас уже через рік обере собі професію і піде освоювати її ази. Поруч із вічною проблемою підлітка – ким бути? - невідступне крокує інша: яким стати? Із кого брати приклад? Ось чому на допомогу у вирішенні цих важливих питань приходимо ми, ваші наставники. Сьогодні ми обговорюватимемо професії ваших батьків. Чому саме їхні? А тому, що вони вам найближчі. Адже батьки вдома діляться з вами про робочі моменти, для них робота – одна з головних тем. А ви часто відвідуєте батьків на роботі й напевне знайомі з їхнім робочим місцем, виробничим процесом, колегами. Дуже часто діти наслідують своїх батьків у набутті професії із покоління в покоління, тому й виника¬ють династії лікарів, учителів, артистів, робітни¬чих професій. Доктор математичних наук А.Самійленко ска¬зав, що якби знав, що стане вченим-математиком, то вже у шкільні роки набагато більше часу при¬діляв би не лише математиці, а й іноземній мові. Адже йому довелося перекладати наукові праці з німецької, англійської, французької мов, а знання його були дуже слабкими з цих дисциплін. Ось чому ви вже тепер маєте замислитися над таким важли¬вим питанням. Професій ваших батьків – сотні. Ми, зокрема, поговоримо про такі, якими підлітки цікавляться найбільше або які затребувані суспільством. Готуючись до сьогоднішньої виховної години, ви написали прекрасні твори про професії своїх батьків. Певне, як і я, велике задоволення від них дістали ваші вчителі-предметники. Учень. Обживуть астронавти космічну затаєну глиб, Прийдуть інші під верби в грядущих віках... Все одно: На зеленій землі, як одвіку, родитиме хліб, І повториться в правнуку дід: «Хай святиться зерно!» Б. Олійник Учениця. Вічною зорею Сяють над землею Сонце, хліб і вчителя ім’я. Класний керівник. Так, вічною професією, як і хлібороба, є професія вчителя. Вона вам близька не лише тому, що ви щодня спілкуєтеся з учителя¬ми, а й тому, що кілька наших мам працюють у освітній галузі. (Учениця зачитує уривок зі свого твору про те, як вона розуміє завдання, які стоять перед вихователя¬ми у навчально-виховному процесі.) Класний керівник. Більшість із вас знає вчителя, його роботу по школі. А ось як описав (називає учня) свою маму-вчительку вдома (зачитує його твір). (Звертається до мами-вчительки.) А що легше: вчитися чи вчити? (Виступ мами-педагога.} Учень. Роботящі руки в мозолях Зводять храми, палаци і школи, Варять сталь у доменних печах, Висаджують клени і тополі. З міста в місто водять поїзди, Добувають «золото» у шахтах. І в усі часи, в усі віки У пошані руки мозолясті. Б. Сливчук Класний керівник. Важлива й необхідна людям професія – робітник. Робітничих професій, спеці¬альностей дуже багато. Ваші мами і батьки працю¬ють будівельниками, водіями, швачками, столяра¬ми тощо. Слово надаю нашій мамі (називає ім’я). Чому ви стали швачкою, чи любите ви свою про¬фесію, які риси характеру притаманні швачці? (Виступ мами-швачки.) Класний керівник. Твір про свого батька – водія крана – прочитає наша учениця. А учень (називає ім’я) розповість гумореску Павла Глазового. (Твір учениці й гумореска П. Глазового.) Класний керівник. Просимо розповісти про про¬фесії залізничників і свою зокрема батька нашого учня (називає ім’я). (Виступ батька залізничника.) Класний керівник. Кожен юнак може обрати улюблену професію, але є така, якою зобов’язані володіти всі хлопці – захисники Батьківщини. І до¬помагати їм у цьому мають офіцери. Про свого батька – офіцера-прикордонника розповість (називає ім’я). За минуле сторіччя майже у 200 разів на Землі збільшилася кількість професій. На дошці написа¬но найновіші з них. До таких нових і дуже необхід¬них у сучасному житті належить професія програ¬міста. Ним працює мама (називає ім’я) – їй слово. Чудова професія медика, людини, яка повертає здо¬ров’я і дарує життя людям. Мама (називає ім’я) – лікар, а мама (називає ім’я) – медична сестра. Послухайте уривки із творів їхніх дітей та виступи самих мам. (Твори учнів та виступи їхніх мам.) Класний керівник. Цікаві професії, які належать до сфери обслуговування населення. Це – листо¬ноші, перукарі, продавці, оператори комп’ютерно¬го набору. А ось мама (називає ім’я учениці) – продавець. Якими рисами має володіти продавець? (Розповідь мами продавця.) Про свою маму, працівника перукарні, розповість (називає ім’я). (Виступ мами-перукарки.) Класний керівник. Що ж таке професія? Про¬фесія – це певний вид праці. У кожній професії є свої різновиди праці, які називаються спеціальнос¬тями. Наприклад, немає професії «учитель узагалі», а є – учитель початкових класів, учитель географії, математики тощо, інженер може бути інженером-електриком, інженером-програмістом, інженером механіком тощо. Світ професій дуже великий, їх налічується близь¬ко шести тисяч. Професії умовно поділено на п’ять груп: I – людина – природа; II – людина – техніка; III – людина – людина; IV – людина – знакова система; V – художній образ. Які, на вашу думку, професії належать до цих груп? Назвіть їх. На допомогу у виборі професій вам можуть при¬йти книги. Із ними вас ознайомить наш бібліотекар. (Виступ бібліотекаря.) Класний керівник. А поради щодо вибору професії вам надасть шкільний психолог. (Виступ шкільного психолога.) Класний керівник. Народна мудрість говорить: щасливий той, хто радісно йде на роботу і з радістю повертається додому. Але, щоб іти радісно на ро¬боту, треба одержувати від неї задоволення, а це залежить від обраної професії. Учениця. Ми до батьків сказати хочем слово, І привітати хочем від душі, Подарувати пісню вам чудову, Найкращі прочитати вам вірші. Бо без батьків чого ми в світі варті? Без маминої ласки і тепла, Без батьківської строгості і жарту, Без нашого родинного життя? Вони ж нас, як пташат в гнізді, зростили, Давали раду як могли, І в наших душах сонце засвітили, І крила для польоту нам дали. Учень. Не зобидь ні старця, ні дитину. Поділись останнім сухарем, Тільки раз ми на землі живем, У могилу не бери провину. Зло нічого не дає, крім зла, Вмій прощати, як прощає мати. За добро добром спіши воздати, Мудрість завше доброю була. Витри піт солоний із чола І трудись, забувши про утому, Бо людина ціниться по тому, Чи вона зробила, що могла, Скільки сил у неї вистачало, Щоб на світі більше щастя стало. М.Луків Класний керівник. Цими прекрасними словами закінчуємо нашу годину. Дякую за увагу. | |
|
Всього коментарів: 0 | |