02:32
Виховний захід на тему:"Друг – це другий я."
Виховний захід
Тема: Друг – це другий я.
1.Організаційний етап.
а) Групова бесіда на тему „Що таке дружба?”, обговорення теми та мети української народної казки „Батьківський заповіт”.
б) Розкриття теми заходу за допомогою приказок.
2. Мотиваційний етап.
а) Розкриття інформаційним центром поняття дружба за тлумачним
словником.
3. Реалізаційний етап.
1) Когнітивний етап.
а) Обговорення байки П. Глазового „Фальшиві друзі”.
2) Адаптивний етап.
а) Обговорення проблемних ситуацій взятих з життєвого досвіду 
( листів) дітей.
б) Поради психолога.
Поради Д. Карнегі ( „Як придбати друзів і впливати на людей.” )
4. Підсумковий етап.
а) Груповий аналіз знань, одержаних під час заходу. Б) Проголошення символу дружби класу.
Мета: виховувати у дітей такі якості як дружелюбність та гуманізм.
Завдання:
1. Емоційного стимулювання. Стимулювати почуття відповідальності за те з ким дружимо. Почуття значимості існування друга в житті кожної людини.
2. Направленої мотивації. Усвідомити потребу кожної людини в існуванні друзів, у відчутті, яке дає дружба, як необхідну умову добробуту особистості.
3. Пізнавальні. Сформувати знання хто такий друг і що таке дружба.
4. Адаптивні. Уміння проявити бережне ставлення до дружби; тактовно вказати на недоліки друга.
Засоби: листи, байки, прислів’я, інформаційний центр.
Місце проведення: актовий зал
Форма проведення: пізнавальна бесіда.
Обладнання: гілочки дерева, плакат з темою заходу і епіграфом.
Хід заходу.
1. Організаційний етап.
Епіграф.
„Хто не шукає дружби з ближнім,
той сам собі заклятий ворог.”
(Шота Руставелі)
Вчитель:
Ми з Вами сьогодні проведемо годину спілкування на морально-етичну тему „Дружба”. Це дуже багатогранна і цікава тема. І щоб нам було легше її розглянути, я призначу собі помічників, а саме інформаційний центр у складі таких учнів: 1..., 2..., 3..., 4... .
А тепер, друзі, погляньте на свої парти. У Вас у всіх лежать гілочки. Згадайте казку „Батьківський заповіт” і ви зрозумієте для чого вони нам. Хто з Вас може нагадати про що ця казка? 
Учень (розповідає казку). 
Вчитель (після прослуховування казки).
Ось і ми з Вами зберемо наші гілочки у пучечок і перев’яжемо стрічкою. Цей пучечок стане символом єдності нашого класу, нашої дружби. А які прислів’я та приказки Ви знаєте про дружбу? 
Учні розповідають:
1. Дерево міцне корінням, а людина – друзями.
2. Олин у полі не воїн.
3. У лиху годину пізнаєш вірну людину.
4. Без вірного друга – велика туга.
5. Яку дружбу заведеш таке й життя проведеш.
6. Нових друзів май, а старих не забувай.
7. Справжнього друга за гроші не купиш. 
2. Мотиваційний етап
Вчитель
То що ж таке дружба? Зараз наш інформаційний центр розкриє нам це поняття, користуючись тлумачним словником.
1-й член інформаційного центру.
Дружба – це близькі стосунки, що засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків, поглядів. Це активна зацікавленість один в одному.
Вчитель.
Давайте послухаємо, що означало мати друга в різні часи. 
2-й член інформаційного центра.
У всі часи дружба вважалась великою цінністю. У скіфів вона перевірялась кров’ю і служила військовим договором і великою клятвою. В епоху середньовіччя дружба вважалась втіленням благородства. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу вище кохання і сімейних стосунків.
3-й член інформаційного центру.
Наш народ споконвіку культивував лицарські традиції. З століття в століття в лицарських традиціях формувалася еліта нації, яка завжди боролась за свободу і незалежність України. 
4-й член інформаційного центру.
Дружба – ушляхетнює життя. Вона надзвичайно високо оцінюється в українській культурі. Піднесено про дружбу писав М.В. Гоголь: „Немає уз, святіших за товариство, і батько любить своє дитя і мати любить, дитя любить батька й матір, але це не те, любить і звір своє дитя. А поріднитись по душі, а не по крові може тільки людина.” 
3. Реалізаційний етап. 
1) Когнітивний етап.
Вчитель
Так дійсно, дружити може тільки людина, але ось дружбу кожен розуміє по-різному. Більшість з вас погодиться з думкою, що щастя – це коли тебе розуміють. І тому кожен з нас постійно прагне знайти друга, який би зрозумів, вислухав і підтримав нас. Але друзі бувають різні.
І.Г.Сковорода навчав бути обачним у виборі друзів, він писав: „...Нема нічого небезпечнішого, ніж підступний ворог, але немає нічого отруйнішого від удаваного друга... Жоден диявол не приносить лиха більше ніж такі удавані друзі.”
Про таких друзів існує багато гуморесок та байок. Одну з них написав П.Глазовий і називається вона „Фальшиві друзі”
Учень виразно зачитує байку „Фальшиві друзі”.
Двоє друзів тихо йшли полем, попід гаєм. Раптом дивляться ведмідь з яру вибігає.
Перший вигукнув: – Біда! Буде нам рубаха! –  
Кинув друга і притьмом вискочив на дуба.
Другий скрикнув і упав па краю дороги, 
З переляку задубів і відкинув ноги.
До лежачого ведмідь підійшов поволі,
Довго нюхав, потім чхнув та й побрів по полю.
Зліз із дуба, той що втік. – Ти живий? – питає, 
- Ну й великий же ведмідь! Більших не буває.
Як же він тебе не з’їв? Мабуть не голодний.
- Ні друзяко, видно, він – добрий, благородний.
Ти повіриш розмовляти вміє по-людському Він обнюхав мене й говорив при тому:
„Ти дружи з людьми, та знай – совісті немає Той, хто в горі та в біді друга покидає”.
Байку вигадав Езоп – цим себе прославив А мораль ведмідь сказав, крапку я поставив!
Вчитель.
Ось Ви прослухали байку. Чи сподобалась вона Вам? Яка ж її мораль? Як в цій ситуації повів себе друг? 
2) Адаптивний етап.
Вчитель.
У кожного з нас в житті виникають різні ситуації, і кожен з нас по-своєму виходить із них. Давайте тепер разом спробуємо це зробити. Як би вчинили в таких ситуаціях.
Ситуація № 1.
У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, він почав вимагати від учня, який за нею прикріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: „Я знаю хто розмалював парту, але не можу сказати, тому що не хочу зраджувати друга.” Вчитель попросив цього учня вимити парту.
Вчитель.
Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який розмалював парту? 
Ситуація № 2. Лист „ Мене зрадила подруга”.
„Ми товаришуємо з дитинства, але нещодавно я дізналась, що вона за моєю стіною сміється з мене. А саме головне, вона всім каже, що мені не можна довіряти. Зараз ми з нею не розмовляємо. Порадьте, як мені з нею поводитись.”
Щоб Ви порадили цій дівчинці?
А зараз ми послухаємо поради досвідченого психолога.
Поради психолога.
Зрадою можна вважати дії подруги, спрямовані проти тебе. Як діяти, якщо таке сталося?
1. Не панікуй! Не наголошуй, що дружби не існує. Не роби висновків про те , що світ жорстокий, несправедливий.
2. Навіть не думай мстити!
3. Не бійся залишатися одна. Цей стан не тривалий.
4. Не обговорюй колишню подругу бо станеш безпринципною базікою.
Вчитель.
А тепер давайте поговоримо про Вас. Скажіть: чи є у Вас друзі Чи було таке, щоб друг Вас зрадив? А Ви ніколи не зраджували свого друга?
На попередній годині спілкування ми проводили анкетування. На основі ваших відповідей я спробую визначити, чи маєте Ви друзів.
Результати опитування.
Вчитель.
Ми зараз звершімось до дуже цікавої книги Д. Карнегі „Як придбати друзів і впливати на людей”, де є 6 порад , які мають допомогти нам у житті і у виборі друзів теж.
1. Виявляйте щирий інтерес до людей.
2. Ви повинні зустрічати людей з радістю, як що хочете щоб вони раділи зустрічі з вами.
3. При розмові частіше вживайте ім’я співрозмовника, тому що для нього воно найкраще.
4. Вмійте уважно слухати співрозмовника. Заохочуйте його говорити про себе.
5. Прагніть дати людині можливість відчути її неповторність, робіть це щиро.
6. Починайте розмову на тему, що цікавить співрозмовника.
4. Підсумковий етап.
А тепер зробимо підсумок сказаного нами, висновки. Що ж таке дружба? Що означає бути вірним другом?
Учні відповідають.
Вчитель.
У нас на Україні, існує така традиція – на Вербну неділю освячувати вербові гілочки. І кажуть, що якщо в цей день посадити цю гілочку, то вона обов’язково пустить коріння і з часом виросте гарна верба.
І якщо ми теж посвятимо наші гілочки, наш символ єдності класу дружбою, то з кожного з нас виросте чудова і гарна людина.
Тому давайте на останок згадаємо слова одного з улюблених героїв мультфільму Кота Леопольда „Друзі, давайте жити дружно!”
До побачення.

Категорія: Позакласна робота | Переглядів: 11231 | Додав: ROM@N | Рейтинг: 4.0/5
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: