02:05 Світ твоїх захоплень | |
Мета: 1)Виховна: виховувати любов до знань роботи з книгами та іншими джерелами отримання інформації. 2)Навчальна: вчити у прочитаному бачити головне і вміти швидко знайти вірну відповідь на поставлене питання а також логічно мислити при виборі відповідей. Розкрити перед учнями чарівний світ людських захоплень, ви¬ховувати людяність, доброту, любов до праці, любов і бережливе ставлення до природи. 3)Розвиваюча: розширити знання учнів щодо видів праці, захоплень людей. Дізнатися, про що мріють ровесники, як вони втілюють свої мрії в життя. Форма проведення: година-спілкування Місце проведення: кабінет історії. Час проведення: одна година. Етапи підготовки і проведення виховного заходу: 1. Етап – вибір мети. Мета даного заходу підібрана таким чином, щоб не тільки можна було дати нові знання, але й перевірити вже набуті раніше. Головна мета - пізнавальна. 2. Етап – планування виховного заходу. На даному етапі йде підбір питань для заходу місця і часу проведення. 3. Етап – організація діяльності учнів. Учні раніше були попереджені про проведення заходу. 4. Етап – проведення заходу. Захід проводиться в формі спілкування, запитання, що ставить вчитель присутнім, містять елементи для розвитку логічного мислення учнів, вміння спостерігати та аналізувати. 5. Етап – підведення підсумків. Після проведення заходу обговорити захід з вчителем, методистом, і з присутніми студентами з метою вивчення успіхів та невдач. Обладнання. Вислови видатних людей, вирізки з газет, журналів, грамзапис. Епіграф. Не забувай ні на хвилину Свого призначення, людино! (Радиш). Питання для спілкування 1. Захоплення і мрії. 2. Ти і твої захоплення. 3. Сторінками книг і газет. 4. Життя цікаве, умій проявити себе. Вступне слово. Сьогодні в нас година спілкування «Світ твоїх захоплень». Ми погово¬римо про свої мрії, захоплення, дізнаємося про те, чим цікавляться наші ровесники. Адже кожна людина має якісь уподобання, про щось мріє, прагне до чогось незвичайного, хоче проявити себе в чомусь, тому з задоволенням виконує ту чи іншу роботу. І дуже добре, якщо захоплення і мрії збігаються. Виникає запитання, коли ж у людей з'являються захоплення? Напевне, в дитинстві, коли дитина починає гратися і усвідомлювати, що їй подобаєть¬ся, а що ні, ігри кожен вибирає за своїми уподобаннями. І по тому, що тебе цікавить, можна зрозуміти, які риси виховуєш у собі. Свої захоплення діти часто стараються втілити у грі. Можна побачити, як вони граються у школу, лікарню, продавців, водіїв тощо. В народі кажуть: «У що ти граєш, тим і захоплюєшся». У грі, як і в дорозі, пізнають людей. Вибирати свої доро¬ги треба свідомо. Людина на землі не може просто існувати, бути пустоцві¬том. А навпаки - мріяти, старатися робити так, щоб мрії здійснювалася. Бо той, хто прагне до досягнення своєї мети, досягає її. А чим захоплюєтеся ви, що вам подобається, чим цікавитесь? Вчитель. Ніщо не звеличує людину так, як праця. І ніщо інше, крім праці, не здатне по-справжньому звеличити людину, незважаючи ні на її вік, ні на характер, ні на вдачу. Я дуже люблю працювати, допомагати батькам у веденні домашнього господарства. А найбільше я захоплю¬юся художньою обробкою деревини. З великим задоволенням відвідую гурток Сьогодні хочу запропонувати вам свої вироби: це шкатулка, підставка для вазонів, поличка. Ви навіть не можете уявити, з яким захопленням я виготовляв це. В майбутньому я хочу навчатися в училищі, ще більше вдосконалити свої вміння і думаю, що своєю пра¬цею зможу бути корисним людям. Вчитель. Звичайно, ніщо не утверджує людину так, як праця. У ній розкриваються найкращі риси людини, яких доти можна було і не помітити. Як уже сьогодні було сказано, ніщо не звеличує людину так, як праця. Цим словам судилося стати крилатими. Важко встановити, хто сказав їх першим, можливо саме тому їх приписують різним авто¬рам. Але суть не в тому - під ними підписався б кожен. Вчитель. У мене також є захоплення. Я дуже люблю малювати. У тих, хто захоплюється малюванням, розширюється кругозір. Бо можна поба¬чити світ сірим, буденним, а можна - у всіх кольорах веселки. Треба лише вчитися бачити і відчувати справжню красу, і тільки тоді мож¬на збагнути, наскільки змістовнішим стане наше життя. Як приємно дивитися виставки картин різних художників, а особ¬ливо дітей. Сьогодні я хочу познайомити вас з своїми малюнками. Звичайно, вони потребують вдосконалення. Але, працюючи над ними, я старався віддати всю свою душу. Вчитель. (Звучить тиха музика.) Музика... З давніх-давен наші предки прагнули передати у звуках свій настрій, переживання, радість, сму¬ток. Музика виникла ще в сиву давнину і вже тоді стала джерелом естетичної насолоди. Вона надихала людей на сміливі вчинки, наснажувала відчуттям краси і благородства. Не випадково ще в найдавніших грецьких міфах серед дев'яти муз, красномовних дочок Зевса, особливо обожнювали юну покровительку поезії та музики Евтерпу. Древні говорили: «Сміливіше прилучайтеся до чар мистецтва, і воно ще більше вабитиме вас». В давньоруській легенді про співця Садка розповідається, як під його гусла все підводне царство починало танцювати. Музика билинного героя перевиховала холодну царівну Волхову, і серце морської володарки почало відчувати страждання, радість, любов. Я дуже люблю музику, пісні. Сама також люблю співати. Можливо це я успадкувала від своєї мами, яка також дуже любить співати. В нашій сім'ї завжди звучить ніжна українська мелодія. Вчитель. Спорт - одне з найцікавіших і найкорисніших захоплень, він є засобом вияву фізичної досконалості, мужності і краси. Ця магічна пристрасть полонить людей дедалі більше. У спорті ми пізнаємо радість фізичного самоутвердження, хвилювання боротьби за першість, щастя перемоги. Спорт не тільки фізично загартовує людей, він сприяє гармонійному розвитку, допомагає кожному виховувати в собі колективізм, почуття відповідальності, обов'язковість, рішучість та інші прекрасні риси характеру. Вольовими характерами спортсменів-чемпіонів світу, мабуть, захоплюються всі. Яку ж потрібно виробити в собі зібраність, яким треба бути натренованим, щоб вибороти першість серед найспритніших, найсильніших. Дуже люблю футбол, дуже багато знаю про відомих футболістів не тільки України, а й світу, відвідую футбольну секцію, завжди беру участь у спортивних змаганнях. Але чи зможу проявити себе, не знаю. Тому що для цього потрібно не тільки захоплення, а й велика праця над самим собою. Вчитель. Саме захоплення спортом, щоденні тренування, сила волі, терпін¬ня, а особливо, мрія допомогли стати відомою чемпіонкою світу з фігур¬ного катання Оксані Баюл і цим самим здобути славу не тільки собі, а й принести славу своїй країні. Відрадно, що коли в одному з німець¬ких університетів студентів запитали, що вони знають про Україну, то вони назвали ім'я Оксани Баюл. Вчитель. Чарівна і неповторна краса квітів! Хіба можна не милуватися їхньою красою, розмаїтістю, пишним цвітом. Люблю різні квіти: по¬льові і городні. Але найбільше люблю царівну квітів - троянду. Сама вмію розмножувати її, доглядати. Коли знаходжуся наодинці з квітами, то згадую оповідання Джеральда Дарреля «Балакучі квіти». Пригадується, як місіс Кралевська захоплюва¬лася квітами, що навіть зуміла почути їхні голоси, зрозуміти їхню мову. Вчитель. А краса природи? Хіба вона не вабить кожного з нас? Та сьогодні ми неодноразово чуємо: природу треба оберігати. А древні жителі нашої планети і не думали про це. Вони захоплювалися природою, ніхто тоді й не передбачав, що прийде час, коли доведеться боротися за збереження природних багатств. Грецька міфологія зберігає образ богині природи Венери Анадіомени - красуні з великими крильми, її зображували в польоті, вона височіла і над землею, і над людьми -могутня, велична і недосяжна. Так, природа сильна, але дехто з людей старається стати сильні¬шим за неї, нищить її. Тому завдання кожного з нас не тільки захоп¬люватися красою природи, а й боротися з тими, хто нищить цю красу. Якщо гортати сторінки наших газет і журналів, то ми дізнаємося про захоплення наших ровесників, учнів шкіл нашої області. Ось перед вами фотографія Юлія Саннікова, який став переможцем Всеукраїнської математичної олімпіади. «Математика для мене все, - так висловився він. Найбільше задоволення - розв'язувати задачі». А на запитання журналіста, чим ще захоплюється, - відповів, що зай¬мається вивченням англійської мови, любить живопис і малювання. Шестикласниця Світлана Дубинська та восьмикласниця Інга Геніс з Коломийщини не уявляють себе без творчості, вони складають пре¬красні вірші, які народжуються на струнах їхньої душі. А івано-франківець Назарій Пилатюк захоплюється музикою. Він став володарем гран-прі першого обласного конкурсу юних скрипалів. На сьогоднішню зустріч ми запросили юних літераторів нашої школи, які поділяться з вами своїми розповідями, а також прочита¬ють деякі свої твори. (Юні літератори читають свої вірші.) Підсумок. Звичайно, про захоплення ми можемо говорити ще і ще. Не знаю, чи є людина, яка б нічим не цікавилася. Та не всі, хто захоплюється моделюванням, створюватимуть машини; не всі, хто захоплюється спортом, стануть спортсменами; не всі, кому подобається музика, ста¬нуть музикантами... Головне – мати якесь улюблене заняття, щось робити. Бо, як писав відомий педагог В. О. Сухомлинський, - «Ти не завжди будеш дитиною. Ми з'являємося на світ і спочатку буваємо маленькими дітьми для того, щоб ставши дорослими, залишити свій слід на землі, прожити життя справжніми людьми. Прагни швидше стати духовно зрілим творцем, мислителем, трудівником. Людина смерт¬на. Ми йдемо в небуття, але, разом з тим, людина й безсмертна. Твоє безсмертя в тому, що ти зумієш створити для людей, для своєї Батьків¬щини». То ж творіть, дерзайте, захоплюйтесь і дбайте про те, що ви залишите для нащадків. Не забувай ні на хвилину свого призначення, Людино! Бо якщо станеш забувати, то будеш ти нічим ставати. Бо як забудеш - всохнуть ріки, на світ народяться каліки, А опромінені тополі підуть собі степами голі. Бо якщо станеш забувати, тоді себе не врятувати, Бо віра вмре, надія згасне, своє ім'я забудеш власне. Забудеш ім'я свого роду, і ім'я батька, і народу, Забудеш знати і уміти, і рідну мову розуміти | |
|
Всього коментарів: 0 | |