Мета: навчальна: сформувати уявлення про призначення та будову вимірювальних інструментів. Прийоми, розмічання за шаблоном. Відомості про припуски на обробку. Виховна: виховувати старанність і культуру праці учнів. Розвиваюча: пізнавальний інтерес та логічне мислення. Об’єкт праці: вимірювальні та креслярські інструменти. Дидактичні засоби: плакати та креслярські інструменти. Інструменти та матеріали: олівець, метр, кутник, рейсмус, малка, єрунок і рулетка. Тип уроку: комбінований з елементами бесіди.
План уроку 1. Організаційна частина 2хв. 2. Актуалізація знань учнів 5хв. 3. Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів 2 хв. 4. Викладення нового матеріалу 20хв. 5. Закріплення нового матеріалу 10хв. 6. Підведення підсумків уроку 3хв. 7. Завдання для виконання вдома 2хв
1) Організаційна частина Привітання з класом, ознайомлення з учнями, перевірка їх наявності на уроці за журналом, концентрація уваги учнів, перевірка готовності учнів до уроку. Створення позитивної, емоційної атмосфери. 2) Актуалізація знань учнів 1. З чого складається лобзик? 2. Як потрібно правильно закріпляти пилочку? 3. Які ви знаєте допоміжні засоби при пилянні лобзиком? 4. Які ви знаєте види фанери? 3) Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності учнів Тема уроку: (записується на дошці). Вимірювальні та креслярські інструменти. Мета: ознайомитись з будовою та призначенням креслярськими інструментами. Розглянемо прийоми розмічання заготовки. 4) Викладення нового матеріалу Методи: пояснення з елементами бесіди, спостереження. Основні поняття: розмічання, ціна поділки шкали, поділка, шкала. План уроку 1. Основні етапи розмічання та його види. 2. Шкала та поділки шкали. 3. Допоміжні інструменти при розмічанні. 4. Шаблони та їх застосування.
Розмічання – нанесення на заготовку точок і ліній, які показують контури поверхонь, що підлягають обробці, а також допоміжних ліній і центрів отворів майбутнього виробу. Розмічання – одна з важливих і трудомістких операцій, від виконання якої багато в чому залежить не тільки якість виробу, а і витрачені матеріали. Методи вимірювання характеризуються застосуваннями засобами вимірювання та прийомам використання їх. Розрізняють методи вимірювання абсолютні, або безпосередні, коли визначають значення всієї вимірювальної величини безпосередньо за показами вимірювального засобу, і відносні, або порівняльні, що ґрунтуються на порівнянні вимірювальної величини з певною величиною – еталоном. Розрізняють такі основні експлуатаційні показники засобів вимірювання. Шкала призначена для відліку показів вимірювального засобу; має низку відміток (штрихів, точок), що відповідають певним значення вимірювальної величини. Поділка шкали – відстань між осями поряд розташованих штрихів. Ціна поділки шкали – значення вимірювальної величини, що відповідає одній поділці шкали. Найпростіші вимірювальні і розмічальні інструменти застосовують у столярному виробництві для контролю лінійних розмірів, кутових величин, правильності поверхні, для розмічання заготовок. До найпростіших інструментів для контролю лінійних розмірів відносять: лінійки, метри, рулетки, кутники, єрунок, малка, висок, рейсмус. Метр має 10 ланок загальної довжини 1000 мм. Складний метр має змогу вимірювати матеріали, заготовки, готові вироби з точність до 0,5 мм. Рулетки складається з сталевої або полотняної стрічки, що намотується в ручну або за допомогою ручки на стержень. Точність вимірювання рулеткою становить від 0,5 до 1 мм. Кутник складається з колоди і пера, скріплених між собою під кутом 90˚ прямим наскрізним шипом на клею або заклепкою. Єрунок призначений для розмічання й вимірювання кутів 45˚ і 135˚. Він складається з колоди і пера, скріплених разом під кутом 45˚. Малка призначена для вимірювання кутів за зразком і перенесення їх на заготовки – деталі. Вона складається з колоди прямокутної призматичної форми і пера, яке вставлене в проріз і скріплене колодою шарнірним болтом і барабан-гайкою. Висок складається з металевої конусоподібної гирки, підвішеної до суканого льняного шнура, який намотується на котушку. Рейсмус призначений для нанесення рисок, паралельних одному з боків бруса, деталі. Він має колоду з двома круглими отворами що є напрямними для двох брусків – стержнів, які вільно пересуваються в них. На кінці бруска з одного боку є металеві шпильки (голки), якими наносять риски. Шаблон – розмічальний інструмент, що має дійсний розмір і форму. Розмі й треба зняти із заготовки в процесі обробки, що має розмір виробу передбачені кресленням. Припуск на обробку для деревини становить від 0,5 до 1 мм. 5) Закріплення нового матеріалу а) бесіда 1. Яким інструментом вимірюють деталі? 2. З яких складових частини складається кутник? 3. Який процес ми називаємо розмічанням? 4. Пояснити, що ми називаємо припуском на обробку. б) виконання вправ на розмічання, знаходження ціни поділки шкали Метод проведення: фронтальна, індивідуальна. Розгляд інструментів для креслення та визначання їх частин. 6) Підведення підсумків уроку 2хв. Таким чином сьогодні на уроці ми ознайомились з процесом розмічання, та інструментами для виконання цих процесів. На наступному уроці ми продовжимо вивчати процес розмічання, а саме перейдемо до практичного використання процесу розмічання. 7) Завдання для виконання вдома 2хв. Вдома ви повторюєте матеріал за конспектом і підручником, на наступний урок мати обов’язково олівець, лінійку та спецодяг. | |
| |
Переглядів: 5668 | |
Всього коментарів: 0 | |