План-конспект уроку: технологія обпилювання металевих заготовок напилками.

Тема: технологія обпилювання металевих заготовок  напилками.

Мета:

Ø ознайомити учнів з прийомами обпилювання напилками тонколистового металу сформувати в них уміння виконувати ці операції;

Ø виховувати організованість, культуру праці, увагу, охайність, бережливе відношення до інструментів та матеріалів;

Ø розвивати координацію, точність, силу та швидкість рухів, окомір.

Об’єкт праці: заготовка молотка.

Дидактичні матеріали: плакат "Види напилків”, інструкційна карта по виготовленню молотка.

Матеріально-технічне забезпечення: Молоток, кернер, напилки, свердлильний верстат 2М-112, лещата, рисувалка, лінійка, верстак, заготовка молотка.

Тип заняття: комбінований урок.

План уроку

Організаційна частина

Оголошення теми, мети та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.

Повторення раніше вивченого

Викладення нового матеріалу

Закріплення нового матеріалу

Вступний інструктаж

Самостійна практична робота

Поточний інструктаж

Заключний інструктаж

Підведення підсумків уроку

Задання д/з

Прибирання робочих місць

І. Добрий день, будь ласка сідайте. Чергові, назвіть відсутніх. Гаразд, якщо всі готові, то починаємо урок.

 ІІ. Записуємо в зошитах число, класна робота та тему нашого сьогоднішнього заняття – „Обпилювання металевих заготовок напилками”. Тема, яку ми будемо розглядати сьогодні дуже важлива, оскільки обпилювання напилками дуже широко застосовується в повсякденному житті та на виробництві. В більшості випадків всі чистові роботи при збиранні і монтажі будь-якого обладнання чи просто виготовлення якого-небудь виробу виконується вручну напилками. Тому ми сьогодні розглянемо основні види напилків і ознайомимося з основними прийомами роботи з ними.

 ІІІ. А зараз давайте трошки повторимо попередній матеріал та перевіримо як ви вивчили те, що було вам додому (Усне фронтальне опитування)

IV. Ви вже знаєте чим проводиться обпилювання, що утворюється в його результаті, тож може хто небудь скаже мені що ми називаємо обпилюванням? (Учні відповідають). Добре, давайте запишемо у зошити: Обпилювання – операція по обробці металів та інших матеріалів шляхом зняття невеликого шару матеріалу напилками вручну чи на обпилювальних верстатах.

За допомогою напилка слюсар придає деталям необхідну форму і розміри, призводить підгонку деталей, підготовлює кромки деталей для зварювання і виконує інші роботи.

Напилок представляє собою стальний брусок визначеного профілю і довжини, на поверхню якого нанесені насічки (нарізки), які утворюють впадини і загострені зуби, що мають в перерізі форму клина.

Напилки по призначенню поділяють на наступні групи: загального призначення, спеціального призначення, надфілі, рашпілі. Давайте це запишемо.

Напилки загального призначення призначені для загальнослюсарних робіт. По кількості насічок на 1 см довжини напилки поділяються на 6 типів.

Також ви вже знаєте, що напилки можуть різнитися і за формою, назвіть будь-ласка, які ви знаєте (учні відповідають). Так, добре, а більш повний перелік звучить так: А – плоскі; Б – плоскі гостроносі; В – квадратні; Г – тригранні; Д – круглі; Е – напівкруглі; Ж – ромбічні; З – ножівочні.

Також існують напилки для:

            обробки кольорових сплавів;

            обробки виробів з легких сплавів і неметалевих матеріалів;

            тарировані напилки.

Алмазні напилки використовують для обробки твердосплавних частин інструмента і металів.

Надфілі – для лекальних, гравюрних, ювелірних робіт.

Рашпілі призначені для обробки м’яких металів і неметалевих матеріалів. Існують ще машинні напилки, борнапилки.

Для того, щоб зручно було тримати напилок при роботі, на його хвостовик насаджують дерев’яну рукоятку. (Демонстрація).

А зараз давайте розглянемо безпосередньо процес обпилювання. Перед роботою оброблювану заготовку затискують в лещатах, обпилюваною  площиною горизонтально, на 8-10 мм вище рівня губок.  Заготовку з обробленими поверхнями закріплюють, використовуючи прокладки із м’якого матеріалу (мідь, латунь, алюміній, фанера).

Прийоми обпилювання (Роз’яснення, демонстрація).

            Положення корпусу вважається правильних, якщо права рука з напилком поставлена на губки лещат зігнута в лікті, утворює кут 90º між плечем та ліктем. При цьому корпус працюючого повинен бути прямим і розгорненим під кутом 45º до лінії лещат.

            Положення ніг. Ліва нога виставлена вперед у напрямку руху напилка, праву ногу відставляють від лівої на 200-300 мм так, щоб середина її ступні находилась проти п’ятки лівої ноги.

            Положення рук має важливе значення. Слюсар бере в праву руку напилок за рукоятку так, щоб рукоятка упиралась в долоню руки, чотири пальці захватували рукоятку знизу, а великий палець розташовувався зверху. Долоню лівої руки накладають трохи поперек напилка на відстані 20-30 мм від його кінця. При цьому пальці повинні бути трохи зігнуті, але не звисати, вони не підтримують, а тільки притискують напилок. Лікоть лівої руки трохи піднятий. Права рука від ліктя до кісті повинна складати з напилком пряму лінію.

            При чистовому обпилюванні тиск на напилок повинен бути значно менший, ніж при черновій обробці.

 

V. Тепер давайте перевіримо як ви засвоїли новий матеріал:

            Що називається обпилюванням?

            Що уявляє собою напилок?

            Які типи напилків ви знаєте?

            Для чого застосовують рашпілі?

            Як правильно затиснути оброблювану заготовку в лещатах?

            Розкажіть правильне розташування працівника при обпилюванні.

 VI. Вступний інструктаж.

Сьогодні на занятті кожен з вас повинен завершити обробку свого молотка та здати готовий виріб на підсумкове оцінювання. Нагадую, що коли отримаєте інструмент, ви повинні правильно організувати своє робоче місце. Справа від себе ви розташовуєте той інструмент, який берете правою рукою, а в лівому куті той, який берете лівою рукою.

При виконанні даної роботи всі повинні дотримуватись правил техніки безпеки, а з урахуванням нової теми ще й таких вимог:

1.         Інструмент використовувати тільки за призначенням.

2.         При роботі з напилками необхідно слідкувати за розташуванням лівої руки й не забувати, що лівою рукою тільки притискують напилок, а не утримують.

3.         При очищенні заготовки від металевих частинок, ні в якому разі не можна здувати ці частинки з поверхні, так як вони можуть попасти вам чи вашому товаришу в очі або ротову порожнину. Завжди треба використовувати спеціальні щітки.

 VІІ-VІІІ. Під час самостійної роботи учнів проводжу цільові обходи та проводжу контроль за додержанням правил техніки безпеки, правильністю виконання роботи, виконанням санітарно-гігієнічних норм роботи, правильністю виконання кожної технічної операції і всього технологічного процесу, а також проведенням учнями самоконтролю якості.

ІХ. Під час заключного інструктажу проводжу аналіз типових помилок при виконанні практичної роботи, проводжу оцінку якості виробів, демонструю найкращі вироби. Аналізую вироби учнів по таких критеріях:

            дотримання правильності розмірів;

            дотримання часових норм (рівень готовності виробу);

            охайність у виконанні роботи.

Х.  Тож на сьогоднішньому уроці ми з вами розглянули процес обпилювання металу, дізналися про різні види напилків та прийоми роботи з ними. Гадаю ці знання знадобляться вам на подальших уроках праці та взагалі у подальшому житті.

Виставлення оцінок за урок.

 ХІ. Вивчити записи в зошити, на наступне заняття обов’язково при собі мати спецодяг.

 ХІІ. Прибирання робочих місць.

Категорія: Уроки 5-6 класи | Додав: admin (05.02.2012)
Переглядів: 4065 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: