План-конспект уроку:"ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАЦІ В ШКІЛЬНІЙ НАВЧАЛЬНІЙ МАЙСТЕРНІ"
Мета: сформувати уявлення учнів про технологію як перетворюючу діяльність, організацію праці, правила внутрішнього розпоряд¬ку та безпеку праці в шкільній навчальній майстерні, зацікавити учнів вивченням предмета; розвивати Інтерес до техніки та тех¬нологій, прищеплювати працелюбність та творче ставлення до праці; виховувати організованість у роботі та відповідальність за свої дії. Ключові поняття: об'єкт праці, техніка, технологія, технологічна діяльність, безпека праці, виробнича санітарія. Об'єкти практичної діяльності учнів: обладнання шкільних майстерень, Обладнання: зразки учнівських виробів, плакати з правилами внутрішнього розпорядку та безпеки праці в шкільних навчальних майстернях. Хід уроку I. Організаційний етап II. Мотивація навчальної діяльності учнів ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів IV. Вивчення нового навчального матеріалу 1. Поняття про техніку і технології. 2. Ознайомлення учнів з устаткуванням шкільної навчальної майстерні. 3. Ознайомлення учнів з правилами внутрішнього розпорядку. 4. Вступний інструктаж з техніки безпеки у шкільній навчальній майстерні. V. Контроль та самоконтроль засвоєння учнями правил внутрішнього розпорядку та безпеки праці в шкільній навчальній майстерні. IV. Домашнє завдання. За конспектом. 1. Перед тим як почати виготовляти будь-який виріб, необхідно знати, як це зробити, яким чином краще та вигідніше виготовити деталі та їх зібрати. Відповіді на ці запитання дає технологія. Слово технологія походить від давньогрецького — techno — «майстерність, уміння» і латинського logos — «учіння, наука». Отже, дослівно: це наука про майстерність. Основою будь-якої технології є перетворююча діяльність, унаслідок якої змінюються сировина, матеріали, окремі вироби, споруди, інформація. Наприклад, технологія обробки металів різанням вивчає та розробляє способи обробки металів на металорізальних верстатах (токарних, фрезерних, свердлильних тощо). На цих верстатах шматкам металу надають заданих форм, і вони перетворюються на необхідні нам деталі. Технологія ливарного виробництва розробляє способи виливання деталей із розплавленого металу. Технологія термічної обробки займається питаннями обробки металів шляхом нагрівання та охолодження (загартування, випалювання), унаслідок чого змінюються фізичні властивості матеріалу (міцність, твердість, пружність), а не форма виробу. Із технологією ми стикаємось не лише на виробництві, а й удома: під час приготування їжі, прання, прибирання, ремонту тощо. Сьогодні застосування технології неможливе без використання знарядь праці (учитель може запропонувати учням назвати види побутової технологічної діяльності та знаряддя праці, які в них застосовуються; для допомоги можна продемонструвати сюжетні малюнки). У сучасному значенні технологія — наука про послідовну зміну стану, властивостей, форми або розмірів сировини, матеріалу чи напівфабрикату. Ця зміна здійснюється у процесі виробництва для отримання готової продукції. Технологією також називають певну послідовність виробничих операцій або дій, що забезпечують виготовлення продукції необхідної якості. Знайомству із цією наукою і присвячений предмет «Трудове навчання». 2. Закріпити за кожним учнем робоче місце та продемонструвати, як підготувати та упорядкувати це місце до занять з трудового навчання (рис. 1). 3. Опрацьовують учні за підручником с. 6-7 «Загальні правила внутрішнього розпорядку в шкільних майстернях» з коментарями вчителя та самих учнів. 4.Проведення вступного інструктажу «Інструкція безпеки життєдіяльності № _ при виконанні столярних робіт». | |
| |
Переглядів: 4608 | | |
Всього коментарів: 0 | |