Пояснювальна записка.
Мета
курсу „ Трудове навчання" зумовлена новою особистістю зорієнтованою
парадигмою української освіти, вимогами стандарту освітньої галузі „
Технологія" , де зазначено: „ Основою реалізації всіх змістових ліній є проектно-технологічна
та інформаційна діяльність , яка
інтегрує всі види сучасної діяльності людини: від виконання творчого задуму до
реалізації готового продукту".
Програма
є логічним продовженням концепції трудового навчання, відображеної в навчальній
програмі та підручниках для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Якісно новий, осучаснений шісі трудового навчання спрямований на формування
проектно-технологічної та інформаційної компетентності учнів, їхніх
конструктивних умінь з урахуванням сучасних вимог, дизайну і технологій
виготовлення виробів, зацікавленості основними типами професій, матеріалами і
способами трудових дій. Завданнями курсу є:
1.
Ознайомлення учнів із сучасним
технічним середовищем і пов'язаними з ним технологіями.
2.
Організація технологічної діяльності
на основі взаємодії природних, суспільних і технічних факторів.
3.
Забезпечення соціально-професійного
орієнтування учнів на ринку праці.
4.
Оволодіння графічною грамотою та
основами дизайну як найдієвішою складовою проектної культури.
5.
Створення умов для самореалізації
особистості у процесі проектної діяльності на основі різних видів сучасного
дизайну
Відповідно до визначних завдань у програмі відокремлено тематичні блоки:
« Реалістичний тип професій», «Інтелектуальніш і конвенціональний типии
професій», « Соціальний тип професій», « Професії художнього виробництва».
Программа розрахована на 35 годин по 1 годині на тиждень. При цьому слід враховувати, що 25% навчального часу
відводиться на теорітичне навчання і 75%- на виконання практичних робіт.
Основним способом організації навчальної діяльності учнів є метод проектів,
яким передбачене: словенсне формулювання задумів, варіативна розробка графічних
зображень і предметно-пластичне втілення проектів у пошукових макетах.
Кіль-
кість годин
|
Зміст навчального
матеріалу
|
Вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів
|
1
|
1.
Вступ
Технічна естетика і паркове мистецтво
Профінформація щодо професій
реалістичного типу (сфера природи і техніки).
Практична робота
Визначення
інтересу до професій реалістичного типу. (Профдіагностика-тестування.)
|
Розпізнає поняття
«дизайн» (проектування) і «технологія» (виготовлення).
Називає типи
професій: реалістичний, інтелектуальний і конвенціональний, соціальний,
професій художнього виробництва.
Здійснює самовизначення
схильності до одного з типів професій
|
2
|
2.
Гармонізація довкілля: природного і соціального
Паркове
мистецтво на присадибній ділянці: квітник, сад
Практична
робота
Розробка садиби з
дотриманням традицій української архітектоніки (опис, колірно-графічне
проектування)
|
Називає поняття «паркове мистецтво»
Розпізнає традиційні колірно-графічні схеми української архітектури
Здійснює розробку проекту садиби з дотриманням традицій української
архітектоніки
|
2
|
3.
Мистецтво графічного дизайну
Промислова графіка
Фірмовий
стиль: фірмові знаки, логотипи, колір, фірмові знаки на канцелярських виробах
(календарях, листівках, блокнотах тощо).
Практична
робота
Розробка і макетування фірмового стилю
(індивідуальне замовлення) з використанням мотивів регіонального декору,
графічних символів.
|
Знає поняття логотип, фірмовий знак
Здійснює Розробку і
макетування фірмового стилю з використанням мотивів регіонального декору,
графічних символів.
|
5
|
4.
Українське декоративно-ужиткове
Художня обробка деревини. Оздоблення
предметів побуту ручним різьбленням по дереву
Практична
робота
Розробка декору (один із видів ручного
різьблення по дереву) для предметів побуту на індивідуальне замовлення.
|
Називає види ручного різьблення по дереву, характерні особливості кожного з них
Здійснює різьбу по дереву одним з видів ручного різьблення по дереву
|
1
|
5.
Український національний дизайн
Комплексна організація інтер'єру офіса українського
підприємця
Практична
робота
Розробка
і макетування інтер'єру офісса (з урахуванням специфіки діяльності).
Орієнтовний
перелік результатів праці: описи, начерки,
колірно-графічні проекти, макети інтер'єру офіса підприємця, фермера,
власника меблевого виробництва тощо.
|
Дає визначення
поняття інтер’єру, макету
Розробляє описи, начерки, колірно-графічні
проекти, макети інтер'єру офіссу
|
6
|
6. Творчий проект
Практична робота
Виявлення потреби у нових
конструкціях. Формулювання проектного завдання.
Практична робота
Графічне
проектування: підготовка проектної документації (складальних креслень,
специфікації, робочих ескізів).
Практична робота
Предметно-пластичне проектування:
складання технологічних карток, виготовлення пошукових макетів або
виробничих зразків виробів.
Практична робота
Випробування,
особиста оцінка виробу. Захист проекту і виробу. Підведення підсумків.
|
Складає
план роботи з виконання проекту
Здійснює
пошук інформації, аналізує і
систематизує її
Розробляє
складальні креслення, робочі ескізи
Виконує практичну
роботу по виготовленню виробу.
|
|