Програма спецкурсу "Технології та дизайн"

Пояснювальна записка.

 

Мета курсу „ Трудове навчання" зумовлена новою особистістю зорієнтованою парадигмою української освіти, вимогами стандарту освітньої галузі „ Технологія" , де зазначено: „ Основою реалізації всіх змістових ліній є проектно-технологічна та інформаційна  діяльність , яка інтегрує всі види сучасної діяльності людини: від виконання творчого задуму до реалізації готового продукту".

Програма є логічним продовженням концепції трудового навчання, відображеної в навчальній програмі та підручниках для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Якісно новий, осучаснений шісі трудового навчання спрямований на формування проектно-технологічної та інформаційної компетентності учнів, їхніх конструктивних умінь з урахуванням сучасних вимог, дизайну і технологій виготовлення виробів, зацікавленості основними типами професій, матеріалами і способами трудових дій. Завданнями курсу є:

1.   Ознайомлення учнів із сучасним технічним середовищем і пов'язаними з ним технологіями.

2.   Організація технологічної діяльності на основі взаємодії природних, суспільних і технічних факторів.

3.   Забезпечення соціально-професійного орієнтування учнів на ринку праці.

4.   Оволодіння графічною грамотою та основами дизайну як найдієвішою складовою проектної культури.

5.   Створення умов для самореалізації особистості у процесі проектної діяльності на основі різних видів сучасного дизайну

Відповідно до визначних завдань у програмі відокремлено тематичні блоки: « Реалістичний тип професій», «Інтелектуальніш і конвенціональний типии професій», « Соціальний тип професій», « Професії художнього виробництва». Программа розрахована на 35 годин по 1 годині на тиждень. При цьому слід враховувати, що 25% навчального часу відводиться на теорітичне навчання і 75%- на виконання практичних робіт. Основним способом організації навчальної діяльності учнів є метод проектів, яким передбачене: словенсне формулювання задумів, варіативна розробка графічних зображень і предметно-пластичне втілення проектів у пошукових макетах.

Кіль-

кість годин

Зміст навчального матеріалу

Вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1

1. Вступ

    Технічна естетика і паркове мистецтво

Профінформація щодо професій реалістичного ти­пу (сфера природи і техніки).

Практична робота

Визначення інтересу до професій реалістичного типу. (Профдіагностика-тестування.)

 

Розпізнає поняття «дизайн» (проектування) і «технологія» (виготовлення).

Називає типи професій: реалістичний, інтелектуальний і конвенціональний, соціальний, професій художнього виробництва.

Здійснює самовизначення схильності до одного з типів професій

 

2

2. Гармонізація довкілля: природного і соціального

Паркове мистецтво на присадибній ділянці: квітник, сад

Практична робота

Розробка садиби з дотриманням традицій україн­ської архітектоніки (опис, колірно-графічне проекту­вання)

Називає поняття «паркове мистецтво»

Розпізнає традиційні колірно-графічні схеми української архітектури

Здійснює розробку проекту садиби з дотриманням традицій української архітектоніки

 

2

3. Мистецтво графічного дизайну

    Промислова графіка

Фірмовий стиль: фірмові знаки, логотипи, колір, фірмові знаки на канцелярських виробах (календарях, листівках, блокнотах тощо).

Практична робота

Розробка і макетування фірмового стилю (індиві­дуальне замовлення) з використанням мотивів регіо­нального декору, графічних символів.

 

Знає поняття логотип, фірмовий знак

Здійснює Розробку і макетування фірмового стилю з використанням мотивів регіо­нального декору, графічних символів.

 

5

4. Українське декоративно-ужиткове

Художня обробка деревини. Оздоблення предметів побуту ручним різьбленням по де­реву

Практична робота

Розробка декору (один із видів ручного різьблення по дереву) для предметів побуту на індивідуальне за­мовлення.

 

Називає види ручного різьблення по дереву, характерні особливості кожного з них

Здійснює різьбу по дереву одним з видів ручного різьблення по дереву

1

5. Український національний дизайн

    Комплексна організація інтер'єру офіса ук­раїнського підприємця

Практична робота

Розробка і макетування інтер'єру офісса (з ураху­ванням специфіки діяльності).

Орієнтовний перелік результатів праці: описи, на­черки, колірно-графічні проекти, макети інтер'єру офі­са підприємця, фермера, власника меблевого вироб­ництва тощо.

 

Дає визначення поняття інтер’єру, макету

Розробляє описи, на­черки, колірно-графічні проекти, макети інтер'єру офіссу

6

6. Творчий проект

               Практична робота

Виявлення потреби у нових конструкціях. Форму­лювання проектного завдання.

Практична робота

Графічне проектування: підготовка проектної доку­ментації (складальних креслень, специфікації, робо­чих ескізів).

                         Практична робота

Предметно-пластичне проектування: складання технологічних карток, виготовлення пошукових маке­тів або виробничих зразків виробів.

                             Практична робота

Випробування, особиста оцінка виробу. Захист проекту і виробу. Підведення підсумків.

 

Складає план роботи з виконання проекту

Здійснює пошук інформації, аналізує  і систематизує її

Розробляє складальні креслення, робочі ескізи

Виконує практичну роботу по виготовленню виробу.

 

 

 


Категорія: Методичні рекомендації | Додав: admin (17.10.2011)
Переглядів: 2685 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: