22:11 Позакласна робота. Виховний захід з трудового навчання: „Моя професія” | |||||||||||||||||||||||||||||||
Виховний захід з трудового навчання Конкурс „Моя професія” Мета: Навчальна:
Розвивальна: розвивати творчі здібності учнів, пізнавальні інтереси старшокласників. Виховна: виховувати інтерес до професії дизайнера та художника-модельєра. Актова зала оформлена плакатами з висловами про працю, її значення, людей праці. Члени журі – учні 11 класу, учитель образотворчого мистецтва, креслення, випускники школи, які мають фах дизайнера та художника-модельєра. І ведучий. У світі тисячі професій! Як зорієнтуватись у такій їх кількості? Як обрати серед них ту, з якої розпочнеться ваш трудовий шлях? Відомий український філософ Григорій Сковорода радив іти за покликом серця й обирати „сродну” працю, бо тільки вона може зробити „потрібне неважким, а важке непотрібним”. ІІ ведучий. Зробити правильний вибір – значить, знайти своє місце в житті. За роки навчання в школі ви маєте змогу ознайомитися з окремими професіями на класних годинах, уроках трудового навчання, відвідуючи предметні гуртки. Сьогодні до переліку вже відомих вам професій ми додамо ще дві: дизайнер та художник-модельєр. А щоб ви отримали повну інформацію про обидві професії, влаштуємо конкурс між командами, які будуть захищати „обраний фах”. І ведучий. На сцену запрошуються команди „Дизайнери” та „Художники-модельєри”. І конкурс. „Представлення команд”. Команди повинні назвати свій девіз, представити емблему та розкрити зміст зображеного на ній. Максимальна оцінка за конкурс – 3 бали. ІІ ведучий. Відбулося перше знайомство з командами, з їх девізів та емблем ми дізналися, якими принципами керуються у своїй роботі дизайнери та художники-модельєри. І ведучий. А тепер нам слід дізнатися більше про те, як виглядають ці професії в історичному розрізі та на сучасному етапі свого розвитку. ІІ конкурс. „Захист професії”. Цей конкурс є домашньою заготовкою учнів. Кожна команда у довільній формі повинна розповісти про історію формування і розвитку професії та її актуальність на сучасному етапі життя. Максимальна оцінка за конкурс – 5 балів. І ведучий. Ми переконались у тому, що професії дизайнера та художника-модельєра мають давнє походження і тривалу історію розвитку – їх породило вічне прагнення людини до прекрасного і бажання вдосконалювати себе й навколишній світ. А найголовніше – вони дуже популярні й актуальні у наш час. ІІ ведучий. Проте кваліфікований фахівець повинен володіти усіма необхідними знаннями для якісного виконання своєї роботи. Тож давайте перевіримо, чи достатньо знань учасників нашого конкурсу для оволодіння професією. Оголошується третій конкурс – вікторина. ІІІ конкурс. „Вікторина”. Обом командам по черзі ставлять питання, які стосуються професії. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.
І ведучий. Для того, щоб бути справжніми професіоналами, потрібно знати, якими видами ремеслами і промислами займалися наші предки. Тож оголошується наступний конкурс. IV конкурс. „Професії наших предків”. Кожній команді видається картка із записаним на ній завданням пояснити суть традиційних професій. Правильна відповідь оцінюється 1 балом. Гончар (спеціаліст з обробки глини та виготовлення різноманітного кухонного посуду, а також цегли, кахлів та іншої кераміки). Коваль (майстер з обробки металів способом гарячого кування). Золотар (майстер з обробки благородних металів – золота, срібла та ін.). Чинбар (майстер з вичинки шкіри волів та коней, з якої шили взуття). Тесля (майстер зі зведення житлових та інших споруд, господарських будівель тощо). Стельмах (майстер з виготовлення транспортних засобів – возів, саней, а також коліс, полоззя, дуг тощо). Бондар (майстер з виготовлення бочок, діжок, барил, цебер, бодень тощо). Гутник (майстер з виготовлення виробів зі скла: пляшок, баклаг, донниць тощо). ІІ ведучий Наші дизайнери і художники-модельєри – всебічно розвинені особистості. І це продемонструє літературний конкурс. V. „Літературний конкурс”. Команди отримують письмове завдання скласти прислів’я про працю за опорними словами та відгадати загадки. Кожне правильно виконане завдання оцінюється 1 балом. І ведучий Учасники нашого конкурсу - надзвичайно обдаровані учні. Вони без жодного слова можуть розказати вам не тільки про свою професію, але й про багато інших… VI. „Конкурс пантоміми”. Один учасник від кожної команди витягує заздалегідь підготовану членами іншої команди картку із завданням показати засобами пантоміми певну професію. Кожна правильно вгадана професія оцінюється 1 балом. Показати засобами пантоміми професію кресляра, соціолога, вантажника. Показати засобами пантоміми професію взуттєвика, хіміка, лікаря. ІІ ведучий Ще раз доведе творчі здібності команд наступний конкурс. VII. „Творчий конкурс”. У цьому конкурсі учні мають виявити свої творчі здібності в межах професії. Кожній команді видається набір матеріалів і пропонується створити 1-3 вироби певної тематики. Час виконання завдання – 15 хвилин. Після закінчення виготовлення виробів учні повинні захистити власні проекти (пояснити вибір матеріалів, тематику виробу тощо). Журі оцінює не лише кількість, а й якість виконаного завдання, а також успішність захисту роботи. Максимальна оцінка – 10 балів.
І ведучий. Вибираючи собі професію, не забувайте, що авторитет людини визначається не посадою і характером праці, а ставленням до праці та її результатів. ІІ ведучий. А тепер слово надається членам почесного журі. (Підбиття підсумків конкурсів. Нагородження переможців). | |||||||||||||||||||||||||||||||
|
Всього коментарів: 0 | |