План-конспект уроку з трудового навчання:Технологія ручного свердління отворів

Тема. Технологія ручного свердління отворів.

Мета: ознайомити учнів з технологічними прийомами свердління отворів в деревині; виховувати бережливе ставлення до обладнання  та інструментів; розвивати логічне мислення.

Обладнання: 

Структура уроку

І. Організаційний момент......................................................     хв

ІІ. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів         хв

ІІІ. Вивчення нового матеріалу................................................ хв

IV. Закріплення нових знань і вмінь учнів                                 хв

V. Практична робота………………………хв

VІ. Підсумки уроку. Домашнє завдання                                     хв

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.      АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ ТА МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

1. Пригадайте, які інструменти використовують для свердління отворів.

2. Що спільного і відмінного між буравом, буравчиком, коловоротом і ручним дрилем?

3. Для чого призначений електрифікований дриль?

4. Які свердла призначені для свердління отворів ручним дрилем до 20 мм?

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Для свердління отворів до 16 мм промисловість випускає різноманітні циліндричні свердла з конічним заточуванням різальної частини та різною градацією діа­метрів.

При складанні меб­лів, у будівництві, при конструю­ванні машин є необхідність у виго­товленні точних глибоких отворів різної конфігурації та діаметрів понад 16 мм. Нині існує велика кількість спеціальних різальних інструментів і технологій, які дають змогу виконувати такі операції. До них належать свердла, фрези, бури тощо.

На корпусі бура є нарізні зубці, подібні до пилки. Для центру­вання отвору на оправці кріпиться свердло. Оправка разом зі свердлом за до­помогою гайки кріпиться на корпусі бура.

Стержень оправки затискується в па­троні дриля. Такими інструментами сверд­лять отвори діаметром від 16 до 75 мм з градацією 2...5 мм. Для свердління негли­боких отворів у деревині, керамічних ма­теріалах, пластмасах застосовують роз­сувний різак. Діаметр отвору регулюється переміщенням поперечного стержня з різцем. Фіксація в потрібному положенні здійснюється болтом.

Шнекове свердло дає можливість виготовляти глибокі отвори діаметром від 10 до 50 мм. Довжина різальної частини зале­жить від діаметра і становить 400... 1100 мм.

Центрове свердло призначене для свердління отворів діа­метром від 6 до 50 мм. Градація діаметрів свердла становить 2...5 мм, а довжина різальної частини - 110...250 мм.

Висока продуктивність та якість робіт досягається при застосуванні електрифікованих інструментів, за допомогою яких можна свердлити отвори, полірувати, шліфувати вироби, загвинчувати шурупи тощо.

Під час свердління заготовку необхідно закріплювати за допомогою струбцини або в інших затискних пристроях. Для виставлення глибини глухих отворів використовують обме­жувачі, які кріпляться на свердлі .

онтроль перпендикулярності свердління здійснюють кутником.

Для свердління отворів на оброблюваній поверхні необхідно розмітити рисувалкою або олівцем їхні центри.

Центри отворів потрібно наколоти шилом. Потім покласти на верстак дощечку або брусок. На неї встановити і міцно затиснути заготовку.

Свердло або бур беруть потрібного типу й відповідного діаметра і закріплюють у коловороті (дрилі) так, щоб його вісь збігалася з віссю патрона. Коловорот (дриль) беруть у руки і встановлюють на оброблю­ваній деталі так, щоб центр свердла збігався з центром отвору. Між свердлом або буром і поверхнею деталі має бути прямий кут.

На початку свердління коловорот або дриль обертають повільно.

Щоб не допустити відколювання при свердлінні деревини, необхідно щільно притискати заготовку до дерев'яної підкладки.

Не можна тримати коловорот або дриль свердлом до себе. При свердлін­ні треба міцно і без перекосів закріпити свердло в патроні коловорота (дриля). Під кінець свердління слід зменшувати натиск на дриль і обертати його повільніше. Забороняється контролювати якість обробки і чистити отвір від стружки пальцями рук.

Для виготовлення отворів використовують ручні свердлильні інстру­менти.

 

IV.    ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Чому є багато різновидів свердел?

Коли використовують перові свердла?

Як підвищити продуктивність виконання свердлильних робіт?

V. Практична робота

Виготовлення деталей з круглими отворами.

Виготовлення виробів з металу.

VІ.    ПІДСУМКИ УРОКУ

         Домашнє завдання: Опрацювати відповідний матеріал за конспектом
Категорія: Уроки 7-9 класи | Додав: admin (28.11.2011)
Переглядів: 4794 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: