План-конспект уроку з трудового навчання на тему:"Точіння деревини. Токарний верстат для обробки деревини" - Уроки 7-9 класи - Трудове навчання - Вчительська - Школа
Головна » Статті » Трудове навчання » Уроки 7-9 класи

План-конспект уроку з трудового навчання на тему:"Точіння деревини. Токарний верстат для обробки деревини"

Точіння деревини. Токарний верстат для обробки деревини

МЕТА:Навчальна: Сформувати знання про будову та принцип роботи токарного верстату для обробки деревини. Продовжити формування вмінь виконувати шипові з’єднання.

Виховна: Виховувати культуру праці, бережливе ставлення до шкільного майна, зацікавленість учнів даним видом роботи.
Розвиваюча: Розвивати пам’ять, увагу, вміння порівнювати і аналізувати. Сприяти розвитку точності та координації рухів

ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ: Плакати («Будова деревообробного верстату СТД-120М» «Кінематична схема верстату СТД-120М»), технологічна карта, роздатковий матеріал.
ОБЛАДНАННЯ, ІНСТРУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ: Розмічальний інструмент, ножівки, долота, стамески, киянки, заготовки.
ТРУДОВІ ДІЇ, ПРИЙОМИ ТА ОПЕРАЦІЇ: розмічання, запилювання, довбання.
ТИП УРОКУ: комбінований.

ПЛАН

Організаційна частина..................................................................................3 хв.
Повторення раніше вивченого матеріалу....................................5 хв.
Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.................................................................................2 хв.
Вивчення нового матеріалу..........................................................................25 хв.
Закріплення вивченого матеріалу................................................................4 хв.
Вступний інструктаж …………………………………………………..….6 хв.
Самостійна практична робота учнів і поточний інструктаж вчителя........................................................................35 хв.
Заключний інструктаж……………………………………………………..3 хв.
підведення підсумків уроку……………………………………………......2 хв.
Прибирання робочих місць і приміщення черговими……………………5 хв.

ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ

1. Організаційна частина(3 хв.)

Введення учнів в майстерню після дзвінка
Перевірка присутності учнів за журналом
перевірка готовності учнів до заняття
Призначення чергових за графіком
Організація робочих місць
2. Повторення раніше вивченого матеріалу(5 хв.)

Методи: Фронтальне опитування з елементами бесіди.
На минулому занятті ви ознайомились з технологічними основами конструювання виробів, що мають конічну та циліндричну поверхню.
Що називають процесом конструювання?
(Конструювання – процес створення об’єкту в ході якого відбувається його проектування та розрахунок.)
„Результатом конструкторської діяльності є готовий виріб”
Яка послідовність конструювання виробу?
(«Постановка виробничої проблеми, окреслення основних напрямків роботи, розробка ескізу проекту, перевірка та вдосконалення, розробка робочого креслення»)
Якість виробу залежить не тільки від правильної послідовності конструювання, ще необхідно дотримуватись ряду вимог.
Які вимоги висуваються до конструюємого об’єкту?
(«Посильність у виготовленні, відповідність фізичним особливостям людини, мінімальність витрат часу та праці, естетичний вигляд.»)
Аналіз, коригування, узагальнення та оцінювання знань і умінь учнів.

3. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності учнів(2 хв.)

Методи: розповідь.
ТЕМА: Точіння деревини. Токарний верстат для обробки деревини.
Виготовлення виробів які мають форму тіл обертання в ручну досить трудо і працеємкий процес. Для полегшення умов праці та зменшення втомлюваності робітника і збільшення продуктивності праці виготовлення виробів виконують на токарних верстатах.
З будовою та принципом роботи одного з таких верстатів ми познайомимось на цьому уроці, а вже на наступному дехто з вас розпочнуть роботу на ньому.
Сьогодні ж на практичній частині уроку ви будете продовжувати виготовлення стендів.

4. Викладення нового матеріалу(25 хв.)

Методи: бесіда з елементами пояснення, спостереження, демонстрація.
На токарних верстатах виготовляють деталі циліндричної і фасонної форми: ручки для напилків, киянок і стамесок, декоративні вази, тарілки та багато інших виробів.
Точіння – процес обробки деревини різанням в при якому із заготовок отримують тіла обертання та їх різноманітні поєднання.
„Які тіла обертання ви знаєте?”
„Що називають процесом різання?”

Ви будете працювати на токарному верстаті СТД-120М.
С – станок; Т – токарный; Д – по обработке древесины;
120 – відстань в міліметрах від осі шпинделя до станини.
М – модернізований виріб.
Давайте підійдемо до одного з них, щоб розглянути його будову:
Станина – основна частина верстату на ній закріплені всі його вузли.(Чавунна).
Складається з двох частин: нижня – опорна, верхня – направляюча, по якій рухаються задня бабка та підручник.
Передня бабка – (чавунна) призначена для закріплення заготовки і передача їй обертального руху. Вона складається з корпусу в якому встановлено шпиндель.
Шпиндель – сталевий вал, на кінці якого встановлюють трипільні пристрої (тризуб, планшайба, патрон). На ньому жорстко насаджений чавунний двоступінчатий приводний шків.
Задняя бабка – слугує опорою для правого кінця заготовки. Переміщується по напрямляючим, закріплюються за допомогою болта та гайки у потрібному місті.
Складається з пінолі, центру, маховика, рукоятки фіксації пінолі.
Підручник – слугує опорою для ріжучого інструменту.
(Ложе, стержень, стопорна рукоятка, брус, притискач, гайка, болт)
Керування верстатом
Кнопочна станція – відповідає за пуск та зупинку верстату.
Положення підручника регулюють за допомогою затискача і рукоятки.
Частота обертання змінюється шляхом зміни положення пасу на шківах електродвигуна та шпинделя.(Дві швидкості)

Розглянемо кінематичну схему.
На кінематичних схемах показують всі кінематичні елементи(вали, осі, шківи, пасові передачі), відображують зв’язки механічного і не механічного характеру між окремими групами елементів, показують зв'язок між механізмом і джерелом руху.
Зі схеми видно, що верстат складається з 3-х основних частин:
Робочий орган – шпиндельний вал,
Привід – клинопасова передача передає обертальний рух від електродвигуна на шпиндель.
Двигун (Р=0.27кВт; V=220B; n=1400хв-1)

5. Закріплення вивченого матеріалу.(4 хв.)

Що називають точінням?
Вказати місце розташування і призначення:
Станини
Передньої бабки
Шпинделя
Задньої бабки
Підручника
Яку інформацію можна отримати з аналізу кінематичної схеми?
З яких основних частин складається верстат СТД-120М

6. Вступний інструктаж(6 хв.)

Методи: Розповідь, пояснення.
Зараз ви приступите до виготовлення стендів.
Першим етапом вашої роботи стане розмічання заготовок, тому приберіть з робочих місць всі зайві речі окрім розмічального інструменту. Зверніть увагу на точність розмітки, бо саме вона є основою успіху виконання роботи.
Другим етапом роботи буде запилювання шипів ножівкою. 
(Назвіть провила техніки безпеки роботи ножівкою.)
Нагадую, що шипи запилюють по зовнішній стороні розмітки, а провушини по внутрішній. Запил виконують в такій послідовності: пилку нахиляють на себе, до полотна прикладають брусок, виконують плавні рухи пилкою на себе, після того як зроблено декілька рухів пилку переводять в горизонтальне положення і продовжують пиляння.
Потім ви перейдете до виконання провушин.
Після виконання кожного етапу своєї роботи ви повинні представити свої заготовки на перевірку, а вже потім переходити до виконання наступного етапу.
Критерії оцінювання:
Правильність виконання операцій.
Відповідність розмірів виробу розмірам на кресленні.
Якість обробленої поверхні.
Дотримання правил безпеки.

7. Самостійна практична робота учнів і поточний інструктаж вчителя(35 хв.)
Самостійна робота учнів.
Зміст роботи полягає у виготовленні виробу за документацією.
Форма організації учнів - групова
Поточний інструктаж.
Форма проведення – індивідуальна, групова.
Цільові обходи робочих місць учнів.

8. Заключний інструктаж(3 хв.)
Підведення підсумків практичної роботи.
Повідомлення оцінок їх обґрунтування.
Відзначення кращих робіт їх демонстрація.
Аналіз характерних помилок і недоліків у роботі учнів.
Загальна характеристика заняття.

9. Підведення підсумків уроку та повідомлення домашнього завдання(2 хв.)
Вивчити теоретичний матеріал за конспектом.

10. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговими(5 хв.)
Категорія: Уроки 7-9 класи | Додав: ROM@N (30.04.2010)
Переглядів: 5491 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 1
1  
it is very trouble and hard work sorry

Ім`я *:
Email *:
Код *: