План-конспект уроку „Види аксонометричних проекцій. Аксонометричні проекції плоских фігур та плоскогранних предметів”, - Уроки 7-9 класи - Трудове навчання - Вчительська - Школа
Головна » Статті » Трудове навчання » Уроки 7-9 класи

План-конспект уроку „Види аксонометричних проекцій. Аксонометричні проекції плоских фігур та плоскогранних предметів”,
План конспект уроку
„Види аксонометричних проекцій. Аксонометричні проекції плоских фігур та плоскогранних предметів”,
Мета: 1) навчальна: формувати знання видів аксонометричних проекцій, навчати будувати аксонометричні проекції плоских фігур і предметів.
2) виховна: виховувати уважність, охайність.
3) розвиваюча: розвивати, точність, спостережливість, уважність.
Дидактичний матеріал: плакат „Побудова аксонометричних проекцій”.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку
І.Організаційна частина, перевірка наявності учнів в класі
Привітання з класом, відмічання відсутніх.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
(Тема уроку: Види аксонометричних проекцій. Аксонометричні проекції плоских фігур та плоскогранних предметів – записується на дошці)
Тема сьогоднішнього заняття: Види аксонометричних проекцій. Аксонометричні проекції плоских фігур та плоскогранних предметів. На цьому уроці ми з вами розглянемо загальні відомості про аксонометричні проекції, визначимо, види аксонометричних проекцій, побудову аксонометричної проекції плоских фігур і предметів.
ІІІ. Перевірка раніше вивченого матеріалу.
Але спочатку давайте повторимо те що ви вивчали на минулих уроках.
Фронтальне опитування
1. Навіщо потрібні аксонометричні проекції?
2. Що таке фронтальна диметрична проекція? 
3. Що таке ізометрична проекція?
Індивідуальне опитування
(Викликати учнів виконати зображення на дошці)
1. Побудувати куб у фронтальній диметричній проекції.
2. Побудувати куб у аксонометричній проекції.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Положення осей. Побудову починають з проведення аксонометричних осей х, у, z. Осі фронтальної диметричної проекції розміщують, як показано на плакаті, а: вісь х – горизонтально, вісь z – вертикально, вісь у – під кутом 45° до горизонтальної лінії.
Кут 45° можна побудувати за допомогою креслярського косинця з кутами 45, 45 і 90° (продемонструвати на дошці). Вісь у проводять з нахилом уліво або вправо.
У фронтальній диметричній проекції вздовж осей х і у (і паралельно їм) відкладають натуральні розміри. Уздовж осі у (і паралельно їй) – розміри, скорочені вдвоє .
Положення осей ізометричної проекції х і у розміщують під кутом 30° до горизонтальної лінії (120° між осями), їх зручно проводити за допомогою косинця з кутами 30, 60 і 90° (продемонструвати на дошці).
При побудові ізометричної проекції вздовж осей х, у і z паралельно їм відкладають для спрощення натуральні розміри предмета. На плакаті рис. д, е показано побудову осей на папері, розлінійованому у клітинку. Таку побудову застосовують при виконанні технічних рисунків.
Щоб побудувати кут 45°, проводять діагоналі клітинок. Відношення відрізків у 3 і 5 клітинок дає нахил осі приблизно 30°.
Аксонометричні проекції плоских фігур. Розглянемо побудову аксонометричних проекцій плоских геометричних фігур, розміщених горизонтально (для мене табл. 1) (виконую побудову на дошці). Такі побудови доведеться виконувати при зображенні аксонометричних про¬екцій геометричних тіл. Побудову починають з проведення аксонометричних осей х і у. (Побудувати проекцію квадрату як показано у табл. 1, роз’ясняти побудову).
Таблиця 1
Спосіб побудови аксонометричних проекцій плоских фігур
Фронтальна диметрична проекція Послідовність побудови Ізометрична проекція
 
 Квадрат
Уздовж осі х відкладають відрізок а, що дорівнює стороні квадрата уздовж осі у – а/2 для фронтальної диметричної проекції і відрізок а для ізометричної проекції. Проводять від¬різки, паралельні відкладеним  
  Трикутник
Симетрично точці О відкладають уздовж осі х відрізки, що дорівню¬ють половині сторони трикутника, а вздовж осі у – його висоту (для фронтальної диметричної проекції – половину висоти). Знайдені точки спо¬лучають відрізками прямих  
  Шестикутник
Уздовж осі х вправо і вліво від точки О відкладають відрізки, що дорівнюють стороні шес¬тикутника. Уздовж осі у симетрично точці О відкладають відрізки, які дорівнюють половині відстані S між протилеж¬ними сторонами (для фронтальної диметричної проекції – половині цієї відстані). Від точок, здобутих на осі у, проводять вправо та вліво паралельно осі х відрізки, які дорівню¬ють половині сторони шестикутника. Знайдені точки з’єднують відріз¬ками прямих  
Аксонометричні проекції предметів. Розглянемо загальний спосіб побудови аксонометричної проекції (для мене табл. 2) на прикладі деталі, два вигляди якої наведено на плакаті.
З розглянутого в таблиці прикладу видно, що правила побудови ізометричної й фронтальної проекцій загалом однакові. Відмінність полягає в розміщенні осей і в довжині відрізків, що їх відкладають уздовж осі у.
 
Рис. 1. Креслення деталі
 
Таблиця 2
Спосіб побудови аксонометричних проекцій
Фронтальна диметрична проекція Послідовність побудови Ізометрична проекція 
  
 
 
 
 Проводять осі. Будують передню грань деталі, відкладаючи дійсні розміри; висоту – уздовж осі z, ширину – уздовж осі х з вершин побудованої фігури проводять паралельно осі у ребра. Вздовж них відкладають товщини деталі: для фронтальної диметричної проекції – скорочену вдвоє; для ізометрії – дійсну Через знайдені точки проводять відрізки прямих, паралельні ребрам передньої грані Видаляють зайві лінії. Обводять видимий контур. Наносять розміри  
 

Зверніть увагу, що, наносячи розміри на аксонометричну проекцію предмета, виносні лінії проводять паралельно аксонометричним осям, а розмірні лінії – паралельно вимірюваному відрізку.
IV. Закріплення нових знань.
Давайте з вами закріпимо матеріал, який ми сьогодні вивчили.
1. Які розміри відкладають уздовж аксонометричних осей при виконанні креслення в ізометричній і фронтальній диметричній проекціях?
2. Як розміщуються осі фронтальної диметричної проекції, ізометричної проекції?
А тепер давайте спробуємо виконати побудову фронтальної диметричної проекції рівностороннього трикутника із стороною 40 мм. (Хто хоче піти до дошки і спробувати це зробити?)


VI. Підведення підсумку уроку.
Отже, на сьогоднішньому занятті ми з вами види аксонометричних проекцій та познайомились із побудовою аксонометричних проекцій.
Виставлення оцінок.
VII. Домашнє завдання.
Параграф 8, виконати графічну роботу № 2.


Категорія: Уроки 7-9 класи | Додав: ROM@N (13.03.2010)
Переглядів: 6244 | Теги: креслення, план конспект уроку | Рейтинг: 2.8/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: