Головна » Статті » Інформатика » Уроки 10 клас

Тема уроку: Етикет електронного спілкування

Тема уроку: Етикет електронного спілкування

Мета: навчити практичним навичкам електронного спілкування, основні правила етикету електронного спілкування, виховна: виховувати культури роботи за комп’ютером, обережне ставлення до майна школи; розвивати логічне, память  мислення.

Обладнання: комп’ютер.

Дидактичні засоби: підручники, плакати.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційна частина.(2 хв.)

Привітання з класом. Концентрація уваги учнів та перевірка їх наявності. Організація та перевірка готовності учнів до роботи, створення позитивної емоційної атмосфери, перевірка присутності учнів.

2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.(2 хв.)

3. Повторення раніше вивченого матеріалу.(5 хв.)

4. Вивчення нового матеріалу (15хв.).

Хід уроку:

Електронна пошта - засіб спілкування людей, тому вона передбачає дотримання певних правил ввічливості. Деякі з них не відрізняються від
загальноприйнятих норм людського спілкування:                                                                                                                                                   

                         починайте текст листа з привітання, завершуйте підписом;                             )

                         якщо звертаєтеся до людини, з якою ви особисто не знайомі, називайте себе;

                         не забудьте вжити слова «будь ласка», якщо звертаєтеся до кого-небудь з проханням;

                         подякуйте, якщо хтось допомагає вам;

                         слідкуйте за тоном вашого листа, намагайтеся уникати фраз, що мо­жуть стати причиною конфлікту на релігійній, расовій, політичній чи іншій основі;

                         не надсилайте в листах неперевірені дані без посилання на їхнє джерело;

                         намагайтеся не допускати граматичних помилок, використовуйте  засоби перевірки орфографії, надані поштовою службою.

Окремі правила спілкування в мережі пов'язані з особливостями сприйняття друкованого тексту, специфікою читання повідомлень на екрані, обмеженнями на обсяги даних, що пересилаються мережею:

                         зазначайте тему свого листа. Часто користувач орієнтується саме на тему, коли переглядає пошту та обирає листи для отримання із сервера;

                         не пишіть увесь текст листа великими літерами - його важко читати

                         не зловживайте позначкою високої важливості листа;

                         не надсилайте в листах оголошень і реклами, якщо вони не є предме­том обговорення;

                         включайте до повідомлення цитати з листа, на який відповідаєте якщо ви посилаєтеся на деякі слова співрозмовника;

                         не додавайте без потреби прикріплення до листа, це суттєво впливає на його розмір. За можливості стискайте файли, що прикріплюються. використовуючи програми-архіватори. Повідомляйте адресата, як: файли додаєте до листа, оскільки часто через прикріплені файли роз­повсюджуються комп'ютерні віруси.

Електронна пошта позбавлена можливості передавати міміки та жести, які виражають ваше ставлення до предмета обговорення. Для передаван­ня емоцій в Інтернеті використовують смайлики (англ. smile - усмішка) -послідовності символів, що нагадують обличчя. Правильне використання смайликів додає листу настрій, робить його більш емоційним.

Найчастіше використовують такі смайлики:

Правила безпеки під час користування електронною поштою

Спілкуючись в Інтернеті, варто пам'ятати про можливі небезпеки та ризики, пов'язані з особливостями роботи в мережі. Якщо відправник листа вам невідомий, правдивість його слів і справжні наміри перевіри­ти неможливо. Часто листи надсилають з метою реклами - так званий cпам (англ. spam - консерви, реклама яких була занадто нав'язливою), з намаганням привернути вашу увагу до певної продукції або послуг. Іно­ді використовують шкідливі програми для автоматичного розсилання листів рекламного характеру або навіть безглуздого змісту. А тому варто критично ставитися до листів, які можуть надійти від сторонніх осіб.

Під час листування електронною поштою рекомендується дотримува­тися таких правил:

                       ніколи не відкривайте прикріплені файли, отримані в листах від не­відомих осіб. У них можуть бути шкідливі програми. Такі листи реко­мендується видаляти;

                       ставтеся критично до вмісту отриманих електронних листів, не все, що в них наведено, є правдою;

                       не відповідайте на листи, що приходять від невідомих осіб. Відпові­даючи на ці листи, ви підтверджуєте існування адреси, що дає змогу надсилати і надалі листи зі спамом;

                       не наводьте в листах приватні дані про себе та свою родину, якщо осо­бисто не знайомі з адресатом;

                       не погоджуйтеся на особисту зустріч з особами, знайомими вам тільки за електронним листуванням, - вони можуть виявитися не тими, за кого себе видавали;

не повідомляйте пароль від поштової скриньки стороннім особам, щоб ваша кореспонденція не потрапила до чужих рук та щоб ніхто не міг відправити листа вашим кореспондентам від вашого імені.

5. Практична робота : «Електронне спілкування через  веб-інтерфейс.

6. Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок

7.Домашнє завдання. Опрацювати конспект уроку
Категорія: Уроки 10 клас | Додав: admin (13.03.2012)
Переглядів: 11880 | Рейтинг: 2.8/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: