Тема: Графіка в Turbo Pascal. Ініціалізація графічного режиму. - Уроки 11 клас - Інформатика - Вчительська - Школа
Головна » Статті » Інформатика » Уроки 11 клас

Тема: Графіка в Turbo Pascal. Ініціалізація графічного режиму.

Тема:  Графіка в Turbo Pascal.  Ініціалізація графічного режиму.

 Бібліотека Graph.

 

Мета:  навчити встановлювати графічний екран дисплея та  використовувати  існуючі засоби (методи) зображення графічної  інформації (процедури модуля Graph),


Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

 

   Хід уроку

1. Актуалізація опорних знань.

 

Стандартний стан комп’ютера після його вмикання, а також до моменту запуску програми із середовища Турбо Паскаля відповідає роботі екрану дисплея в текстовому режимі. Для роботи програми в графічному режимі треба виконати   ініціалізацію (встановлення) графічного режиму.

Після завершення роботи програми в графічному режимі комп’ютер повертається в текстовий режим.

Питання до учнів:

1.                           Скільки символів у рядку і в стовпці містить екран дисплея у текстовому режимі?

2.                           За допомогою яких процедур можна виконати найпростіші графічні побудови в текстовому режимі?

3.                           Який модуль містить ці процедури?

4.                           Як під’єднуть модуль Crt ?

5.                           Як виконати вставляння символу псевдографіки в текст?

 

 2.Пояснення нового матеріалу.

 Система координат у графічному режимі не відповідає системі координат текстового режиму (80x25). Графічний екран дисплея складається з точок, які можна засвічувати певним кольором чи гасити, в результаті чого на екрані утворюється деяке зображення. Точки називаються пікселями.   Розташування точок визначається їхніми координатами.  Можливе задання різних графічних режимів( розміри екрану) для кожного з адаптерів-електронної плати.

 Тому будь-яка програма, яка використовує графічні можливості комп’ютера повинна  ініціалізувати (встановлювати) графічний режим роботи дисплейного адаптера .

Графічні драйвери розроблені фірмою Borland для всіх типів адаптерів. Вони знаходяться на диску в вигляді файлу з розширенням BGI (від англ. Borland Graphics Interface – графічний інтерфейс фірми Borland).

Н-д:  CGA.BGI, EGAVGA.BGI – драйвер для адаптерів EGA  і  VGA.

Для кожного із адаптерів можливе задання різних графічних режимів (розміри екрану).

 

Для VGA адаптера розміри екрану в залежності від режиму екрану можуть бути наступні:  640x200,  640x350,  640x480.

Починається програма з виклику процедури InitGraph, яка автоматично виявляє апаратні засоби і завантажує відповідний графічний драйвер поміщений в Tp7. Якщо в процесі завантаження пройшла помилка, то на екрані появляється повідомлення про помилку.

            CloseGraph - в процесі свого виконання ця процедура очищає пам’ять яка була задіяна під драйвери, шрифти і проміжкові дані і відновлює той режим адаптера, який був до ініціалізації гафічного режиму.

Розглянемо  процедури  модуля Graph  призначені  для графічних побудов. Всі процедури, які ми будемо вивчати  для зручності користування розділемо на декілька груп.

 

3. Закріплення матеріалу. Робота за компютерами

 

Завдання 1 Виконати програму, яка демонструє можливі кольори графічного  режиму, модифікувати дану програму, використовуючи генератор випадкових чисел і озвучення кожного кольору іншою нотою.

 

U


4. Підведення підсумків

 

Питання до класу:

 

1)                 Яка процедура встановлює графічний режим?

2)                 Як  відрізняється система координат в текстовому і в графічному режимі?

3)                 Яка процедура закриває графічний режим?


5.  Домашнє завдання

 

1)                 Вивчити всі процедури розглянуті на уроці.

 

Категорія: Уроки 11 клас | Додав: director (05.12.2008)
Переглядів: 2209 | Теги: ПРОГРАМУВАННЯ | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: